Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Demi en Eyra
#548195
Net terug, ben ab gaan halen. Ze heeft een gigantische ontsteking, waaraan niet helemaal bekend, ergens in de urinewegen in ieder geval.
Het bloedonderzoek geeft aan dat
de crea 165 umol/l is
en dat zou 27 - 106 mogen zijn.
Dit is iets hoger dan in sept, maar sinds de laatste maand niet hoger geworden.
De urea is 6.3
en de normaal waarden lopen van 2.5 - 10.4
Er zijn wel veel ontstekingscellen aangegeven als
9
WBC 36.6 x 10 /L normaal 6.0 - 16.9
9
GRANS 36.1 x 10 /L normaal 3.3 - 12.0

Nu dus een ab kuur Clavubactin 250 mg, 2 x daags 1 1/2 tablet, en kuur afmaken.
De koorts was van de injectie niet echt gezakt, nu maar hopen dat deze pillen het werk wel doen.
Maandagavond met de da bellen, als het minder goed lijkt te gaan al eerder natuurlijk.
Ik heb ze de tabletten net gegeven, nu maar hopen dat deze een beetje snel aanslaan, want ik kan m'n eigen mormeltje nu niet terug. Het is wel goed dat ze gewoon drinkt, en de paar rijstkorrels die ze nu op heeft mag ik nog niet echt tot ze eet weer rekenen, maar goed als ze opknapt zal dat ook wel goed komen.
Omdat dit al eerder aan de orde geweest is, alleen niet in deze mate zit ik nu vreselijk te twijfelen of ik haar toch verder moet laten onderzoeken, maar in ieder geval maar even wachten totdat het mormeltje weer het mormeltje is. ;)
Door pallas
#548254
Tjonge echt goed ziek dus...wat vervelend voor jullie.
Heb je van da da gehoord hoe snel de medicijnen moeten gaan werken?
Ik hoop dat het in elk geval binnen een paar dagen beter gaat. veel sterkte!!
Door Demi en Eyra
#548281
Nou de ab kuur zal wel aardig heavy zijn, madam heeft gegeten, en krijgt al weer praatjes :o
Moet zeggen dat dat wel heel goed bevalt, nu maar weer zien dat ze niet al te gek gaat doen.....
Maar goed, ik ben wel van plan om toch nog verder te informeren, om te kijken of we erachter kunnen komen waar deze ongein vandaan komt.
Maar nu maar even van het goede genieten, maandagavond overleg met de da, en dan maar eens kijken wat hij er nog meer over kan vertellen.
Dankjewel allemaal voor het medeleven
Door Demi en Eyra
#548385
Ja natuurlijk, ik hoop alleen wel dat ik niet zo heel veel spannends te melden heb..... Maar dat zal de tijd wel leren. Ze heeft net nog een sucadelap op, en dat gaat allemaal goed. Is wel fijn, want ab op een lege maag lijkt me niet echt ideaal. Ga nu zo vast wat pitten, want ze drinkt zoveel op het moment dat ze dat vast niet de hele nacht droog houd. Ga dus lekker op de bank beneden, afgelopen nacht was het ook heel gezellig vond Demi, die kwam lekker bij mij op de bank liggen, dan is zo'm bank best wel klein......
Door Oso-Bayou
#548417
Voor dat ik naar bed ga even gekeken of er nieuws was over Eyra, en er is dus wat vooruitgang. Slaap goed en tot het volgende GOEDE nieuws.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door