Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#543455
Nee, dat getut met dieren wordt niet gewaardeerd. Terwijl ik denk dat het echt heel belangrijk is dat je een beetje lief voor ze bent.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#543508
Hitam schreef: Nee, dat getut met dieren wordt niet gewaardeerd. Terwijl ik denk dat het echt heel belangrijk is dat je een beetje lief voor ze bent.
Dat geld toch bij mensen ook , als je in een k*t ziekenhuis ligt waar ze niet aardig zijn dan lig je daar ook zwaar te stressen en dat is niet zo bevordelijk voor de genezing.
Door Elvira
#543517
onlangs werd op een mailinglijst voor goldens gevraagd wat we van een dierenarts vonden. De hond blafte tegen de dierenarts. De eigenaar vroeg wat ze aan dat blaffen kon doen. De dierenarts gaf een tikje op de neus. Daarna blafte de hond nog een keer en toen gaf de dierarts zo'n tik, dat de eigenaar bang was dat hij door de behandelkamer zou vliegen en ze hoorden de klap. Het was een pupje van 9 weken. De eigenaren zijn op zoek naar een andere dierenarts.
Door diana
#544185
Elvira schreef: onlangs werd op een mailinglijst voor goldens gevraagd wat we van een dierenarts vonden. De hond blafte tegen de dierenarts. De eigenaar vroeg wat ze aan dat blaffen kon doen. De dierenarts gaf een tikje op de neus. Daarna blafte de hond nog een keer en toen gaf de dierarts zo'n tik, dat de eigenaar bang was dat hij door de behandelkamer zou vliegen en ze hoorden de klap. Het was een pupje van 9 weken. De eigenaren zijn op zoek naar een andere dierenarts.
nou raar zeg
ik geloof dat die d.a niet spoort ,
misschien is een kalmerings tabletje voor hem wel een oplossing :P
ik zou het wel weten kwam daar nooit meer ook .
Al heb ik dan geen Holistische d.a
in homeopatie zijn ze aardig thuis, maar heel belangrijk is
ze luisteren naar je en ze kijken echt naar je hond
nemen de tijd!!
voor alles.
en dat was bij Boy de eerste keren een probleem die was doodsbang
wat denk je toen ik de eerste keer kwam om hem vol trots te laten zien [ hij was toen 11 maanden kwam uit het asiel]
En mijn d.a had gezegd als je hem ophaald doe ik gratis een apk voor je na het spreekuur,
Maar hij heeft hem die dag helemaal niet onderzocht al zag hij er niet florisant uit hoor .
mijn d.a ging met hem naar buiten ff wandelen met een zak vol koekjes
apk doen we een andere keer Diaan zei hij beest is veel te gestresst eerst ff zoete koekjes bakken
want als hij bij jullie blijft komt hij nog vaak genoeg hier dan ben ik liever maatjes dan die enge vent :o
En nu hebben we inmiddels 4 jaar verder nooit meer problemen met hem bij de d.a eigenlijk nooit gehad .
Onlangs is er nog onder plaatselijke verdoving een klein tumortje van zijn anus afgrehaald
menig hond zou daarvoor onder narcose hebben gemoeten omdat ze anders de tent afbreken , maar boy bleef keurig staan ook met hechten ,
De extra investering dus van destijds werpt nog steeds zijn vruchten af .
en dat is zoveel waard.
dat beetje extra
Laatst gewijzigd door diana op za 06 mei 2006, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#544395
Hitam schreef: ;D ;D Nee, zo ingewikkeld is het niet.
Ik bedoel meer met aandacht voor het dier. Op een rustige manier in slaap krijgen, op een rustige manier bij laten komen en van te voren en achteraf met homeopathische middelen en bijvoorbeeld acupunctuur begeleiden.
Geen snel-snel-stress-lopende-bandwerk, zoals dat zovaak gebeurt, met gooi-en-smijtwerk met het dier.

Met een relaxed achtergrondmuziekje en etherische olien ofzo?
Lijkt mij echt super als je hond op zo'n manier geholpen zou worden. Ik heb een maandje in een dierenkliniek gewerkt en ik vond het altijd zo sneu hoe die beesten onder narcose werden gebracht en helemaal alleen zoncer het baasje erbij (dat is iets wat ik dus echt nooit zou doen) en het wakker worden in zo'n koude kooi, dan zijn ze zo van slag en zo zielig. Het lijkt me echt super als het anders zo gaan, dus meer aandacht rust en dat er altijd tot het beestje echt helemaal bij is iemand is om hem/haar gerust te stellen. Ik heb het in de kliniek waar ik een maandje heb gewerkt zelfs een keer meegemaakt dat een jonge flatcoated reu heel erg vocht tegen de narcose, het was echt een schat van een hond, maar hij was heel druk (logisch voor een jonge hond) en hij wilde maar niet gaan slapen. Toen reageerde mijn baas (de DA) zo gemeen "kuthond kom hier!!" en toen pakte hij heel hardhandig zijn poot om er nog meer narcose bij te doen. En hij bleef die hond maar uitschelden voor kuthond. Het was echt verschrikkelijk. En dit gebeurde dus regelmatig hoor. Dit heeft er voor gezorgd dat ik mijn hond dus nooit meer ergens achterlaat voor een operatie (ik blijf er hoe dan ook bij totdat mijn hond onder narcose is en als mijn hond wakker wordt en als dat niet mag dan ga ik naar een andere DA).
Dus ik zou er zeker wat voor voelen, voor een kliniek waar veel meer aandacht is voor de dieren, voor en na de narcose.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 07 mei 2006, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Oso-Bayou
#544438
Ik heb een "gewone " da, maar vanaf het begin, zeker 15 jaar geleden heb ik vragen gesteld, waarom deze injectie,wat voor middel is het, hoe is de werking en wat zijn de bijwerkingen. De eerste keren bleef ik bij de hond totdat hij volledig onder narcose was en vroeg wanneer begint hij bij te komen. Geheid stond ik een kwartier voor de aangegeven tijd voor de deur. Begrip en vertrouwen is gegroeid en het is nu normaal dat ik bij operaties erbij blijf ook met rontgenfoto's maken. Ook laat ik geen injectie of spray geven om versneld uit de narcose te komen. Zodra de ademhaling, hartslag etc goed is , hond in de auto en thuis op eigen kussen helemaal laten uitslapen. Werkt goed en de band met je hond wordt niet geschaad, zelfs niet van Oso die vanuit Spanje kwam met afgebroken hoektand en een kies die rot was. Hij had pijn, eerst NSAID, zacht voedsel en na ongev. een week rotte kies eruit en hoektand bijwerken zodat de zenuw niet meer bloot lag. Dit moest na drie maanden herhaald worden omdat nog een splinter van de hoektand afgebroken was. Hij ging rustig op de behandeltafel liggen ook toen het aanprikken van de ader niet goed lukte trok hij zijn poot niet terug, er mag wel geen assistent bij zijn kop in zijn blikveld staan. Ik houd zijn kop vast en vertel wat er gebeurd, dat het vervelend is, maar dat het toch gebeuren moet. Ik krijg wel eens de reactie van andere hondenbezitters dat zij dat overdreven vinden maar alle honden bleven rustig en waren daarna weer snel de oude.

Mickey
Door Laura2004
#544443
Oso-Bayou schreef: Ik heb een "gewone " da, maar vanaf het begin, zeker 15 jaar geleden heb ik vragen gesteld, waarom deze injectie,wat voor middel is het, hoe is de werking en wat zijn de bijwerkingen. De eerste keren bleef ik bij de hond totdat hij volledig onder narcose was en vroeg wanneer begint hij bij te komen. Geheid stond ik een kwartier voor de aangegeven tijd voor de deur. Begrip en vertrouwen is gegroeid en het is nu normaal dat ik bij operaties erbij blijf ook met rontgenfoto's maken. Ook laat ik geen injectie of spray geven om versneld uit de narcose te komen. Zodra de ademhaling, hartslag etc goed is , hond in de auto en thuis op eigen kussen helemaal laten uitslapen. Werkt goed en de band met je hond wordt niet geschaad, zelfs niet van Oso die vanuit Spanje kwam met afgebroken hoektand en een kies die rot was. Hij had pijn, eerst NSAID, zacht voedsel en na ongev. een week rotte kies eruit en hoektand bijwerken zodat de zenuw niet meer bloot lag. Dit moest na drie maanden herhaald worden omdat nog een splinter van de hoektand afgebroken was. Hij ging rustig op de behandeltafel liggen ook toen het aanprikken van de ader niet goed lukte trok hij zijn poot niet terug, er mag wel geen assistent bij zijn kop in zijn blikveld staan. Ik houd zijn kop vast en vertel wat er gebeurd, dat het vervelend is, maar dat het toch gebeuren moet. Ik krijg wel eens de reactie van andere hondenbezitters dat zij dat overdreven vinden maar alle honden bleven rustig en waren daarna weer snel de oude.

Mickey
Ik vind dit helemaal niet overdreven, ik kan me goed voorstellen dat je alles wilt weten en dat je overal bij wilt zijn ;) En heel fijn dat jouw DA jou ook de mogelijkheid geeft om er bij te blijven. :D
Door diana
#544469
Lady heeft 3x een operatie ondergaan
Zelf wanneer je dat zou willen mag je er bij zijn .
Jan is er een keer bijgeweest toen er een stuk darm verwijderd moest worden ,
Maar ik kan daar niet tegen dus ik bleef heerlijk buiten op het bankje zitten met een bakje koffie.
Het is daar de nomaalste zaak van de wereld dat je er bij bent met het onder narcose brengen
en ook dat je er bent wanneer ze weer bijkomen .
al blijf je daar de hele dag!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door