Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tigger
#560873
Beau's jeuk is weer verergerd. De dermatoloog vertelde dat ik ook reactine kon geven, 2 tot 4 tabletjes per dag kon gerust. Is dat niet een beetje veel?
Weten jullie hoeveel antihistamine een hond per dag mag krijgen?
Door Lizzy
#560920
Nee geen idee! Maar mij lijkt het ook erg veel, aangezien wij mensen er maar 1 mogen... Weet je DA dit niet? Ik zou zelf toch maar beginnen met 1 tabletje. Balen trouwens, dat de jeuk weer erger is geworden :(.
Door Elise
#561246
Ik zou er nooit 2-4 per dag geven. Eerder 2x een halve tablet, de kinderdosering dus.
Enig idee waardoor de jeuk nu erger is a.d.h.v. de onderzoeksresultaten die je hebt terug gekregen?
Door Twiz
#561260
Ik heb wel eens gehoord dat honden niet zo veel hebben aan antihistamine, misschien dat het wel "iets" doet bij hoge doseringen.
Door 202Spots
#561270
Omdat ik ook geen andere anti jeuk-pillen wil geven, kan ik van mijn DA aan Cis wel eventueel benadryl (antihistamine) geven,en als 't heel echt nodig is voor d'r allergies geef ik'n tabletje van 25mg.
1 of 2 keer per dag.
(kan er wel slaperig van worden)

(The Benadryl dose for dogs is 1 mg. per pound of body weight.)
Door tigger
#561327
De dermatoloog heeft terug gemaild dat ik max 2 tabletjes a 10 mg per dag mag geven, indien hij er slaperig van wordt halveren. Dit een week volhouden om te zien of het helpt.

Ik ben de grassoorten eens gaan bekijken op internet; ik heb sterk het vermoeden dat we zondag hebben gewandeld in een bos waar minstens 3 grassoorten in stonden waar Beau gevoelig voor is ::). Vermoedelijk komt daar dan de extra jeuk vandaan. Zowiezo beginnen vanaf mei de grassen te bloeien, we kunnen het helaas niet ontlopen; dus waarschijnlijk kunnen we onze lol nog op.....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door