Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#573943
Malamoods schreef: Och, wat een ellende allemaal! :( Dat getob blijft maar doorgaan he? Kun je niet naar een andere da gaan met Ziggy? Misschien heeft iemand hier een advies voor je voor een goede da bij jouw in de buurt? Wie weet zijn er goede ervaringen met bepaalde da's die jou wel verder kunnen helpen?
Dit is dus mijn nieuwe DA, want mijn vroegere DA was net zo erg, maar ik had goede verhalen gehoord over deze, maar ze blijkt net zo erg. Ze is piepjong dus je zou zeggen dat ze misschien wel open staat voor andere gezonde voeding, maar niet dus. Ik ga zeker niet terug.
Ik ben al zo lang op zoek naar een andere DA bij mij in de buurt, maar ze zijn allemaal hetzelfde, ik heb ook al meerdere oproepjes geplaatst op BP, maar niemand kan me een goede DA aanraden.
Malamoods schreef: Ik wens je enorm veel sterkte! Ik weet als geen ander wat het is om zo lang met een zieke hond te tobben... Je maakt je kwaad, bent wanhopig, verdrietig en zoooooo machteloos.... :(

Rachel.
Dank je wel :-* Ik ben vooral heel verdrietig en geschrokken, want het idee dat Ziggy een chronische ziekte heeft en de rest van haar leven misschien om de prednison moet staan is voor mij echt een hele nare gedachte. Ik voel me vaak zelfs een slechte baas, omdat ik het gevoel heb dat ik niet genoeg voor haar doe, maar ik weet gewoon niet wat ik nog voor haar kan doen.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op di 20 jun 2006, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
#573950
Heel herkenbaar het gevoel te hebben geen goede hondenbaas te zijn... Dat had ik precies zo... Maar ook goede hondenbazen die veel energie en tijd en liefde in hun kanjer stoppen (en daar ben jij er ook 1 van, daar ben ik van overtuigd!) kunnen ziektes en afwijkingen niet altijd voorkomen of behandelen... Ook een goede dokter heeft weleens een patient die overlijd, net zoals een goede da dat heeft... Ik bedoel te zeggen dat het ziektebeeld van Ziggy niets te maken heeft met hoe goed of slecht je voor hem bent... Maar ja, tussen gevoel en verstand zit soms een enorme kloof! De onmacht maakt gewoon dat je aan jezelf twijfeld, hoe onterecht ook...

Rachel.
#573958
Overigens heeft Kuma zoals je misschien nog weet ook maandenlang maag-darm ontstekingen gehad. Bij haar hebben we het onder controle weten te krijgen door haar op rust te zetten gedurende een maand of 2-3. Iedere dag maar kort wandelen en niks extra's van haar lijfje vergen. Verder hebben we haar maanden en maanden heel veel probiotica gegeven. Iedere dag hetzelfde voeren. Hier was dat natuurmix van Carnibest. En niet al te grote hoeveelheden in 1 keer. Verder hebben we enkele maanden Chinese kruidenpillen gegeven die de darmen gunstig zouden beinvloeden. Ik had het idee dat vooral deze pillen heel goed werkten.
Kuma barft nu voor de helft en is weer helemaal in orde. Ze heeft in geen weken meer diarree gehad!!
#573963
Helen schreef: Hoe heet de DA waar je nu naar toe bent gegaan Laura?

Als ze net is afgestudeerd ken ik haar misschien, nl.

groetjes Helen
Weet je dat ik eigenlijk geen idee heb hoe die DA heet :-[ Het was een jonge vrouw en ik denk dat ze niet zoveel ouder was dan ik, misschien was ze 27 jaar ofzo. Ze was in ieder geval behoorlijk arrogant en ze luisterde totaal niet naar wat ik zei en dat vond ik wel vervelend. Ik vind het prettig als mensen (ook al zijn ze het niet met me eens) me serieus nemen en dat deed zij dus totaal niet. Ze behandelde me alsof ik totaal niet wist waar ik mee bezig was.
Ik ga het wel even navragen hoe ze heet en dan pb ik je wel ;)
#573967
Laura,

Waarom ga je toch niet naar Tannetje. Ik heb daar helemaal geen ervaring mee, gelukkig, maar een tijd terug vertelde je, dat je van plan was om met Ziggy naar haar toe te gaan.
Mocht ze brokkenvoer nodig hebben en vervelende medicatie, dan zal dat toch ook wel door Tannetje worden geadviseerd, als dat de enige oplossing zou zijn, dat denk ik tenminste.
Nu ben je alweer geld kwijt aan een consult van een arts, waar je liever niet mee verder gaat.
Kun je de praktijk niet met openbaar vervoer bereiken, misschien is daar een oplossing voor te vinden. Ik kan niet helpen vanuit Oldenzaal, maar wie weet is er wel met iemand anders iets te regelen.
Mijn dierenarts adviseert voor Karmijn, nu ze pupjes heeft, ook om de moeder pupbrokjes te geven. Dat is naar ik hoop niet uit financieel gewin, maar uit zorg voor Karmijn. Bij zo'n arts, zeer kundig, zou ik dus ook niets te zoeken heben bij huidproblemen, behalve onderdrukken met niet gewenste medicatie.
Ik vertel je dit om je uit te leggen, dat je en dat is mijn mening, zal zeker niet voor iedereen gelden, daar hulp moet zoeken waar je voor huidproblemen en andere onbestemde problemen misschien hulp kunt krijgen en dat is jammer genoeg vaak niet bij een reguliere arts.
Wens je wijsheid toe met beslissen.

Hanny
#573969
Helen schreef: Overigens heeft Kuma zoals je misschien nog weet ook maandenlang maag-darm ontstekingen gehad. Bij haar hebben we het onder controle weten te krijgen door haar op rust te zetten gedurende een maand of 2-3. Iedere dag maar kort wandelen en niks extra's van haar lijfje vergen. Verder hebben we haar maanden en maanden heel veel probiotica gegeven. Iedere dag hetzelfde voeren. Hier was dat natuurmix van Carnibest. En niet al te grote hoeveelheden in 1 keer. Verder hebben we enkele maanden Chinese kruidenpillen gegeven die de darmen gunstig zouden beinvloeden. Ik had het idee dat vooral deze pillen heel goed werkten.
Kuma barft nu voor de helft en is weer helemaal in orde. Ze heeft in geen weken meer diarree gehad!!
Ja, nou twijfel ik weer. Misschien kan ik haar weer een tijdje bibi gaan geven (daar heeft ze het een tijdje goed op gedaan). Mijn moeder die zegt ook dat het haar niks zou verbazen als Ziggy altijd diarree heeft omdat ze zo nerveus is. Ziggy is een hondje die zodra je haar loslaat alleen maar rent en niet een beetje in draf, maar echt sprinten en dat ook heel de tijd. Ze wordt ook echt depri als ze een dagje niet echt kan rennen. Ik geef Ziggy ook al heel lang probiotica en ik was er eigenlijk mee gestopt omdat ik niet het gevoel had dat het werkte, maar ik denk dat ik het weer ga geven.
Wat voor Chinese kruiden gaf jij aan Kuma? Want misschien dat dat voor Ziggy ook interessant is.

Wat betreft het rustig doen, tja, Ziggy gaat dan alles slopen wat ze maar tegen komt incl. zichzelf (aan haar poten bijten en dwangmatig likken), zij heeft het naar mijn idee heel erg nodig om flink te rennen iedere dag. Maar ja, misschien kan ik het proberen, maar dat betekent dat Ziggy dan niet meer los kan. Hoe deed jij dat? En mag Kuma nu wel gewoon rennen en veel wandelen?
#573971
Hanny schreef: Laura,

Waarom ga je toch niet naar Tannetje. Ik heb daar helemaal geen ervaring mee, gelukkig, maar een tijd terug vertelde je, dat je van plan was om met Ziggy naar haar toe te gaan.
Mocht ze brokkenvoer nodig hebben en vervelende medicatie, dan zal dat toch ook wel door Tannetje worden geadviseerd, als dat de enige oplossing zou zijn, dat denk ik tenminste.
Nu ben je alweer geld kwijt aan een consult van een arts, waar je liever niet mee verder gaat.
Kun je de praktijk niet met openbaar vervoer bereiken, misschien is daar een oplossing voor te vinden. Ik kan niet helpen vanuit Oldenzaal, maar wie weet is er wel met iemand anders iets te regelen.
Mijn dierenarts adviseert voor Karmijn, nu ze pupjes heeft, ook om de moeder pupbrokjes te geven. Dat is naar ik hoop niet uit financieel gewin, maar uit zorg voor Karmijn. Bij zo'n arts, zeer kundig, zou ik dus ook niets te zoeken heben bij huidproblemen, behalve onderdrukken met niet gewenste medicatie.
Ik vertel je dit om je uit te leggen, dat je en dat is mijn mening, zal zeker niet voor iedereen gelden, daar hulp moet zoeken waar je voor huidproblemen en andere onbestemde problemen misschien hulp kunt krijgen en dat is jammer genoeg vaak niet bij een reguliere arts.
Wens je wijsheid toe met beslissen.

Hanny
Ik was ook van plan om naar Tannetje (ik ben ook al eerder bij Tannetje geweest hoor) te gaan, maar dat is ook niet gratis, het is heel ver weg en daar betaal ik ook voor het consult, dus ik wilde eerst kijken wat mijn DA voor mij kon betekenen. Die kon dus niets voor mij betekenen. Dus misschien dat ik binnenkort wel naar Tannetje ga, maar dat is dan pas in augustus als mijn ouders er zijn dan kunnen zij op Kai passen, want het is toch een hele reis en ik vind het ook zielig om Kai dan heel de dag alleen te laten.
#574059
Ik heb zelf een da gevonden die aangesloten is bij de Dierenkliniek Ridderkerk, hij heeft spreekuur in Ijsselmonde. Hij is een voorstander van vers voeren, en wil in geval van problemen (misschien nierfalen bij Eyra)zelfs meehelpen om een aangepast vers dieet te maken. Misschien is dat wat voor je, ik vind het een wereldvent......
Door Hilje
#574572
Laura2004 schreef: Ik heb al een eliminatie dieet gedaan met Ziggy (vers natuurlijk) en daar is uitgekomen dat ze allergisch is voor kip, maar haar darmproblemen zijn daar dus niet mee opgelost. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik wil gewoon dat ze een keer van die klachten af is die ze al een jaar heeft. En die huidklachten daar was ik van af tot ik haar had behandeld met een vlooienmiddel :-[ Daar baal ik echt van.
Ik heb gewoon het vermoeden dat ze een chronische darmontsteking heeft oid.
Maar jij raadt dus een allergie test aan begrijp ik?

Het was nl al heel snel duidelijk dat ze allergisch was voor kip, want daar kreeg ze uitslag van en van de rest van het eten niet en soms is haar ontlasting goed als ze een bepaald soort vlees krijgt en soms is haar ontlasting slecht met hetzelfde soort vlees, dus dat vindt ik een beetje raar.
Waar is prednison eigenlijk precies voor? Is het tegen ontstekingen? En wat doet het precies? Ik ga eerst even een gesprek aan straks met mijn DA, want ik ga niet zomaar aan de prednison en ik zal haar zeker voorleggen wat je hebt gezegd.
En ik begrijp dat het bij Rimpel niet heeft geholpen de prednison.
Zoals je wel begrijpt heb ik graag verdere uitleg van je over prednison.
En als iemand anders mij nog iets weet te vertellen over prednison of wat ik zou kunnen vragen of laten doen bij de DA dan hoor ik het graag (zo snel mogelijk, want ik moet bijna naar de DA).
Het vervelende van een allergietest is, dat je voeding er niet uithaalt...het gaat dan alleen om vlooien, pollen. etc. atopie heet het geloof ik.
Voedsel is alleen uit te sluiten met een dieet.

We hebben bioresonantie therapie met Rimpel gedaan en daar kwam kip en granen uit...
Maar goed..de reguliere allergietest weest dus uit vlooien...met stipt! Hij stak er finaal uit op de test...niks geen granen, gras of pollen of tarwe.
Dus ja wat moet je dan he?!

Ik ben nav de bioresonantie CB gaan voeren.de light omdat daar geen kip in zat...
Maar nu de allergietest vlooien zegt ben ik hem aan het afwisselen met de natuur en aktief. daar zit wel kip in.
Ik kan het nu niet beoordelen of het reactie geeft omdat ie op de prendison zit. Plus hij zit in de rui en krijgt dan altijd kale plekken...Sharpei eigen...dus ik kan momenteel eigenlijk niets beoordelen.

prednison is een paardenmiddel.
Symptoombestrijding..
Het werkt prima hoor! Het heeft dus wel degelijk geholpen bij Rimpel..
Prednison werkt ALTIJD...daar zit hem precies de kneep.
Vanaf het moment dat hij vorig jaar die spuit kreeg was het binnen een paar uur beter...kun je nagaan.
Daarna heb ik hem meteen op een afbouwende kuur gezet en ben in oktober weer gestopt.
Tijdens die kuur? WAT EEN RUST! Ik voelde me er zo apeschuldig over want ik was zoooo anti prednison (ik ben van het aanpakken van de oorzaak en ga net zolang door tot ik het goed heb...ik wil niet alleen een symptoom bestrijden) maar wat was het een heerlijk middel vorig jaar zomer.
Rimpel knapte echt op...
De huid was compleet kalm, rustig...geen vlekken, geen plekken...
Ik hoorde zijn pootjes niet meer krabben...

Ik was bij het hysterische af namelijk als ik hem hoorde krabben...ik vloog dan overeind en greep hem bij zijn kladden omdat ie de boel binnen een minuut aan gort krabte...
Ik herken inmiddels ook iedere verschillende krab soort...jeuk aan poot, jeuk aan buik, jeuk aan kop,. etc.
Ik was er zo gestresst op dat ik ieder geluidje hoorde.

Dus die prednison gaf ontzettend veel rust...voor ons en voor Rimpel.
Je zag hem opleven...want hij was niet meer moe van de jeuk en hoefde niet meer te krabben.

Tja...een wondermiddel dus..
Maar ik wist dondersgoed dat het wondermiddel rommel is en zodra je stopt...en dan bedoel ik dus als je van de 1 op de andere dag geen predn meer geeft....dan gaat het finaal mis..
Dat is Prednison..

Prednison legt alles lam....
Wat ik eerder al zei...je kunt niets meer peilen en dat is wel verrot..
Mocht je hond per ongeluk wat mankeren dan ontdek je dta misschien later omdat ie op prednison zit.
En vaak is het net als drugs...op een gegeven moment wordt de allergie of het probleem erger omdta dat niet aangepakt wordt en ben je steeds meer prednison nodig.

Mijn tante had een lab die op het laasts nog een half jaar op de max. dosis per dag zat...die begon ook met een afbouwende kuur, maar kreeg het niet in orde...
De hond is met 6 ingeslapen omdat het geen leven meer was.
(Inmiddels alweer wat jaartjes geleden...)

Prednison? Wat ik al zei...het is een HEEEEERLIJK middel maar o zo slecht...
Ik gaf het ook met een heel dubbel gevoel...stond met tranen in mijn ogen als ik hem de prut naar binnen werkte in een stukkie vlees...
Maar ja...dan zie je hem heerlijk liggen slapen...rustige huid...geen vlekken, geen plekken...en dat is veel waard moet ik je zeggen.

Rimpel krijgt nu een kwartje om de dag...wat ik verder afbouw naar om de twee dagen...
Ik ga beginnen met de sensibilastie therapie (spuitje met vloeistof waarvoor hij allergisch is geven om hem zo proberen engiszins resistent te maken.) en ik wil hem er dan graag van af hebben.

Ik ga even verder lezen in dit topic...ik heb meteen op dit berichtje gereageerd dus zal efven kijken of ik nog dubbel heb zitten tikken ahahaha
#574593
oh gutteguttegut....
wat een DA zeg!!!!

Tja..ik heb daar geen last van...maar waarschijnlijk komt dat door mijn houding hahahah.
Ik kom pas bij de DA als ik over mijn tax ben en hem tot ver boven mijn kop heb zitten.

Ik ben heel vriendelijk hoor..ik kan lezen en schrijven met de meiden hier. Maar heb ook wel gezeur gehad met een ouwe knar hier.
God wat een eigenwijs..
Vers? wasdat?
Kwam ie twee jaar terug al aankakken met zijn predn. spuit...wat toen echt nog niet nodig was..
"even een spuitje tegen de jeuk"
Dus ik "dacht het niet he?!"
Keek ie me aan..ik uitleggen bladiebladiebla...symptoombestrijding..rommel...rotzooi......wat kreeg ik als commentaar?
"Jeuk kan erger zijn dan pijn hoor"met een heel eigenwijs stemmetje..
Sodemieter op zeg...dat hoef je mij niet te vertellen hoor.
Ik ken mijn hond als geen ander...bij iedere beweging en ieder geluidje weet ik wat er is...en ik ben echt niet van het doodanalyseren van mijn hond hoor...maar na anderhalf jaar gedragstherapie ken je je hond van binnen en buiten hoor...

God wat was ik woest...
Hij probeerde me gewoon een schuldgevoel aan te praten...werkt niet hahahaha.

Ik ben niet onbeschoft maar ze weten gewoon precies hoe ik over dingen denk...en wat ik wel en wat ik perse niet wil.
Ik heb ze ook gezegd dat ik er alleen kom als het echt nodig is in mijn ogen...
En dat ik dus niet van de AB en de predn. ben.

Even in het kort over de gemiddelde DA...
Ze weten niet beter dan dat ze in hun opleiding leren dat voor alles een AB kuur of predn. kuur gegeven kan worden.
Ik ben inmiddels al jaren bekend met het feit (door gesprekken met anderen natuurlijk) dat een DA niet veel anders WEET en KAN dan AB kuurtjes en predn.
Ze denken werkelijk dat het op die manier moet.

Maar jouw DA maakt het wel heel bont hoor..
Je gewoon afkafferen...je niet serieus nemen...
je een slecht gevoel aanpraten en het enigste waar ze mee komt???? Prednison???? levenslang????
Wat een ongelovelijke beroerde DA ben je dan.
Als mijn DA ooit het gore lef heeft zo te praten tegen mij als die van jou..
Dan zal ook mijn commentaar zijn dat ze gewoon de beroerdste DA is die er bestaat.
Predn. is gewoon een schijtmiddel en doet NIETS aan een oorzaak.
Het is een KIR (kluitje in het riet) antwoord...

Dat ze niet beter weet vind ik tot daar aan toe maar dan ook nog de wijsneus uithangen?
Voeding en gedrag zijn twee thema's waar de meeste (bijna alle) DA's geen kaas van gegeten hebben.
DAT is mijn ervaring.
Ik heb ze ook welleens netjes gezegd dat ik het reteslecht vind dat ze zo bar weinig van gedrag en voeding weten. ...
Ik durf met zekerheid te zeggen dat ik meer verstand heb van voeding en gedrag dan de DA;s hier.
En dan ben ik nog niet eens de meest uitglezen en ingelezen persooon hier of op een ander forum.
Ik vertel ze dingen die ze zelf niet weten.
En ik zit toch echt in een praktijk die op niveua is met apparatuur etc.

Aangaande gedrag en voeding KRIJG ik dus ook al ruim twee jaar geen enkele vraag of commentaar meer hahahahaha....
Als ik kom voor iets dan zeggen ze dat ie er goed uitziet...
Antwoord :"ja...vers he?!" knipoog...
Dan zie je de assistentes even denken??? vers??? huh???? wat is vers????
Dus ga ik even uitleggen aan ze hahahaha!
Dan vertel ik nog even dat ik net weer een wandeling achter de rug heb met 25 honden en dat ie daar zo goed functioneerde...ZEKER als Peitje!!!

De laatste keer toen ik hem tot HIER had zitten en de allergietest wou konden ze het van mijn kop schrapen dat ik pislink was om de hele situatie...
Ik zit al driekwart jaar mijn stinkende best te doen met zijn voer en alles...daarvoor bijna twee jaar lang je stinkende best doen...bloed, zweet en tranen om van je hond weer een blijde hond te maken die normaal functioneren kan zonder dat ie over de zeik vliegt van andere honden ....zonder dat ie als een elastiekje overeind vliegt van de stress...zonder zonder zonder...
En wat krijg je????
Een hond die eindleijk weer normaal functioneert en dan krijgt ie dat gezeik met zijn huid...
gos wat was ik woest hahahahaha...

Ze melde nog wel even dat er normaal een eliminatie dieeet aan vooraf gaat maar dat dat voor ons geen noodzaak was omdat ik me al zo intensief bezig hield met zijn voer ...snuif snuif.....hahahahahha
Dus ik kreeg het keurig voor elkaar hahaha.

Maar goed...ik zit weer te ratelen..

Kort...
Andere DA zoeken..
ik weet dat het gewoon dikke shit is om een andere te zoeken...maar iemand die zo met me omging die verdiende geen stuiver meer aan me.
En tja...die prednison...
Ik zou het absoluut voor Rimpel niet levenslang gaan geven....ik zou toch verder pluizen...maar goed...ik weet als geen ander hoe uitzichtloos het op een gegeven moment kan zijn en dan ben je er gewoon klaar mee en zit er niets anders op.
Dta punt had ik vorig jaar bereikt....
maar ik ben blij dat ik hem na een paar maand van de predn. af had en weer verder ben gaan zoeken en kijken..

succes!
#574682
Ik heb zowiezo besloten dat ik niet aan de prednison ga, want ze is nu blij en vrolijk en ze heeft geen goede ontlasting en met prednison zal ze oneindige honger hebben, dwangmatig drinken en in huis plassen, dus ik kan me niet voorstellen dat ze daar gelukkig van wordt. Ik ga in ieder geval dit weekend beginnen met koken, want misschien dat dat het verschil al maakt en ik ben van plan om met wat homeopathische middeltjes te werken.
Mijn houding is trouwens ook heel zeker en vasthoudend als het om voer gaat, maar daar hebben de meeste DA maling aan, zo ook deze. Ik barf al 2.5 jaar met mijn honden en Kai en Sarah zijn sindsdien nooit meer bij de DA geweest (ze worden ook niet geënt), dus die zien ze niet en dus kunnen ze ook niet zeggen, dat ze er zo super uitzien, maar met mijn chronisch zieke hond kom ik daar wel en wat moet je daarop zeggen. :-\
#574728
@Lizzy; ik kan hier in de buurt dus niet de probiotica vinden die jij me aanraadt, dus ik zat er over te denken om Darm Clear te bestellen van De Groene Os.
Wat vind je hier van?

Ingrediënten:
Psyllium Husk, Methyl Sulfonyl Methaan, Bifidobacterium lactus, Lactobacillus acidophilus, Lactococcus latis, Enterococcus faecium, Lactobacillus casei, Lactobacillus salivarius, Bentonite.

En als je deze niet echt goed vindt, weet je dan een ander goed merk wat ik via het internet kan bestellen?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door