Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#551841
Kan een hond misselijk zijn of worden, als een soort ontwenningsverschijnsel, als hij na langdurig gebruik van de antibiotica afgaat?

Maak me niet ernstig zorgen ofzo. Maar gisterenavond laat en vanochtend vroeg heeft Gandor iets gal gebraakt. Eten enzo gaat goed en hij is ook nog even vervelend als anders ::) ;D

Maar ben gewoon nieuwsgierig of een hond dus ontwenningsverschijnselen kan krijgen van het stoppen met antibiotica na langdurig en zeer intensief gebruik.
(zelfs 6 weken lang 2 soorten tegelijk).
Gebruikersavatar
Door sylvia
#551877
Ik heb er nog nooit van gehoord, wat natuurlijk misschien kan dat hij na zoveel weken er maagklachten van heeft gekregen.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 18 mei 2006, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#554482
Als een hond langdurig Antibiotica krijgt, kan het zo zijn dat ze daar maagklachten van krijgen. Anti biotica vernietigd eigenlijk alles in je hond. Onze Keshia heeft ooit eens 9 weken op ab gezeten. Ze werd hoe langer ze ab kreeg hoe grimmiger, ze had buikpijn, dat kon je goed merken. Overgeven, steeds een lege maag, agressief was ze. Het heeft een half jaar geduurd voordat ze zich weer wat beter voelde.

Dus het kan dus heel goed zijn dat jou hond daar last van heeft, dat ze langdurig AB heeft gehad.

Gr. jacqueline
pippy schreef: Kan een hond misselijk zijn of worden, als een soort ontwenningsverschijnsel, als hij na langdurig gebruik van de antibiotica afgaat?

Maak me niet ernstig zorgen ofzo. Maar gisterenavond laat en vanochtend vroeg heeft Gandor iets gal gebraakt. Eten enzo gaat goed en hij is ook nog even vervelend als anders ::) ;D

Maar ben gewoon nieuwsgierig of een hond dus ontwenningsverschijnselen kan krijgen van het stoppen met antibiotica na langdurig en zeer intensief gebruik.
(zelfs 6 weken lang 2 soorten tegelijk).
Door tieneke
#554503
Ik zou de hond zeker probiotica gaan geven om zijn darmflora weer sterker te maken ;)
Door Lizzy
#554573
tieneke schreef: Ik zou de hond zeker probiotica gaan geven om zijn darmflora weer sterker te maken ;)
Ik ook!
Door *wendy*
#554585
Lizzy schreef: Ik ook!
Lizzy, weet ik !!! ;D
En als het goed is weet jij dat hij dat al krijgt ;D
Was overigens maar 1 dagje, dus vermoedt dat het gewoon iets anders is geweest.

Heb nu weer andere dingen om me zorgen over te maken. Vrijdagavond "viel" hij ineens van de stoep en kon een paar tellen niet meer bewegen.
Dit gecombineerd met de feiten:
* trillende/haperende/stotterende voorpoten
* afwezig zijn
* niet tot 'm door kunnen dringen
En na het lezen van de website http://www.epilepsiebijhonden.nl begin ik me toch af te vragen of Gandor misschien een lichte vorm hiervan heeft, die zich lijkt te ontwikkelen :-\ :'( Dinsdag maar weer ff DA overleg plegen :'( :-\
Laatst gewijzigd door *wendy* op ma 22 mei 2006, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#556044
Ja, gisterenavond. ;D

Eerst over de hechtingen. Die zitten er nog. Over 2 weken terug komen. De wond is nog steeds niet mooi terug dicht. Nog c.a. 30% open van het stuk wat vorige week nog open stond.

Heb het ook even over de epilepsie gehad. Hij heeft inderdaad wel hele lichte symptomen die erop KUNNEN wijzen. Maar gezien het feit wat hij allemaal al meegemaakt heeft EN het feit dat het echt hele lichte symptomen (kunnen) zijn, is me gevraagd dit even te laten rusten (voor evt verder onderzoek) maar wel in de gaten te houden.
Eerst kijken hoe de ED poot zich verder ontwikkeld. ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door