Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#572978
Ziggy is gisteren weer heel erg ziek geweest. Ze had sardines gegeten en heeft alles uitgekotst (het leek poep wat ze kotste) en ze heeft vandaag zware diarree (de diarree ziet er hetzelfde uit als de kots). Ze heeft ook een beetje verhoging en ik ga morgen dus naar de DA, want ik ben heel erg bezorgd, ze gedraagt zich ook voor het eerst echt ziek (ze drinkt wel genoeg).
Ook zag ik gisteren dat er pus uit haar muts (ik weet even niet hoe ik het anders moet noemen :-\) komt en vandaag dus weer. Dit vind ik dus super raar aangezien ze gesteriliseerd is, dus ik vroeg me af of jullie misschien weten wat dit zou kunnen zijn.
En ze heeft sinds ik haar heb behandeld tegen vlooien jeuk en haar huid ziet er echt niet uit. Ze zit helemaal onder de pusbultjes (en ze krabt haar tepels weer helemaal open), dus daar moet ook iets tegen gebeuren. Ik word echt heel erg wanhopig van deze situatie en als me nu ab word aangeraden ga ik het zeker proberen, want ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Het is mij ook niet duidelijk of Ziggy zo'n jeuk heeft van het vlooienmiddel of van de vlooien zelf :-\ Al met al gaat het dus weer zoals gewoonlijk kl*t* met Ziggy.
Is het verstandig om haar vandaag eten te geven? Er staat pens op het menu. Of is het misschien verstandig om haar kookvocht van rijst te geven zodat ze veel vocht binnen krijgt? Ze drinkt wel redelijk veel hoor.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 20 jun 2006, 07:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jon
#572995
Is ze niet allergisch voor het vlooienmiddel (als de huidproblemen opkwamen na het aanbrengen daarvan, lijkt dat me logisch). Ook al is ze gesteriliseerd ze kan natuurlijk best een vaginale ontsteking hebben. Wat het spugen en diaree betreft: heeft ze na satdienes anders normale ontlasting? Ik zou inderdaad maar even naar de DA gaan, rijstwater is prima lijkt mij (zeker met dit weer is drinken belangrijk) Als z'n eetlust ok lekker laten eten (iets wat stopt) zou ik doen denk ik (maar mijn hond geeft erg goed aan wanneer hij vind dat ie beter niets kan eten).
Beterschap in ieder geval!
Door Laura2004
#573000
Ze heeft geen koorts hoor, ze heeft een beetje verhoging. Haar temperatuur is altijd wat laag ongeveer 37.8 en dat is nu 38.6, dus dat is voor haar aan de hoge kant. Ze heeft na vanochtend niet meer gepoept en overgegeven, dus ik wacht toch echt nog even af tot morgenochten. Ik ga er vroeg uit en ga meteen naar de DA zodra dat kan. Ze slaapt ook op bed en zodra ik zie dat het echt niet meer gaat dan ga ik natuurlijk meteen naar de DA, maar voorlopig gaat het redelijk. Ze heeft net weer even gespeeld met Kai, dus het gaat ietsje beter.
Ze had dus al bultjes voordat ik het vlooienmiddel had gebruikt, maar erna is het wel veel erger geworden, dus ik weet niet zo goed wat het is, ze is overal allergisch voor, dus waarschijnlijk ook wel voor het vlooienmiddel, maar het vreemde is is dat het al een tijd geleden is en ik haar ook al een tijd een groene leem kuur geef, maar het wordt er niet beter op en ze blijft heel erge jeuk houden (zo erg dat ze zichzelf helemaal openkrabt).
Door Laura2004
#573002
jon schreef: Ook al is ze gesteriliseerd ze kan natuurlijk best een vaginale ontsteking hebben. Wat het spugen en diaree betreft: heeft ze na satdienes anders normale ontlasting?
Als z'n eetlust ok lekker laten eten (iets wat stopt) zou ik doen denk ik (maar mijn hond geeft erg goed aan wanneer hij vind dat ie beter niets kan eten).
Beterschap in ieder geval!
Ze zou dus een vaginale ontsteking kunnen hebben, dat wist ik dus niet. En weet je misschien ook of dat ernstig is?
Ze heeft altijd goede ontlasting na het eten van sardines. :-\
Ik heb alleen pens voor haar liggen, dus denk je dat het verstandig is om dat te geven? Dat laxeert wel. Ze heeft net wel een stukje banaan op en dat ging er wel in.
Door jon
#573012
Als het echt pus is wat er uit haar 'muts' komt dan zit er ergens een ontsteking lijkt mij. Dat hoeft niet iets ernstigs te zijn: Ik weet niet zo veel van honden maar ga in dit soort situaties altijd van de mens uit: kijk maar naar je zelf: je kunt best een wat abnormale afscheiding hebben zonder dat er iets ernstigs aan de hand is, maar je moet er wel even naar laten kijken ;)
Ikzelf zou geen pens geven in dit geval. Niets anders in huis????
Door Laura2004
#573015
jon schreef: Als het echt pus is wat er uit haar 'muts' komt dan zit er ergens een ontsteking lijkt mij. Dat hoeft niet iets ernstigs te zijn: Ik weet niet zo veel van honden maar ga in dit soort situaties altijd van de mens uit: kijk maar naar je zelf: je kunt best een wat abnormale afscheiding hebben zonder dat er iets ernstigs aan de hand is, maar je moet er wel even naar laten kijken ;)
Ikzelf zou geen pens geven in dit geval. Niets anders in huis????
Ik heb wel iets anders in huis, maar niet ontdooit ;)
Door Laura2004
#573017
Het is een beetje gelige afscheiding, dat is toch pus lijkt mij? Het lijkt mij in ieder geval niet normaal. Ik hoop dat ik morgenvroeg snel bij de DA terecht kan.
Door Hanny
#573019
38.6 is niet ernstig, hoor. Moet je zien als een kleine verhoging.
Ik zou nu zeker geen pens geven, dat laxeert toch, lees ik hier op bp.
Vaginale ontsteking hoeft ook geen drama te zijn. Weet niet, of dit bruikbaar is, maar ik spoel dan met kamillethee met een druppeltje teatree, of echinacea. Als je geen spuitje in huis hebt, dan maar wat prutsen met watten gedrenkt in de thee.. Heel erg, ik heb wel eens water gebruikt met een ietsiepietsie soda, dat hielp ook, maar raad je dat zeker niet aan, is toch wel wat barbaars.
Kennelijk heeft ze weinig weerstand op het ogenblik.
Ik zie de jeuk als het ergste probleem, ga je daarvoor nog naar een andere arts?
Tegen de 40 is hoog, dan dus naar de arts.
Let op Laura, als je zelf vindt, dat het tijd is om een arts te raadplegen, dan zeker gaan. Jij bent degeen, die kan zien hoe je hond er aan toe is.

Succes en beterschap voor Ziggy, Hanny
Door jon
#573020
Als ik iets snel wil ontdooien dan leg ik het (verpakt) in een bak met koud water. Dat gaat supersnel. Nou eet lhaki altijd maar kleine porties en dat zal bij Ziggy wel iets anders zijn dus wat langer duren. Beetje vlees met wat probiotica ?
Door Laura2004
#573032
Hanny schreef: 38.6 is niet ernstig, hoor. Moet je zien als een kleine verhoging.
Ik zou nu zeker geen pens geven, dat laxeert toch, lees ik hier op bp.
Vaginale ontsteking hoeft ook geen drama te zijn. Weet niet, of dit bruikbaar is, maar ik spoel dan met kamillethee met een druppeltje teatree, of echinacea. Als je geen spuitje in huis hebt, dan maar wat prutsen met watten gedrenkt in de thee.. Heel erg, ik heb wel eens water gebruikt met een ietsiepietsie soda, dat hielp ook, maar raad je dat zeker niet aan, is toch wel wat barbaars.
Kennelijk heeft ze weinig weerstand op het ogenblik.
Ik zie de jeuk als het ergste probleem, ga je daarvoor nog naar een andere arts?
Tegen de 40 is hoog, dan dus naar de arts.
Let op Laura, als je zelf vindt, dat het tijd is om een arts te raadplegen, dan zeker gaan. Jij bent degeen, die kan zien hoe je hond er aan toe is.

Succes en beterschap voor Ziggy, Hanny
Ik heb alleen kamille thee in huis, kan ik dat ook zonder echinacea en teatree geven?
En nee, voor de jeuk loop ik nu niet bij een andere arts. Maar ik ben van plan om binnenkort weer even langs Tannetje te gaan, want het duurt me nu te lang (ze had echt heel lang geen jeuk meer gehad, dus ik baal er echt van dat ik dat rotspul heb gebruikt, ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan >:().
En idd ze heeft geen koorts maar een beetje verhoging, maar dat zou ook door de hitte kunnen komen.
En idd zodra ik zie dat het heel slecht gaat ga ik gelijk naar de dierenarts, maar voorlopig gaat het redelijk, want ze is al heel de tijd Kai aan het irriteren. ::)
Door Femke
#573046
Laura2004 schreef: Ik denk dat ik haar vandaag geen eten ga geven.
zou ik ook niet doen, helemaal omdat ze ook aan het braken is en diarree heeft.

Sterkte morgen ;)
Door Netty
#573050
Tof is ook al een paar dagen niet lekker, altijd in het weekend en als het niet echt uitkomt......ik kon er geen vinger op leggen wat er is, maar dat ze niet goed is is zeker, wil niet lopen en heeft geen zin in iets te doen.
vanmiddag liep ik met haar buiten en zag ik ook een soort van slijmdraad uit de muts komen.....
nu lees ik bij jou dat jouw hond ook last heeft van vaginale problemen, zou het een virus kunnen zijn?
morgen ga ik in ieder geval naar de dierenarts..... :-\
Door Laura2004
#573073
Ja, ik ga ook naar de DA, ze heeft sinds gisteren continu van die slijmdraden die uit haar muts komen en er zit ook altijd een beetje pus, en dat vertrouw ik gewoon niet.
Die diarree zou natuurlijk ook door de hitte kunnen komen (ze heeft trouwens alleen nog vanochtend diarree gehad en gisteren heel de avond gekotst), maar toch ga ik naar de DA, want ik vertrouw het niet helemaal.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door