Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#569120
Kyra heeft deziekte van Lyme. Ik ben al een tijdje met haar aan het emmeren. Ze is niet echt ziek maar ook niet ok. Van die vage vreemde klachten die ze normaal nooit heeft. Als ik naar haar kopje kijk ziet dat er ook anders uit dan normaal maar wat er anders is kan ik ook de vinger niet op leggen. Vorige week dus maar weer eens naar de da. Hij heeft haar helemaal onderzocht en dacht gezien haar klachten en het onderzoek aan nierfalen. Kyra is nl ook afgevallen en ik krijg haar niet dikker ondanks de helft meer eten, haar tandvlees was bleek en ze stinkt uit haar mond. Dus bloed en urine afgenomen en opgestuurd voor onderzoek. Gisteravond werd de uitslag doorgebeld. Het creatinine in haar bloed is verhoogd maar er zit geen eiwit in de urine dus de nieren zijn ok. Afwijkend was een sterk verhoogd aantal witte bloedcellen in haar bloed. Dus ontstekingen. In onze streek wordt dan van Lyme uitgegaan. Echt testen is omslachtig dus is ze nu meteen aan de ab gegaan, eerst voor 3 weken. Dan terug voor overleg. Ik het het op het internet opgezocht en de verschijnselen die ze vertoonde komen wel overeen met wat er wordt beschreven. Het begon allemaal met hotspots en niet lekker voelen een aantal weken terug. Ik vraag me af of haar vreemde gedrag van laatst ook door Lyme veroorzaakt werd, ze was die dag niet ok, wilde niet gaan liggen en als ze liep, liep ze achteruit. Dit heeft een aantal uren geduurd voordat ze weer normaal was.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 13 jun 2006, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#569129
oh balen zeg, ik hoop dat de antibiotica snel verbetering betekend, en inderdaad mischien is het ziek zijn een uitleg voor haar vreemd gedrag? sterkte ermee, een een knuffel voor Kyra :-*
Door ~Joke~
#569147
Bedankt! Ik was zo blij dat haar nieren ok zijn. In de 22 jaar dat we hier nu wonen is de de eerste keer dat er bij mij eentje ziek is door teken.
Door Ike
#569151
Ach arme Kyra, die rot teken ook, hoop dat ze snel opknapt :-*
Door conleeuw
#569180
Joke Miedema schreef: Bedankt! Ik was zo blij dat haar nieren ok zijn. In de 22 jaar dat we hier nu wonen is de de eerste keer dat er bij mij eentje ziek is door teken.
gelukkig zijn ook niet alle teken dragers van enge zieten, maar helaas dragen ze geen etiket :P gelukkig had jij door dat er iets gewoon niet klopten, dus kan je gaan behandelen. Hebben jou honden vaak teken? of was het een toevallige eentje die ertussen is gepiept?
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#569318
Hopelijk voelt ze zich weer gauw beter.

Maar een onderzoekje naar Lyme is toch niet zo heel moeilijk, gewoon een bloedonderzoek.

Maar mijn hond Barney heeft ook de ziekte van Lyme gehad. Hij was heel lusteloos, at wel gewoon goed, maar viel toch af en sloom e.d. Stonk ook erg uit zijn stratje trouwens. Ook begon die mank te lopen, wisselend, dus linksvoor en dan ineens rechtsvoor.
Ook hij heeft een lange antibioticakuur gehad en knapte echt snel weer op.
Sterkte! :-*
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 13 jun 2006, 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ~Joke~
#569438
conleeuw schreef: gelukkig zijn ook niet alle teken dragers van enge zieten, maar helaas dragen ze geen etiket :P gelukkig had jij door dat er iets gewoon niet klopten, dus kan je gaan behandelen. Hebben jou honden vaak teken? of was het een toevallige eentje die ertussen is gepiept?
Ze hebben hier wel regelmatig een teek, ik kijk ze iedere dag na, maar het is lang zo erg niet als voorgaande jaren.
Door ~Joke~
#569477
bernergek schreef: Hopelijk voelt ze zich weer gauw beter.

Maar een onderzoekje naar Lyme is toch niet zo heel moeilijk, gewoon een bloedonderzoek.

Maar mijn hond Barney heeft ook de ziekte van Lyme gehad. Hij was heel lusteloos, at wel gewoon goed, maar viel toch af en sloom e.d. Stonk ook erg uit zijn stratje trouwens. Ook begon die mank te lopen, wisselend, dus linksvoor en dan ineens rechtsvoor.
Ook hij heeft een lange antibioticakuur gehad en knapte echt snel weer op.
Sterkte! :-*
Klopt het is gemakkelijk te onderzoeken maar nu was haar bloed op nierfalen nagekeken en vond de da het omslachtig om gezien de grote hoeveelheid witte bloedlichaampjes in haar bloed eerst ook nog op Lyme te testen. Daarom is in dit geval meteen voor ab gekozen.
Kyra had ook dagen dat ze niet wilde lopen dan bleef ze aan het begin van de wandeling staan. Mank is ze niet geweest wel twee dagen niet willen lopen en niet willen eten. Verder dat ze zo mager bleef ondanks het extra eten dat ik haar gaf. Ze had vorige week zo'n dag dat het leek alsof ze zware koppijn had, ze keek me maar aan met van die kleine hoofdpijnoogjes, ze had die dag ook last van het licht.
Laatst gewijzigd door ~Joke~ op di 13 jun 2006, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#570525
Verhoogde witte bloedcellen kan door heel veel dingen komen. Het zegt eigenlijk alleen maar dat het een ontsteking is. Ik denk dat het wel goed is om verder uit te zoeken wat het nu precies is.
Door ~Joke~
#570530
Heeft dat zin nu ze aan de ab is Tannetje?
We gaan a.s. zaterdag 14 dagen op vakantie als we terug zijn moet ik weer met haar naar de da.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door