Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ornella
#551348
Ik zal jullie mijn verhaal over jeuk vertellen.
Mijn hond kreeg ook erg last van jeuk. Uiteindelijk bij een homeopatische dierenarts terechtgekomen en ontdekt dat het pollenallergie was. Hij had ook een loopneus en tranende ogen. Vorig jaar was het zo erg dat hij bijna helemaal kaal was (een newfy krijg je niet zo maar kaal). Overal jeuk en plekken. Wij hebben hem behandeld (lange behandeling, wij zijn echt een aantal maanden bezig geweest) en ik heb gewacht om de effecten te zien tot deze lente.
De warmte kwam, en de pollen ook, maar het ging nog goed, alleen een klein plekje op zijn buik.
Tot vorige week....toen kreeg hij overal hele kleine droge korstjes, weer jeuk, maar het waren geen hotspots. Hij kreeg ook wel een hotspot, maar die was binnen een dag na behandeling droog. Toch vertrouwde ik het niet en heb hem weer naar de da gebracht. Eerst dacht hij aan een schimmelinfectie, maar het bleek een bacterie infectie. Dus kreeg antibiotica ervoor en een speciale shampoo. Het gaat nu wat beter na 4 dagen antibioticum.
Door daydo
#551649
ja lap hier is het ook van dat, jeuk en nog eens jeuk :-\
Ik zie weinig of niets op zijn huid enkele droge korstjes.
Da gebeld en hij denkt pollen of een vlooienbeet.
Hij steld voor een antivlooimiddel op de huid te doen.
Afwachten en als het niet betert ab te geven.
Hij krijgt barf sedert nov 2005 en is er goed mee, dus dat zal het wel niet zijn.
Hij kreeg wel vorige week maandag zijn inenting, kan moeilijk anders hij is dagelijks op de hondenschool.
Hij krijgt barf omdat ik dacht dat het een voedselallergie was, blijkt nu dat het misschien toch niet zo is.
Ik hoop echt dat die lijdensweg niet weer begint.
Hij is voor het moment ook wantrouwig, humeuriger en schuwer dan anders. Hij was zo voor ik met barf begon en gek van de jeuk was.
Aan zijn voeding is er niets verandert.
Kan je ook iets verkrijgen tegen pollenallergie hier in Belgie en moet dat iets zijn speciaal voor dieren.
Zoniet hoe weet ik dan of ik het aan mijn hond kan geven of weten ze dat ook bij de apotheek?
Door Hanny
#551686
Ons Guusje had drie jaar in April ellendig ontstoken ogen. Ik vermoedde, wist het dus niet zeker, dat het iets met pollen te maken zou kunnen hebben.
Vanaf eind febr. heb ik haar bijenbrood gegeven, is een produkt, dat lijkt op pollentabletten, voor zover ik het begrijp is het nog door bijen verder bewerkt. Dit jaar bij haar mooie ogen.
Omdat het voorjaar laat was, ben ik nog maar een tijdje door gegaan. Binnenkort stop ik , haar reactie was alleen in april.
Voor pollenallergie, zijn dacht ik verschillende middelen, homeopatisch te koop, maar ik meen, dat je daar bijtijds mee zou moeten beginnen. Heb geen enkel idee, of vachtproblemen daar ook mee te maken hebben.
Hoop voor jullie, dat je het probleem kunt oplossen, of minstens wat verbeteren.


Hanny
Door mutsie
#552241
Ik heb dit besteld bij de paardendrogist"

Drainage Compositum (100 ml) direct € 21,95 1 € 21,95
Pollen extra veterinair (30 ml) direct € 10,50 1 € 10,50
Prodier Huidlotion (100 ml) direct € 9,95 1 € 9,95
Dog Lotion Tea Tree (200 ml) direct € 10,50 1 € 10,50

Ik heb het maandag al besteld met urgentie, maar het is er nog niet, ik zal eens bellen morgen.

Karin
Door Ornella
#552605
mutsie schreef: Wat heeft deze homeopathische arts in eerste instantie voorgeschreven tegen de pollenallergie?
In eerste instantie kreeg hij dolistamine (voor mensen maar ook voor dieren). Maar dit bleek niet voldoende voor zijn klachten, en toen zij wij een hele serie begonnen met een middel (ik zou niet weten hoe die heet, ik moet ff in de papieren gaan graven, als ik het gevonden heb schrijf ik het hier): wat ik wel weet is dat dit middel in verschillende "sterktes" bestaat en wij gingen iedere keer het verhogen. Het is een cyclus van een aantal maanden geweest.
Nu de pollen weer in de lucht zijn, zie ik geen tranende ogen meer, geen loopneus en (afgezien van de plekken die door de infectie komen) geen plekken op zijn huid zoals vorig jaar.
Door mutsie
#566885
Uiteindelijk ben ik toch maar naar de DA gegaan.
Pollen veterinair hielp niet.

Ze krijgen helemaal kale plekken, echt een schurftige hond.

Er zijn afkrabsels gemaakt, en er is een mijt gevonden.

Nu heb ik stronghold pipetjes gegeven.
eens kijken of dit gaat helpen. Is nl. ook voor schurftinfecties.

Karin
Door Lizzy
#567803
mutsie schreef: Uiteindelijk ben ik toch maar naar de DA gegaan.
Pollen veterinair hielp niet.

Ze krijgen helemaal kale plekken, echt een schurftige hond.

Er zijn afkrabsels gemaakt, en er is een mijt gevonden.

Nu heb ik stronghold pipetjes gegeven.
eens kijken of dit gaat helpen. Is nl. ook voor schurftinfecties.

Karin
Dus toch mijt! Jeetje! Welke mijt? En, hoe is het nu met haar?
Door mutsie
#567818
Nou, het is in ieder geval (gelukkig) geen demodex.
Dus ik hoef niet heel m'n huis te ontsmetten.

Het is een of andere buitenlandse mijt, die spottie met zich mee draagt.
Daar wordt nog onderzoek naar gedaan.
In december is ze bij ons gekomen en eigenlijk een maand geleden begon pas de ellende.
Spottie heeft er stukken minder last van. Max ziet er echt niet uit, allemaal kale plekken. Jesse heeft meer een rode uitslag.
Spottie verhaarde ook extreem, maar dat kan weer komen door de veranderde omstandigheden.

Ik heb het idee dat ze nu al minder krabben.

Karin
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door