Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#540103
Hanny schreef: Ik dacht, dat je ging sparen voor een ander onderzoek.
Is het geen eenvoudig idee om haar gewoon meer te voeren?
Het kan toch wel zo zijn, dat ruim 3% van haar gewicht niet genoeg is. Je zegt, dat ze dun is, misschien zou ze dan wel een paar kilo meer moeten wegen en dan denk ik, dat een beetje meer voer nier verkeerd zou zijn.
Het is toch ook, zoals je ergens vermeld, een wat nerveuze hond, nou dat vreet energie. Voordat je allerlei ingewikkelde dingen gaat bedenken, kan gewoon wat meer voeren het proberen waard zijn.
Mijn gedachte, hoor!

Hanny
Ik ging sparen voor een biopt van de darm, maar al mijn geld gaat op, want ik moet eten en vaste lasten betalen, dus ik heb nog geen kans gehad om te sparen. Dat onderzoek kost 400 euro en dat is voor mij heel veel. Ze eet al meer dan Kai mijn hond van 31 kilo. Ze eet soms een kilo per dag, maar het probleem is dat hoe meer ik haar te eten geef hoe slechter haar ontlasting is. Ze poept dan super vaak en ze krijgt dan nog ergere diarree, dus nee, zo makkelijk is het niet. Ik wou dat het zo makkelijk was. Al geef ik haar twee kilo, dan is ze een uurtje een beetje rond, maar na een uur heeft ze alles al uitgepoept en is ze weer net zo dun.
En ik twijfel trouwens of ik dat onderzoek ga laten doen, want ik ben bang dat daar ook niks uitkomt. :-\ En dan is dat voor mij heel veel geld. Ik hou heel veel van mijn beestjes, maar als het er niet is dan is het er niet.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op zo 30 apr 2006, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#540434
Je vermeld, dat ze 800 gram voer krijgt.
Elders lees ik, dat ze een dag in de week vast, dat moet je ook mee rekenen. Nu vermeld je weer, dat ze ook wel een kilo eet en dan wat meer poept.
Het is voor jou niet anders dan voor mij. Wij leven ook van een wat lager inkomen en moeten ook onze vaste lasten betalen en willen zelf ook nog wel in leven blijven.
Het is dus roeien met de riemen, die je hebt en als je niet roeit, blijf je bobberen en gebeurt er niets.
Misschien moet je haar menu eens opgeven, bij de passende rubriek. Het zou zo kunnen zijn, dat je sommige dingen beter weg zou kunnen laten, ik denk aan laxerende voeding.
Is het wel verstandig om een niet gezonde hond één maal per dag te voeren en ook nog een dag per week te laten vasten?
Ik weet, wat ik zou proberen en dat heb ik je al een keer gemaild. Ik zal zeker op je menu geen advies geven, is niet mijn pakkie aan.

Hanny
#540484
Hanny schreef: Je vermeld, dat ze 800 gram voer krijgt.
Elders lees ik, dat ze een dag in de week vast, dat moet je ook mee rekenen. Nu vermeld je weer, dat ze ook wel een kilo eet en dan wat meer poept.
Het is voor jou niet anders dan voor mij. Wij leven ook van een wat lager inkomen en moeten ook onze vaste lasten betalen en willen zelf ook nog wel in leven blijven.
Het is dus roeien met de riemen, die je hebt en als je niet roeit, blijf je bobberen en gebeurt er niets.
Misschien moet je haar menu eens opgeven, bij de passende rubriek. Het zou zo kunnen zijn, dat je sommige dingen beter weg zou kunnen laten, ik denk aan laxerende voeding.
Is het wel verstandig om een niet gezonde hond één maal per dag te voeren en ook nog een dag per week te laten vasten?
Ik weet, wat ik zou proberen en dat heb ik je al een keer gemaild. Ik zal zeker op je menu geen advies geven, is niet mijn pakkie aan.

Hanny
Ok, ik ben vaak niet duidelijk. Ik heb ook regelmatig gedacht : ik geef haar wat meer voer, want dan komt ze aan en om die reden heeft ze weleens een kilo eten gehad zelfs meer. En daar is ze dus ziek van geworden. Dan poepte ze in huis en kreeg ze diarree. Dus meer voeren heeft geen zin. Ziggy krijgt op de vasten dagen wel wat te eten, vaak wat zuivel en groente en een eitje. Even voor de duidelijkheid. Ze is naar mijn mening te dun, maar iedereen (incl de DA) vind haar er goed uitzien. De DA zegt dat ze wel wat dikker mag zijn, maar het is zeker niet zorgwekkend. Ik vind dus dat ze wat dikker mag en ik verbaas me erover dat ze zo dun blijft als ze zoveel eet. Maar heel veel mensen zeggen ook dat dit dus gewoon haar bouw is en ze beweegt ontzettend veel op een dag en is daarbij ook heel nerveus, dus dat zal ook zeker meespelen bij haar. Soms denk ik ook dat de diarree veroorzaakt wordt door haar nervositeit. Maar ja, dat weet je nooit zeker.
De "vastendagen" doen haar trouwens goed, op die dagen is haar ontlasting mooi en lijkt het wel of haar darmpjes een beetje tot rust komen.
Ik heb jouw advies over het geven van kvv niet opgevolgd, omdat ik daar het nut niet van in zie. Ze heeft een hele tijd kvv gehad en ik zag geen verbetering. Dan kan ze naar mijn mening beter een lekkere maaltijd eten als het toch geen verschil maakt.
En die propolis wil ik zeker gaan geven, en ik heb al een mailtje gestuurd, maar ik heb nog niks gehoord, dus ik hoop gauw wat te horen. Bedankt voor het meedenken! ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 01 mei 2006, 13:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#540499
Hanny schreef: Je vermeld, dat ze 800 gram voer krijgt.
Elders lees ik, dat ze een dag in de week vast, dat moet je ook mee rekenen. Nu vermeld je weer, dat ze ook wel een kilo eet en dan wat meer poept.
Het is voor jou niet anders dan voor mij. Wij leven ook van een wat lager inkomen en moeten ook onze vaste lasten betalen en willen zelf ook nog wel in leven blijven.
Het is dus roeien met de riemen, die je hebt en als je niet roeit, blijf je bobberen en gebeurt er niets.
Misschien moet je haar menu eens opgeven, bij de passende rubriek. Het zou zo kunnen zijn, dat je sommige dingen beter weg zou kunnen laten, ik denk aan laxerende voeding.
Is het wel verstandig om een niet gezonde hond één maal per dag te voeren en ook nog een dag per week te laten vasten?
Ik weet, wat ik zou proberen en dat heb ik je al een keer gemaild. Ik zal zeker op je menu geen advies geven, is niet mijn pakkie aan.

Hanny
Ik weet niet of ik het goed begrijp hoor, maar wil je ook zeggen dat ik niet genoeg doe? Of begrijp ik dit verkeerd?
En waarom zou jij geen advies kunnen geven op mijn menu? Het menu van Kai en Ziggy staat al op barfplaats, dus ga je gang.
#540507
Ik weet dat Prednison de grote boze medicijn is voor veel mensen en dier, maar ik zit zo te lezen en denk dan.... als je eigenlijk geen geld heb voor een onderzoek waar biopten in de darm genomen wordt, dan ga je dus niet kunnen achterhalen of het wel of niet een ontsteking in de darm is, maar stel nou jij krijg wel te horen dat het een of andere chronische darmonsteking is, dan wordt er waarschijnlijk toch Prednison geadviseerd, dan ben je 400 euro armer en ben je op dezelfde plaats als waar je nu ben. Dus, ik zou bijna zeggen, waarom probeer je niet prednison? Het is een minder dure oplossing dan de darmonderzoek en als het aanslaat ben jij en de hond ermee geholpen? Slaat het niet aan, dan weet je dat ook, en ja, het is een rot middel, maar zo tobben is voor de hond en baas ook niet leuk, er moet iets zijn waardoor deze hond zo last heeft van diaree, als je ervan uitga dat je weet dat er geen trage schildklier speelt (daar is immers op getest) geen Giardia (is ook op getest) een versnelde schildklier waarschijnlijk niet en omdat het niet vaak voorkomt en omdat ik mag aannemen dat jou dierenarts ook goed heb gevoeld of er een vergrote schildklier aanwezig is?
Ik weet natuurlijk niet wat verder in de bloed onderzocht is, maar als alle logische dingen nu toch al uitgesloten is, dan zou ik zeggen, gezien jou financiele situatie en de toestand van de hond, probeer Prednison, soms is de kwaal echt wel ERGER dan de kuur.
#540508
conleeuw schreef: Ik weet dat Prednison de grote boze medicijn is voor veel mensen en dier, maar ik zit zo te lezen en denk dan.... als je eigenlijk geen geld heb voor een onderzoek waar biopten in de darm genomen wordt, dan ga je dus niet kunnen achterhalen of het wel of niet een ontsteking in de darm is, maar stel nou jij krijg wel te horen dat het een of andere chronische darmonsteking is, dan wordt er waarschijnlijk toch Prednison geadviseerd, dan ben je 400 euro armer en ben je op dezelfde plaats als waar je nu ben. Dus, ik zou bijna zeggen, waarom probeer je niet prednison? Het is een minder dure oplossing dan de darmonderzoek en als het aanslaat ben jij en de hond ermee geholpen? Slaat het niet aan, dan weet je dat ook, en ja, het is een rot middel, maar zo tobben is voor de hond en baas ook niet leuk, er moet iets zijn waardoor deze hond zo last heeft van diaree, als je ervan uitga dat je weet dat er geen trage schildklier speelt (daar is immers op getest) geen Giardia (is ook op getest) een versnelde schildklier waarschijnlijk niet en omdat het niet vaak voorkomt en omdat ik mag aannemen dat jou dierenarts ook goed heb gevoeld of er een vergrote schildklier aanwezig is?
Ik weet natuurlijk niet wat verder in de bloed onderzocht is, maar als alle logische dingen nu toch al uitgesloten is, dan zou ik zeggen, gezien jou financiele situatie en de toestand van de hond, probeer Prednison, soms is de kwaal echt wel ERGER dan de kuur.
Ja, ik zit ook heel erg te twijfelen, weet je wat het is. Ze voelt zich zelf totaal niet ziek. Ze rent, ze speelt, ze is vrolijk en ze zit Kai heel de dag te irriteren. Het enige probleem is haar ontlasting, dus ik vind het moeilijk. :-\
#540512
Laura2004 schreef: Ja, ik zit ook heel erg te twijfelen, weet je wat het is. Ze voelt zich zelf totaal niet ziek. Ze rent, ze speelt, ze is vrolijk en ze zit Kai heel de dag te irriteren. Het enige probleem is haar ontlasting, dus ik vind het moeilijk. :-\
Nou wil ik niet l*lig doen, maar jij denk dat zij zich niet ziek voelt, omdat zij blijf spelen, ik heb de ziekte van crohn, en heb ook gewoon gewerkt tot ik er letterlijk bij neerviel!!!! ;D toen men hoorde wat er mis was en hoe erg het was, was iedereen helemaal stom geslagen, ik niet, ik wist wel dat ik ziek was, maar heb me gewoon braaf gehouden en derdoorheen geslagen. Dus..... ze toont zich mischien als niet ziek zijnde, maar ze is te mager (ok, daar kan je nog over argumenteren) maar ze heeft gewoon vaak en veelvuldig diaree, dat klopt gewoon niet, niet alleen is het vervelend, dit kan niet zorgen voor een optimale voedingstoffenopnamen voor deze hond, je kan (en ik weet jij wil) het niet gewoon zo laten. Ik zou echt niet meer twijfelen, nou klinkt het alsof ik jou Prednison wil aanpraten, maar dat is niet het geval, ik begrijp dat men terughoudend is ten opzichten van dit middel (ik heb het zelf ook een paar jaar in mijn lijf gestopt) maar soms moet je gewoon keuzes maken, niets doen is geen optie lijk mij? Als de andere mogelijkheden niet tot jou beschikking is, dan neem je toch de mogelijkheden die er is?
Waarom twijfel je zo erg, omdat het zo'n rot middel is, of omdat je bang ben dat je meer schade aanricht dan wat je goed doe voor Ziggy? Niet dat ik vindt dat je niet mag twijfelen hoor, het is tenslotten jou hond, jou verantwoordelijkheid, en absoluut jou beslissing. ;)
#540517
conleeuw schreef: Nou wil ik niet l*lig doen, maar jij denk dat zij zich niet ziek voelt, omdat zij blijf spelen, ik heb de ziekte van crohn, en heb ook gewoon gewerkt tot ik er letterlijk bij neerviel!!!! ;D toen men hoorde wat er mis was en hoe erg het was, was iedereen helemaal stom geslagen, ik niet, ik wist wel dat ik ziek was, maar heb me gewoon braaf gehouden en derdoorheen geslagen. Dus..... ze toont zich mischien als niet ziek zijnde, maar ze is te mager (ok, daar kan je nog over argumenteren) maar ze heeft gewoon vaak en veelvuldig diaree, dat klopt gewoon niet, niet alleen is het vervelend, dit kan niet zorgen voor een optimale voedingstoffenopnamen voor deze hond, je kan (en ik weet jij wil) het niet gewoon zo laten. Ik zou echt niet meer twijfelen, nou klinkt het alsof ik jou Prednison wil aanpraten, maar dat is niet het geval, ik begrijp dat men terughoudend is ten opzichten van dit middel (ik heb het zelf ook een paar jaar in mijn lijf gestopt) maar soms moet je gewoon keuzes maken, niets doen is geen optie lijk mij? Als de andere mogelijkheden niet tot jou beschikking is, dan neem je toch de mogelijkheden die er is?
Waarom twijfel je zo erg, omdat het zo'n rot middel is, of omdat je bang ben dat je meer schade aanricht dan wat je goed doe voor Ziggy? Niet dat ik vindt dat je niet mag twijfelen hoor, het is tenslotten jou hond, jou verantwoordelijkheid, en absoluut jou beslissing. ;)
Ja, ik ben dus bang dat het haar meer kwaad zal doen dan goed, vandaar dus mijn twijfels. Ik ga zowiezo volgende maand even langs mijn DA en alles goed bespreken en kijken wat zij vindt.
En idd wat jij zegt is ook wel zo. Ze gedraagt zich niet ziek, maar misschien heeft ze wel heel veel pijn. Ze heeft al zoveel troep gehad (ab kuren, finidiar etc) en niks heeft geholpen, dus ik ben gewoon bang dat dit weer niet gaat helpen en dat ik met een nog ziekere hond zit.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op ma 01 mei 2006, 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
#540753
kun je niet meerder keren per dag kleine porties gaan geven?

toen bo zo ziek van de giardia was en er na heel moeilijk beter werd ben ik dat ook gaan doen.
(hij was snel aan de diarree, spugen enz enz)

ik gaf trouwens zo weinig mogelijk vet vlees, zeker geen lam en vlees waar vet aan was, want dan was ie gelijk ziek :-\
ook niet veel want dan was ie ook ziek :(
nu kan ie dat wel eten en 2 keer per dag en heeft geen problemen meer.

misschien is dat ook wat voor jou hondje :-\

ik hoop dat ze toch snel een keer beter gaat worden. :-*
Laatst gewijzigd door danielle1980 op ma 01 mei 2006, 16:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Hanny
#541020
Ik ga me zeker niet met het barfmenu van een niet gezonde hond bemoeien. In dit geval geldt voor mij "schoenmaker houd je bij je leest" en ik heb absoluut niet voldoende kennis erover, zo duidelijk is dat.
Het voordeel van kvv leek mij, dat het makkelijker verteerbaar is, maar misschien is dat wel helemaal niet zo.
Als je propolis gaat geven, voorzichtig beginnen hoor!

Hanny
Door Twiz
#541061
Laura2004 schreef: Ok, ik ben vaak niet duidelijk. Ik heb ook regelmatig gedacht : ik geef haar wat meer voer, want dan komt ze aan en om die reden heeft ze weleens een kilo eten gehad zelfs meer. En daar is ze dus ziek van geworden. Dan poepte ze in huis en kreeg ze diarree. Dus meer voeren heeft geen zin. Ziggy krijgt op de vasten dagen wel wat te eten, vaak wat zuivel en groente en een eitje. Even voor de duidelijkheid. Ze is naar mijn mening te dun, maar iedereen (incl de DA) vind haar er goed uitzien. De DA zegt dat ze wel wat dikker mag zijn, maar het is zeker niet zorgwekkend. Ik vind dus dat ze wat dikker mag en ik verbaas me erover dat ze zo dun blijft als ze zoveel eet. Maar heel veel mensen zeggen ook dat dit dus gewoon haar bouw is en ze beweegt ontzettend veel op een dag en is daarbij ook heel nerveus, dus dat zal ook zeker meespelen bij haar. Soms denk ik ook dat de diarree veroorzaakt wordt door haar nervositeit. Maar ja, dat weet je nooit zeker.
De "vastendagen" doen haar trouwens goed, op die dagen is haar ontlasting mooi en lijkt het wel of haar darmpjes een beetje tot rust komen.
Ik heb jouw advies over het geven van kvv niet opgevolgd, omdat ik daar het nut niet van in zie. Ze heeft een hele tijd kvv gehad en ik zag geen verbetering. Dan kan ze naar mijn mening beter een lekkere maaltijd eten als het toch geen verschil maakt.
En die propolis wil ik zeker gaan geven, en ik heb al een mailtje gestuurd, maar ik heb nog niks gehoord, dus ik hoop gauw wat te horen. Bedankt voor het meedenken! ;)

Na een heleboel leeswerk heb ik misschien een heel gek voorstel. Ik heb een collega gehad die kon eten wat ze wilde en toch maar mager bleef, en zo mogelijk ook nog afviel als ze extra ging eten. Ook haar ontlasting was vreemd, slap en (volgens haar) zeker geen gezonde hoop. Waardoor dat kwam is nooit duidelijk geworden, maar............toen ze op dieet werd gezet kwam zij zowaar iets aan. Nu weet ik wel dat mensen geen honden zijn, maar aangezien je beurs je niet veel extra onderzoeken toelaat is een dieet voor Ziggy misschien niet zo heel gek. Jij schrijft ook dat ze op de "vastendag" betere ontlasting heeft als op de dagen dat zij ruim te eten krijgt.
Bij mijn collega werd heel simpel voorgesteld: hoe meer jij eet hoe sneller jou spijsvertering gaat werken, waardoor de ontlasting haar darmstelsel te snel passeerde en er te weinig voedingsstoffen werden opgenomen. Na een dieet met bepaalde voedingsmiddelen (juist geen witbrood, terwijl dat anders "stopt") en vooral ook minder eten, ging het met haar een stuk beter.

Ik zal niet zeggen dat dit voor Ziggy ook zal werken, maar het kost je niets, en wie weet levert het wel wat op. Twee á drie weken proberen, moet ze geen kilo's af gaan vallen natuurlijk, kan denk ik niet zo veel kwaad.

Ook het niet zo vaak voorkomen van een te snel werkende schildklier, is geen garantie dat Ziggy's schildklier niet te snel werkt, misschien werkt die schildklier toch wel te snel. Succes verder.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#541091
Het verhaal klinkt wel als een enteritis. Dan kun je een biopt laten nemen en dan komt dat er uit en dan zeggen ze geef maar prednison, onafhankelijk van wat voor enteritis het is.
Je kunt haar ook behandelen alsof ze een enteritis heeft. Met probiotica, darmcompositum van de Groene Os. En eventueel een keer bij mij langs voor haar constititiemiddel en/of Chinese kruiden.
#541095
Hitam schreef: Het verhaal klinkt wel als een enteritis. Dan kun je een biopt laten nemen en dan komt dat er uit en dan zeggen ze geef maar prednison, onafhankelijk van wat voor enteritis het is.
Je kunt haar ook behandelen alsof ze een enteritis heeft. Met probiotica, darmcompositum van de Groene Os. En eventueel een keer bij mij langs voor haar constititiemiddel en/of Chinese kruiden.
Ik denk dat het idd verstandig is als ik een keer bij je langskom. Ik denk dat het handig is als ik alles even goed met je bespreek en dat je even naar haar kijkt. Ik denk dat dat dan volgende maand wordt, maar ik bel wel even om een afspraak te maken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door