Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#557343
Of gewoon knippen. Was in het begin ook bang bij de harde zwarte nagels maar (duizend keer kloppen op ongelakt hout) ik heb nog nooit teveel weggeknipt. :D
Gebruikersavatar
Door Nitus
#557377
Lil schreef: Of gewoon knippen. Was in het begin ook bang bij de harde zwarte nagels maar (duizend keer kloppen op ongelakt hout) ik heb nog nooit teveel weggeknipt. :D
Nou ik knip ze ook wel, zal wel moeten af en toe, maar een fijn karweitje vind ik het echt niet, ik knip er per nagel elke keer kleine plakjes vanaf.
Heb gelukkig ook nog nooit in het leven geknipt. Ik heb wel hulp nodig van mijn vriend, die houd haar allemaal lekkere stukjes kaas voor haar neus, dan mag ik wel eventjes knippen van haar :P.

De dremel heb ik weleens aan gedacht, maar ik vrees dat dat nog meer een drama wordt, alle langdurige aandacht voor haar nagels wordt wantrouwend gevolgd en dan gaat ze in de verzet-stand ::). En in een worstelpartij met een 32 kilo zware hond heb ik niet zo'n zin, afgezien wat voor een stress dat (voor ons allebei) meebrengt, dus dan maar met behulp van vriend en kaasje af en toe gaan knippen. (Ik kan wel zonder problemen haar poten afdrogen hoor)
Maar net als Femke durf ik de nagels niet goed echt kort te knippen, ze blijven hoe dan ook aan de lange kant.
Door Lil
#557388
Ja, ik knip ze ook plakje voor plakje.
Maar ik heb een schat van een hond die gewoon blijft staan totdat vrouwtje is uitgetut.
Helpt het bij jou hond als je vantevoren een stukje schuurpapier pakt? Bij sommige nagels van die van mij zit onder het zwarte gewoon doorzichtige hoornhuid, dan zie ik dus of er leven inzit. Bij de andere nagels doe ik dan gewoon dezelfde lengte afknippen.
En met veel geduld en veel kaas en worst eerst aan het geluid van de dremel laten wennen en dan twee seconden aan de nagel en dan zo opbouwen???
Laatst gewijzigd door Lil op vr 26 mei 2006, 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Charlotte
#558700
Femke schreef: sunday heeft zwarte knetterharde nagels. Ik durf ze ook niet te kort te knippen. Het resultaat is dat nu hij 8 is hij veel te lange nagels heeft :-\
Je kunt ze rustig plakje voor plakje afknippen. Yildah heeft ook zwarte harde nagels die snel groeien (vanwege de leishmania) 1x in de twee weken knip ik er een stukje vanaf.
Nij mijn andere hond knip ik alleen de voorpoten. De achterpoot nagels zijn heel kort, dat komt omdat hij een beetje sleept met zijn achterpoten (ouderdom)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door