Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Kuszco
#545156
Hier ben ik weer. Maar ik loop ook tegen zo veel nieuwe dingen op.
Zita krijgt nu sinds 4 dagen KVV(CB-light) Van de gewone CB natuur kreeg ze ontlasting met slijm eromheen. De DSZ adviseerde mij om te beginnen met CB-light en dan over te stappen naar natuur.
Zita poepte altijd twee keer per dag. Wel zo veel mogelijk stiekem omdat ze het niet fijn vindt dat ik het opveeg,ze eet het liever zelf op. Dat was dus zo met brokken. Maar nu met KVV poept ze nog maar 1 keer en vandaag zelfs helemaal niet.
Haar buik is niet opgezwollen.En ze maakt ook geen aandrang. Is dit normaal of moet ik gaan mengen met natuur die wat vetter is? Ik weet dat ze minder poepen met KVV,maar is de frequentie dan ook minder?
Door Jolly
#545229
ja zowel de hoeveelheid en de frequentie van ontlasten neemt 9 van de 10 keer bij honden die overgaan op vers af.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen.
Door Mevroi Kruim
#545343
Is volkomen normaal en een van de voordelen van vers. Brokken bevatten behoorlijk veel vulstoffen die voor honden onverteerbaar zijn, en die komen er dus aan de achterkant weer uit. In tegenstelling tot wat hondenvoerfabrikanten beweren hebben honden maar een klein beetje vezel nodig, hun darmen zijn zo kort dat de afvalstoffen er toch wel uitkomen (heel anders dan mensen dus).
Verse voeding bevat voornamelijk hoogwaardige totaal verteerbare eitwitten, vetten en mineralen. Geen ballast dus, en veel minder poep.
Door Kuszco
#545764
Nou een pak van mijn hart. Het is normaal dus. Omdat haar ontlasting erg hard is(het lijken wel stenen) heb ik toch een kleine hoeveelheid CB natuur door de light gemengd. Tijdens onze grote wandeling heeft ze mooi en goed gekeuteld. Ik blij.En de hond natuurlijk ook. Is altijd blij als ze mag wandelen.
Bedankt allemaal
Door Sennaruby
#545776
Die harde ontlasting is alleeen maar goed voor de anaal klieren! Is ook een fijne 'bijwerking' van vers voeren: harde kleine keutels ipv die grote fletserige hopen :-X

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door