Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ladyluna
#547259
luna wil al een paar dagen niet meer eten (5 dagen) of heeeeel weinig of helemaal niets. ik word er wanhopig van. ze drinkt wel en is ook heel speels en levendig. ik geef haar carnibest en rodi. om nu niet steeds mijn carnibest te moeten weggooien ,haal ik er nu rodi uit. ze is net 10 maanden. als jullie iets weten heeel graag :D
Door Lizzy
#547262
Heeft ze misschien last van de warmte? Of doet iets in haar bekkie zeer? Lust ze wel andere dingen of lust ze helemaal niks?
Door conleeuw
#547269
moet zij mischien voor het eerst loops worden? heb jij al geprobeerd met honden snoep achtige dingen, bijvoorbeeld gedroogde pens staafjes, of een beetje kaas? Als ze echt niets eet... en het te lang duurt zou ik wel even langs de dierenarts ;)
Door ladyluna
#547270
ze wil alleen haar eten niet. appel en schapenvet wel. en ze is met 7 maanden al loops geweest, dan wordt ze nu toch niet nu al weer loops? ik kijk het vanddag nog even aan en anders haal ik wel brokken :-X op , ja ik moet toch wat??? of ik haal wel vlees uit blik op :-X
Laatst gewijzigd door ladyluna op do 11 mei 2006, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door conleeuw
#547378
minnie schreef: ze wil alleen haar eten niet. appel en schapenvet wel. en ze is met 7 maanden al loops geweest, dan wordt ze nu toch niet nu al weer loops? ik kijk het vanddag nog even aan en anders haal ik wel brokken :-X op , ja ik moet toch wat??? of ik haal wel vlees uit blik op :-X
dat zou erg jammer zijn..... ik heb nog een vraagje over wanneer ze loops is geweest, want teefjes die schijnzwanger zijn kunnen ook van hun eten af zijn... weet jij ongeveer hoeveel weken geleden het is?
Door ladyluna
#547441
daar had ik ook al aan gedacht omdat ze van die hangtieten heeft, ze is nu 10 maanden en met precies 7 maanden is ze loops geweest. 2 maanden geleden dus loops geweest en ze is 3 weken loops geweest.
Door ladyluna
#547444
maar ze heeft niet echt de symptonen van een schijnzwangerschap, ze maakt geen nestjes en ze is wel actief en wil graag mee uit
Door conleeuw
#547446
minnie schreef: daar had ik ook al aan gedacht omdat ze van die hangtieten heeft, ze is nu 10 maanden en met precies 7 maanden is ze loops geweest. 2 maanden geleden dus loops geweest en ze is 3 weken loops geweest.
Ik denk dus wel deegelijk dat ze schijnzwanger is, heeft dus niets met het voer te maken maar meer met haar hormoontjes, je kan of langs de da voor een middeltje of een homeopatische middel gebruiken om haar over de schijnzwangerschap heen te helpen. Ik ben niet zo thuis in de homeopatische middelen, maar hier zijn erg kundige mensen die vast wel zullen reageren met wat je kan gebruiken om haar hierdoorheen te helpen ;)
Door ladyluna
#547450
maar er komt geen melk uit der tepels en ze heeft geen nesteldrang. en drinken doet ze wel alleen niet eten, mijn zoon heeft het net geprobeert en ze wou een beetj eeten,misschien vanavond wel en anders maak ik toch maar even een afspraak. maar ik hou niet van medicatie en hoop dus dat er mensen zijn die me wat tips kunnen geven ;)
Door conleeuw
#547459
minnie schreef: maar er komt geen melk uit der tepels en ze heeft geen nesteldrang. en drinken doet ze wel alleen niet eten, mijn zoon heeft het net geprobeert en ze wou een beetj eeten,misschien vanavond wel en anders maak ik toch maar even een afspraak. maar ik hou niet van medicatie en hoop dus dat er mensen zijn die me wat tips kunnen geven ;)
niet alle honden reageren precies dezelfde als ze schijnzwanger zijn, mischien is zij nog niet zo ver.....dat ze wil nestelen. Jazz wordt alleen lusteloos, wil niet spelen, of rennen wil alleen maar rond hangen, heeft ook nog nooit genesteld, ook bij haar krijg je geen melk uit haar tepels, maar als de schijndracht tijd weer over is, is ze ineens wel gewoon weer mijn Jazz ;)
Door pallas
#547466
minnie schreef: ze wil alleen haar eten niet. appel en schapenvet wel. en ze is met 7 maanden al loops geweest, dan wordt ze nu toch niet nu al weer loops? ik kijk het vanddag nog even aan en anders haal ik wel brokken :-X op , ja ik moet toch wat??? of ik haal wel vlees uit blik op :-X
'k zou het jammer vinden dat je daar om brokken gaat voeren, tenzij je denkt dat ze dat wel graag eet.
appel en schapevet eet ze toch wel, misschien kan je nog meer lekkere dingen vinden om haar te geven.

verder zou het best kunnen dat ze loops wordt of een beginnende schijzwangerschap...soms is het ritme er nog niet in het eerste jaar na de eerste loopsheid.
was ze vorige loopsheid ook uit haar doen?
Door Lizzy
#547524
In mijn ogen is je hond of niet in orde (en dan moet je toch even bij de dierenarts langs) of heeft ze last van de hitte of ze last van schijnzwangerschap of is ze verwend en denkt ze dat ze met het weigeren van eten bereikt dat jij wel weer iets anders voor haar voorzet.

En in alle gevallen zie ik geen enkele reden om over te stappen op brokken. Dus ja, misschien moet je wat maar niet dit.
Door ladyluna
#547554
ik wil ook zeker geen brok voeren ,ik ben tegen brok :-X ze is altijd al een slechte eter geweest. ik kijk het nog even aan, maar we zijn net bij de plas geweest en dan is ze heel uitbundig
Laatst gewijzigd door ladyluna op do 11 mei 2006, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ladyluna
#547685
toen ik net met haar op de bank zat zag ik dat er melk uit der tepels kwam. ze is dus wel schijnzwanger. :o wat moet ik nu doen???
Door Lizzy
#547971
minnie schreef: toen ik net met haar op de bank zat zag ik dat er melk uit der tepels kwam. ze is dus wel schijnzwanger. :o wat moet ik nu doen???
Je zou het homeopathische middel AlblaVetsem van VSM kunnen proberen. Dat werkt over het algemeen goed. Verder kun je haar voldoende beweging en afleiding geven en dan moet het vanzelf goed komen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door