Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Erna
#552939
Thanks....dan ga ik naar 2 a 2,5 liter voor morgen. Ik denk dat hij een kilootje of 35 a 36 weegt. Hij is te dik, maar dat is nu helemaal niet erg want hij gaat de komende weken ongetwijfeld afvallen.
Door *Natasja*
#552975
Zo te horen valt het niet tegen voor de eerste avond. Hopelijk zijn je eigen mannen ook snel gewend aan de nieuwe logé en kunnen ze het samen een beetje vinden.

Wel raar, zijn gedrag als je hem wilt aaien. Weet je verder niets over hoe zijn baas met hem omging? In eerste instantie zou je zeggen dat hij idd niet gewend is om geaaid te worden. Hopelijk leert hij op dat gebied snel bij.

Lijkt me trouwens best eng, zo'n open wond aan zijn piemel. Zeker de eerste dagen, als er nog bloed uitkomt. Maar goed, jij bent natuurlijk wat meer gewend op medisch gebied dan ik.

Ik sluit me bij de rest aan: als er iets is wat ik kan doen, weet je me te vinden he.

Veel sterkte, hopelijk is alles een beetje rustig vannacht!
Door Erna
#552977
Iedereen bedankt voor het aanbieden van hulp!! :-* :-* :-* :-*

Vooralsnog gaan we (manlief en ik) er vanuit dat we het wel gaan redden,maar ik zal zeker roepen wanneer het niet gaat.

Het bloed is een beetje vervelend en mijn maag draait ook om als ik dat zie, maar daarentegen vind ik de wond niet zo eng. In de kliniek stond ik vanmiddag ook weer met mijn neus boven een kattencastratie en dat is hartstikke interessant. ;D
Door Sella
#552992
Omdat hij nu onder narcose is geweest kan het zijn dat het lichaam nog meer wil spoelen en hij daardoor met liefde doortankt.
Je moet alleen even in de gaten houden dat als hij te nodig moet dat er druk op de wond ontstaat wat ook weer wat extra bloeding kan geven.
Heb je arnica of rescue in huis? Beide kan helpen de bloedvaatjes wat dicht te trekken.
Bloedverlies hoort er natuurlijk wel bij maar hoe minder hoe liever natuurlijk. Arnica doet ook het plasbuisje minder au aanvoelen.
Zou dat aan de kop aaien ook niet gewoon eng kunnen zijn omdat hij nog niet helemaal narcose vrij is en er heel veel op hem af komt en er veel is gebeurd de laatste tijd met hem? (wishful thinking)
Door Erna
#552997
Ik wil het even rustig aan gaan doen met alle poeders, pillen en middeltjes. Ben wel blij met de adviezen hoor.

Hij krijg al antibiotica en metacam. Morgen komt daar allopurinol bij en ik moet even afwachten of hij dat normaal opeet of dat ik toeren moet uithalen.

Hij kent mij niet en ik ken hem nog niet zodat we even rustig aan moeten doen.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#553069
Dat is dus en hele vermoeiende dag voor jullie geweest.
Ik hoop dat de honden allemaal een beetje aan elkaar kunnen wennen, zodat je wel een beetje rust in de tent houdt.
Wel heel fijn dat die kliniek zo begaan is.
Heel veel succes Erna, ik vind je een kanjer dat je dit allemaal doet. :-*
Door Erna
#553111
Goedemorgen....Rise and shine!!!

Een nieuwe dag met nieuwe dingen. Wat een gedoe wanneer je een zieke hond in huis hebt en ze allemaal om half zeven willen plassen en eten. En dan ook nog een loopse teef in huis en de patient is niet gecastreerd.

De patient is zo te zien de nacht goed doorgekomen. Zijn waterbak was vanmorgen leeg, slechte zaak voor ons. Er moet dus meer in voor de nacht. Om 3 uur is zijn bak nog een keer bijgevuld met 400 ml en dat was op vanmorgen. Totaal heeft hij vanaf gisteravond 2 liter gedronken.

Hij heeft opnieuw geplast, helaas heb ik niet kunnen volgen hoeveel en hoe het eruit kwam. Het regende enorm en voordat ik mijn laarzen aanhad was meneer al achter in de tuin aan het plassen. Dat doen we morgen anders. Zijn achterpoten zitten vol met bloed en urine zodat ik vermoed dat hij goed geplast heeft. Straks gaan we hem maar even schoonmaken want zo kan hij zich niet prettig voelen.

Een halve liter yoghurt ging er prima in, de AB pil die erin lag heeft hij laten liggen. Ik kan die ook niet in zijn bek geven omdat hij dan niet echt aardig is tegen mij. Dat gaan we dan ook anders doen.

Voor de zekerheid heb ik vanmorgen Wapper en Nik maar even opgesloten in een bench toen Joris naar buiten ging. Luigi heb ik los laten lopen en dat ging hartstikke goed. Ze hebben niet eens naar elkaar gekeken. Later op de dag doen we de vuurdoop met Wapper. Als die samen kunnen dan gaat het allemaal soepel lopen. We moeten alleen Nik scheiden van de patient omdat ze loops is maar dat is maar voor een week.
Door Lizzy
#553166
Is het misschien een idee om de pil te pletten tussen twee eetlepels en het poeder door iets van kwark/yoghurt/huttekase te gooien?

Fijn dat hij goed gaat met Luigi!
Door Erna
#553457
Voor geinteresseerden:

http://korus.blogse.nl/

Ik heb even een begin gemaakt en de bedoeling is dat hier alle vorderingen op komen te staan.

Ik ga zo even een groentemix voor de patient in elkaar draaien. Zijn eerste dag is goed gegaan maar ik word echt onpasselijk bij al dat bloed....Ik hoop dat dat snel voorbij is. Mijn maag draait om.

Ow ja...reacties en meedenken vind ik erg leuk op dat logje.
Laatst gewijzigd door Erna op za 20 mei 2006, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Cathelijn
#553461
ziet er goed uit Erna. Jammer dat hij de foto niet echt laadde.

Hopelijk gaat Joris snel vooruit.
Onze Jonas heeft ook ooit een gat (winkelhaak) in zijn piemel gehad. Het heeft toch ruim een week geduurd op AB voordat het weer dicht was. Vooral 's ochtends kwam er meer druk op te staan waardoor het weer openging.

Heel veel succes met Joris en sterkte!
Door *Natasja*
#553469
Erna schreef: Voor geinteresseerden:

http://korus.blogse.nl/

Ik heb even een begin gemaakt en de bedoeling is dat hier alle vorderingen op komen te staan.

Ik ga zo even een groentemix voor de patient in elkaar draaien. Zijn eerste dag is goed gegaan maar ik word echt onpasselijk bij al dat bloed....Ik hoop dat dat snel voorbij is. Mijn maag draait om.

Ow ja...reacties en meedenken vind ik erg leuk op dat logje.
Ik heb meteen gekeken, leuk! Ik ga het zeker dagelijks volgen. Ik wilde een reactie plaatsen, maar dat lukt me niet, ik krijg de volgende melding:

"Je hebt geen naam, reactie of verificatie code ingevuld!"

Terwijl ik zowel mijn naam, email adres als reactie heb in gevuld.
Door Erna
#553472
Cathelijn schreef: ziet er goed uit Erna. Jammer dat hij de foto niet echt laadde.

Hopelijk gaat Joris snel vooruit.
Onze Jonas heeft ook ooit een gat (winkelhaak) in zijn piemel gehad. Het heeft toch ruim een week geduurd op AB voordat het weer dicht was. Vooral 's ochtends kwam er meer druk op te staan waardoor het weer openging.

Heel veel succes met Joris en sterkte!
Laadde de foto helemaal niet of ene beetje?
Door Erna
#553474
Natasja1974 schreef: Ik heb meteen gekeken, leuk! Ik ga het zeker dagelijks volgen. Ik wilde een reactie plaatsen, maar dat lukt me niet, ik krijg de volgende melding:

"Je hebt geen naam, reactie of verificatie code ingevuld!"

Terwijl ik zowel mijn naam, email adres als reactie heb in gevuld.

Dat werkt bij mij wel...vreemd. Wil je het nog eens proberen? Je moet een code overtikken onderin he....
Laatst gewijzigd door Erna op za 20 mei 2006, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door