Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bianca_Cailin
#547340
Het is 2 maanden geleden dat Cailin loops was (ze is nu 10 mnd) en toen had ze dikke tepels, lichte schijndracht was de conclusie, ook verloor ze af en toe urine en dan vooral snachts.
Nu, sinds zondag, eet ze niet meer, drinken mondjesmaat, ik weet het aan de warmte. Dinsdagmorgen zag ik, toen ze zat te plassen, inneens een sliert groen slijm eruit vallen. Dus direkt de DA gebeld. Daar aangekomen viel haar direkt de dikke tepels op. Ze kneep er in en de melk spoot eruit :-\ Ze is dus erger schijnzwanger geworden en ik had t niet eens in de gaten. Nu valt het allemaal op zn plek, het graven, het piepen, het aandacht vragen, op je schoot kruipen. Maar dat slijm moest ik goed in de gaten houden, dat was waarschijnlijk een beginnende baarmoederontsteking. Ze heeft geen koorts, dus ze wilde niet direkt een kuur geven. Wel heb ik lactafal gekregen voor de schijndracht. Het urineverlies kon ook daar door komen, dus nog ff aankijken. Alleen , Cailin trilt zo, daar kon ze niet echt een verklaring voor geven. Het is geen epilepsie, want ze is goed bij en verliest ook geen urine ofzo. Het kon pijn zijn (waar ik bang voor was), ik moest haar dan een halve ibuprofin geven en kijken of ze daar rustiger van werd, zo ja had ze pijn, zo niet dan waren het ook waarschijnlijk hormonen. Heb dat dus gedaan, maar ze trilt nog...ken iemand dit?
Door conleeuw
#547380
Oh wat vervelend zeg.... ik hoop dat ze snel opknapt....ik heb nog nooit ibuprofen aan mijn honden gegeven, dus ken niet dit soort reacties, ik vraag mij af of zij trilt a.g.v. de brufen, of omdat ze niet voldoende drink en eet? Heb je al geprobeerd om wat honing (rauwe honing, van bio winkel of imker) in de water te vermengen? Wat bij mijn honden echt heel erg goed werkt is een kleine scheutje (echt maar een wolkje) verse melk in hun bak met drinkwater, dan wordt er gelebberd niet normaal. Drinken in dit weer is wel van belang, als de trillen van de brufen komt zou ik het zeker niet gauw weer geven ;)
Door Bianca_Cailin
#547401
dat trillen komt niet van de ibuprofin, ik moest dat geven om te zien of het trillen dan stopt, dat zou betekenen dat ze trilt door pijn ofzo. Maar het helpt niet....
Drinken doet ze nu wel iets meer, had er al karnemelk door heen gedaan, maar daar haalde ze haar neus voor op. Ga het ook nog even proberen met melk :)
Door conleeuw
#547413
Bianca_Cailin schreef: dat trillen komt niet van de ibuprofin, ik moest dat geven om te zien of het trillen dan stopt, dat zou betekenen dat ze trilt door pijn ofzo. Maar het helpt niet....
Drinken doet ze nu wel iets meer, had er al karnemelk door heen gedaan, maar daar haalde ze haar neus voor op. Ga het ook nog even proberen met melk :)
anders ook wat honing erdoor doen, geeft haar ook iets meer energie
Gebruikersavatar
Door sylvia
#547862
Ik zou zelf nooit lactafal geven ik hou niet zo van die chemische rotzooi. Er zijn heel goed werkende homeopatische middelen tegen schijndracht, bij de volgende loopsheid zou ik daar direct na de loopsheid mee beginnen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#547894
minnie schreef: luna is ook schijnzwanger en waar kan ik dat lacatfal krijgen?
Bij de dierenarts. Maar het is een hormoonmiddel wat je normaliter alleen inzet bij ernstige klachten en daar hoort een paar daagjes slecht eten niet bij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door