Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door macho
#49965
vorige keer heb ik hier een bericht geplaats over macho die last had van zijn allergie maar ik wist toen nog niet welke.

nou er is een bloedtest gedaan en er kwam atopie uit.

daarna heb ik ook nog een allergietest laten doen en daar kwam dus uit dat hij allergies is voor alles wat groeit en bloeit een graspollen en bomen allergie.

nou wil ik onderhuids gaan spuiten omdat ik daar toch goede resultaten over hoor, maar er is iets wat in die medicijnen moet boompollen2 en dat is niet voorradig en daar wachten we nu al 5 weken op en het kan nog wel 4 weken duren voor dat dit medicijn er is.

het heeft te maken volgens de da dat het een vernieuwde versie is en dat moet eerst goed gekeurd worden door de regering en daarna kunnen ze het maken en daarna is het pas leverbaar.

dus heb ik pollen extra veterinair vast ingezet want hij is al weer bezig met krabbelen.

zeg nou dat het middel om onderhuids te gaan spuiten binnen is moet ik dan stoppen met extra veternair of kan je dat samen blijven gebruiken.

macho eet bibi en fytomix en af en toe een barf maaltijd.

zijn huid is nog steeds in goede konditie met af en toe een plekje wat hij open heeft gekrabbelt.

nu las ik van de week hier op het forum dat je dat kan behandelen met zilverwater. nu heb ik ook zilverwater in huis.

de vraag is dan onverdund of moet je dat met water dan verdunnen.
Door qyan
#50154
bij qyan smeer ik het altijd gewoon onverdund op de plekken ;)
Door macho
#50184
qyan schreef: bij qyan smeer ik het altijd gewoon onverdund op de plekken ;)
bedankt ga ik dat dus ook doen.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#50193
ja ik gebruik het ook onverdund en ik heb een hele sterke concentratie
Gebruikersavatar
Door Hitam
#50599
En onderhuidse injecties en Pollen veterinair is inderdaad dubbelop en dan is de kans groter dat je juist de allergie versterkt in plaats van verzwakt.
Door macho
#50792
maar zou de hond het alleen redden met de homeopathise druppels. want dit zijn druppels die iedere hond kan gebruiken.

dus ze zijn niet afgesteld op de hond.


waar ik zo bang voor ben dat hij weer heel veel last krijg. en daar zitten we niet op te wachten.
Laatst gewijzigd door macho op zo 08 feb 2004, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#50919
Naar mijn idee werken die ongeveer even goed als de injecties. Dat wil zeggen in ongeveer 70% van de gevallen gaat het goed, bij de rest gebeurt er niets.
Door macho
#50959
Hitam schreef: Naar mijn idee werken die ongeveer even goed als de injecties. Dat wil zeggen in ongeveer 70% van de gevallen gaat het goed, bij de rest gebeurt er niets.
maar dit kan ook gebeuren met injecties toch.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#51448
Ja, dat gaat ook goed. Ik heb nog nooit een vergelijking tussen die twee gezien maar het werkt allebei redelijk goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door