Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#576383
Ja, op haar leeftijd kan ik me voorstellen dat je het genoeg geweest vindt. Maar ja, da's voor iedereen weer verschillend. Vaak wordt de hond in leven gehouden voor de baas, totdat die eraan toe is om de realiteit onder ogen te zien.
Door conleeuw
#576397
Kruimel schreef: Ja, op haar leeftijd kan ik me voorstellen dat je het genoeg geweest vindt. Maar ja, da's voor iedereen weer verschillend. Vaak wordt de hond in leven gehouden voor de baas, totdat die eraan toe is om de realiteit onder ogen te zien.
jep, maar zoals je zeg het is voor iedereen verschillend. Ik gun Anja wel haar hond, en zeker ook Kelly de kans, Tannetje heb gelukkig nog wat tabletten, dus als het meezit kan ze aanstaande week al beginnen, wat mij hoe eerder des te beter.........arme drommel :-\ ik hoop maar voor beide dat ze er snel en voldoende van opknapt als ik het goed heb begrepen kan je heel snel verbetering zien ;) duimen wordt het dan maar
Door conleeuw
#576458
karin2 schreef: ik hoop van harte dat ze opknapt van de medicijnen en ze nog een beetje een leuke tijd heeft .
succes :-*
dank je, er wordt in ieder geval nog alles binnen perken in de strijd gegooid, ze is toch al een dame van 14, dus geen broekje meer ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#576480
als ze ondanks het feit dat het geen broekie meer is een reeele kans heeft om op een goede manier nog een stukkie erbij te doen dan juich ik dat toe! zolang het maar niet tegen heug en meug gaat. Hoop heel hard mee dat de medicatie er vlot is én dat het vlot resultaat geeft.
Door conleeuw
#576483
Ivonne schreef: als ze ondanks het feit dat het geen broekie meer is een reeele kans heeft om op een goede manier nog een stukkie erbij te doen dan juich ik dat toe! zolang het maar niet tegen heug en meug gaat. Hoop heel hard mee dat de medicatie er vlot is én dat het vlot resultaat geeft.
you and me both :-* ik denk ook niet dat Anja nu nog tegen heug en meug doorgaat. Ze ziet volgen mij ook wel dat het zo niet kan, dus wij hopen op snelle verbetering. Ik heb vanmiddag een rondje vijver gedaan, en ze was totaal gesloopt, snuffelt zelfs niet meer, sjokt alleen maar :P we gaan er maar van uit dat de pillen uitkomst zal bieden ;)
Gebruikersavatar
Door Laika
#577251
Misschien overbodig maar ik wil je wel waarschuwen om met een lage dosis Vetoryl te beginnen. Zelfs de aanduiding op de verpakking is voor veel honden te veel. Het beste kan je d.m.v regelmatige bloed of urinestesten nagaan of de dosering goed is.
Mijn hondje is een grootverbruiker. Zij krijgt 90 mg Vetoryl per dag (ze weegt 11 kg) Maar ik weet ook van honden van 30 kg die het prima doen op 30mg.
Tannetje kan je wel meer vertellen over ondersteunende supplementen. Ik geef mariadistel ter ondersteuning van haar lever en Q10 voor haar hart.
Verder eet ze alles vers en krijgt ze nog extra vitamines.

Mariska
Door conleeuw
#577295
Anja heeft gisteren Kelly opgehaald, dus is mijn huis weer ietsjes leger..... maar, Anja gaat onder begeleiding van haar dierenarts Kelly op de juiste dosering krijgen, en natuurlijk hoort daarbij alle nodige controles, ze zal wel kind aan huis worden bij de diernarts tot de dosering goed uitgewerkt is. Ik zal zeker doorgeven dat zij ook nog ondersteunende middelen moet gaan gebruiken, maar ik meen dat zij al het een en ander daarover had vernomen. Ik duim in iedere geval dat het snel veel beter gaat met Kelly, de eerste twee weken wordt erg spannend omdat je volgend de da snel verbetering kan zien. We hopen maar. ;)
Door conleeuw
#586084
Even een verslagje van de voortgang van Kelly.
De Vetoryl werkt!!!!! ze drinkt veel minder, plast dus ook niet meer in huis, wat een welkome verbetering is, maar ze is gewoon een stuk beter, ze is meer levendig, heeft weer praatjes voor 10, vreet nog steeds voor 10, maar dat zal ook wel in de loop der tijd een beetje afnemen. Haar kapotte huid is niet meer rood en ontstoken, wel lelijke korsten, dus mooi is ze nog niet qua vacht. Maar Donderdag avond heb ik kip gebracht bij mijn zus, en ik kan niet anders zeggen dat de Kelly die ik zag meer de oude was. Haar achterbenen zijn nog zwak, maar dat zal nog enig tijd duren eer dat weer bijgedraaid is, ze wil in iedere geval weer ietsjes meer lopen, en hijgt niet continu zo erg als toen ze hier was.
Toen ik weer naar huis wilden gaan had Kelly verzonnen dat zij mee ging..... ;D ;D voor geen geld weer naar huis, nee, mee naar het busje :o meestal erg gehoorzaam, maar op het moment dat ze terug naar binnen moest was zij niet van plan om te gaan luisteren, want, op de parkeerplaats stond het busje....mischien dat de ruim 40 kilo kippenvlees die er nog in stond voor haar té aantrekkelijk was :-\ ??? of mischien omdat ze het leuk vindt met alle honden in een huis? of onze wandelingen op de veluwe? maar ik vermoed toch wel dat de Kip de echte oorzaak was voor haar vastberadenheid om met het busje mee te willen ;D ;D
We hopen op nog meer verbetering, want ze is zeker nog niet een gezonde hond, al wordt nog maar ietsjes beter ;)
Gebruikersavatar
Door Laika
#587746
Fijn om te horen dat de Vetoryl aanslaat. Het zijn dure medicijnen maar ze werken wel ;) Mijn cushing hondje Fanny heeft nog steedes een grote eetlust maar dat extreem hongerige is weggegaan.

Mariska
Door conleeuw
#588115
Laika schreef: Fijn om te horen dat de Vetoryl aanslaat. Het zijn dure medicijnen maar ze werken wel ;) Mijn cushing hondje Fanny heeft nog steedes een grote eetlust maar dat extreem hongerige is weggegaan.

Mariska
Kelly kon wel iets meer aan gewicht hebben, dus is het op zich geen ramp, de allerbelangrijkste is dat ze zich beter voelt ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door