Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boefke
#541153
Jeetje Elaine, wat vreselijk naar joh!!! Schrik er helemaal van :'( Bah, en dan nog zo'n tijd moeten afwachten... Ik zal aan jullie denken! Hoop dat alles goed komt :-*
Door crutz
#541192
Sterkte meid...........dag 1 gehad en t is een knokker, dsu gij gaat er gewoon voor samen met jou........
Gebruikersavatar
Door Hitam
#541307
Wat akelig voor hem en voor jou. Volgens mij is het goed te behandelen dus jullie komen er wel door!
En die antibiotica zou ik me neit te erg zorgen om maken. Dat redt hij zeker wel. In zo´n situatie kun je niet zonder!
Sterkte en ik ga duimen dat hij snel helemaal opknapt.
Door herder_lover
#541365
vanmorgen werd ik in de supermarkt gebeld door mijn eigen dierenarts. Hoe het ging (ik was natuurlijk naar een andere geweest, de mijne was niet bereikbaar >:( ) met Saiko.
Hij raadde mij aan om ipv in 1 keer 300 mg te geven, 2 keer 200 te geven. Per dag.
Na die kuur (uiteraard ben ik dan eerder klaar want ik heb maar 63 pillen mee gekregen) en dan bloed afnemen om daarna te bepalen wat verder te doen.
Kan prednison zijn, kan nog een kuur zijn, ik weet het niet meer hoor. De ene DA zegt dit, de ander dat. Ik ben leek, ik weet hier niets van af, maar ik wil het beste voor mijn ventje... :-\
Ik geef dan maar voorlopig 400 mg omdat ik op zich wel vertrouwen in mijn eigen DA heb, en ook omdat hij toendertijd werd aangeraden door Utrecht.
Maar als ze elkaar gaan tegenspreken vind ik dat heel moeilijk. De ene zegt: vit. K geven, de ander vindt het onzin. Hoeveel heid en lengte AB varieert dus ook.
Extra ijzer toevoegen versus gewoon zo laten...

pffff, zijn er geen normale richtlijnen inzake deze ziekte? Blehhh....

maar gelukkig doet Saiko wel heel gewoon (nouja, beetje kribbig en scherp) en heeft hij vanmorgen lekker gegeten en krijgt zo zijn 500 gram rode rosbiefje ;) Vanavond weer en wat orgaan erbij en ik probeer nog een kippenpootje. Kijken wat hij doet....
Laatst gewijzigd door herder_lover op di 02 mei 2006, 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sella
#541433
Toen mijn moeder dat hoorde dat ze hier was van jullie ventje heeft ze wat reiki naar hem toegestuurd. Ik had vandaag wat emotionele klappen gehad en was zelf niet sterk genoeg.
Alle steuntjes in de rug helpen voor hem mee.
Sterkte met jullie kanjer
Door Boefke
#541445
herder_lover schreef:Maar als ze elkaar gaan tegenspreken vind ik dat heel moeilijk.
Dat ken ik. Ik vind het ook heel lastig wanneer mensen elkaar tegenspreken op een gebied waar ik niets vanaf weet. Ik ga dan ook meestal maar uit van de persoon waar ik gevoelsmatig het meeste vertrouwen in heb. Tja, das natuurlijk niet pd het beste, maar je moet toch wat... Gelukkig heeft Saiko er nu niet zoveel last van!
Door mutsie
#541448
Ik had juist gehoord dat prednison niet goed is voor het immuunsysteem bij deze ziekten.
(babesiose/leishmania en ehrlichiose).

Maar goed ik ben geen DA.

Ik voel met je mee hoor. Jesse heeft leishmania, ook al zo'n rotziekte, maar goed te behandelen.
Het is belangrijk dat je het immuunsysteem zo goed mogelijk houdt o.i.d. (hoe noem je dat?)
Door vers te geven ben je al een heel eind.

Ik snap door je eerdere ervaringen met het overlijden van een jonge hond dat je helemaal ontgoochelt bent.
Maar kom op meid. Saiko is sterk en die komt er wel doorheen.

Vooral niet teveel dingen met hem doen die teveel stress opleveren.

Karin
Door herder_lover
#541452
mutsie schreef: Ik had juist gehoord dat prednison niet goed is voor het immuunsysteem bij deze ziekten.
(babesiose/leishmania en ehrlichiose).

Vooral niet teveel dingen met hem doen die teveel stress opleveren.

Karin
Prednison is in eerste instantie tegen bijwerkingen. Als na de AB kuur blijkt dat er nog teveel bijwerkingen zijn en de bloedlichaampjes niet goed, kan prednison helpen. Ofzo ???

en geen stress? Hmm, een Mechel zonder stress? hihi, dat wordt wel een beetje moeilijk. VOlgens de DA mag ik zaterdag weer trainen en kijken hoe hij is (beste graadmeter voor hem). Dan heeft hij een week AB gehad en moet al een stuk beter zijn.

En Sella: bedankt voor de reiki. Ik geloof er niet zo in, heb er zelfs een beetje moeite mee, maar wie weet helpt het ;) :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#541595
Nee, geen prednison. Prednison verlaagt de eigen weerstand tegen de parasiet. Dan kan die weer groeien en vermenigvuldigen.
Langdurig antibiotica en weerstand opbouwen, dat is het belangrijkste.
Door mutsie
#541734
Hitam schreef: Nee, geen prednison. Prednison verlaagt de eigen weerstand tegen de parasiet. Dan kan die weer groeien en vermenigvuldigen.
Langdurig antibiotica en weerstand opbouwen, dat is het belangrijkste.
Ja, zie je wel, ik had toch ergens de klok horen luiden.

En ik zou zelf 1 week niet trainen, gewoon om hem eerst een beetje bij te laten komen. (weerstand)

v.w.b. ijzer. Ik weet niet of er preparaten voor honden zijn met ijzer?
Is het ook zo met honden dat ze een bepaalde hoeveelheid ijzer mogen hebben zodat anders de lever niet beschadigd?

Weet jij trouwens hoe het met het bloed is gesteld van van Saiko? Lever/nieren/gammaglob's. ?

In Spanje heeft men nog een alternatieve behandelmethode.
Als na twee keer een aantal weken de behandeling niet aanslaat, dan injecteert men met imavorol.
Ik heb even voor je geinformeerd hoe de ervaring is geweest.


Karin
Door herder_lover
#542066
zaterdag is er een week vorbij (nouja zondag) nadat het ontdekt is. Weet natuurlijk niet hoelang hij al ziek was :-\
Op zich is na een paar dagen de hond wel weer de oude.
Er wordt om de een of andere reden een kleine hoeveelheid prednison toegediend. Dit staat op de rekening ( :-\ :-X)

Dexamethason 1 ml s.c.
engemycine 3 ml s.c.
vit. K 4 ml s.c.
vit B. compl. 4 ml i.m.
Doxycycline 100 mg tabletten (die geef ik nu 2 keer 2 dus 400 mg per dag)
Kanalion dragees (vit. K) 10 stuks (2 keer daags)

hij eet nu redelijk weer. Drinken kost moeite helaas. Hij heeft een wat donkere tong (of door medicijnen of door dorst?) en slijmt veel (schuimkin van speeksel ).

Hij is wel lief voor mij gelukkig en hij komt nu ook echt bij me om aangehaald te worden, en ik kan jullie zeggen: dat is niet normaal ;D (maar wel lief ;))
Door Twiz
#542071
Hitam schreef: Nee, geen prednison. Prednison verlaagt de eigen weerstand tegen de parasiet. Dan kan die weer groeien en vermenigvuldigen.
Langdurig antibiotica en weerstand opbouwen, dat is het belangrijkste.
Sterker nog, die dikke bulten kunnen ook wel een reactie op de prednison zijn geweest. De flatcoat van mijn zus kon absoluut niet tegen prednison, die kreeg daar dus zo'n enorm dikke kop met bulten van.

Veel sterkte in ieder geval.
Laatst gewijzigd door Twiz op wo 03 mei 2006, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door herder_lover
#543401
mutsie schreef: En ik zou zelf 1 week niet trainen, gewoon om hem eerst een beetje bij te laten komen. (weerstand)
en waarom dan niet trainen? De weerstand is toch op zich na een week (op 1 dag na) AB wel weer goed? Hij vindt het nl wel heel leuk. En ik ben benieuwd waarom het beter zou zijn niet te trainen? Ik wil nl niets forceren he en dus ben ik wel geinteresseerd hierin ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door