Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door JolandaB
#536734
Nog een vraagje :)

Hebben jullie een alternatief voor de voorhuidcleaner van de dierenarts zoals Prepusol.

Omdat mijn reu af en toe een groene druppel aan zijn pistool heeft hangen zou ik hem willen spoelen om het daar weer wat op te frissen.
Hebben jullie een recept voor een mixje?

Gr. Jolanda
Door Lizzy
#536979
;D

Wat hier echt super goed hielp:

1 deel Echinacea Extra Forte van Bloem (daar zit Echinacea Angustifolia, Echinacea Purpurea, Cat's Claw en Plantago in) op 10 delen gekookt en afgekoeld water.

Dat met een plastic wegwerpspuit 2 keer per dag inspuiten, gatje dicht knijpen, oplossing goed naar achteren masseren, gatje loslaten.
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#537006
Echinacea Extra Forte , dat is toch dat spul wat wij gebruiken bij een verkoudheid?
Sorry hoor maar ik ben helemaal niet op de hoogte met deze middelen dus de werking van de stoffen die erin zitten zeggen mij niets :-[

Gr. Jolanda

p.s. als ik hier een grotere hoeveelheid van aanmaak kan ik dat gewoon bewaren of moet ik steeds nieuwe aanmaken?
Door Lizzy
#537009
JolandaB schreef: Echinacea Extra Forte , dat is toch dat spul wat wij gebruiken bij een verkoudheid?
Sorry hoor maar ik ben helemaal niet op de hoogte met deze middelen dus de werking van de stoffen die erin zitten zeggen mij niets :-[

Gr. Jolanda

p.s. als ik hier een grotere hoeveelheid van aanmaak kan ik dat gewoon bewaren of moet ik steeds nieuwe aanmaken?
Ja, dat is inderdaad hetzelfde spul als wat wij voor een verkoudheid gebruiken. Maar, het heeft nog meer toepassingen! Zo kun je het dus ook gebruiken op de huid, bij bijv. huidontstekingen. En een voorhuid die groen druppelt is een voorhuidontsteking.

Het beste maak je iedere keer nieuw of voor maximaal 1 dag.
Door Steph
#537414
Ik ben verteld geweest door mijn da: Paar druppels isobetadine met water verdund. Inpuiten (znd naald!) en even masseren (vinden ze super). Maar ik kuis het meestal een paar keer per dag gewoon af met een doekje.
Door nelb
#537484
Een van mijn honden heeft een vergrote prostaat gehad. De reguliere da adviseerde zonder goede diagnose (m.i.) om hem te laten castreren.

Volgens een homeopatisch da is een vergrote prostaat heel goed te behandelen met homeopatische geneesmiddelen. Om kanker uit te sluiten is er eerst een echo gemaakt. Het bleek gelukkig geen kanker te zijn en hij is met homeopatisch geneesmiddelen van zijn vergrote prostaat afgeholpen.

Nel
Gebruikersavatar
Door JolandaB
#537575
Maar in dit geval is het geen vergrote prostaat maar er zit een verdikking op, over 10 dagen moet ze terug en ik heb geen idee wat ze er verder mee gaan doen. Ik zou zelf ook voor een echo of biopt gaan.
Ik vroeg me ook af of er meer mensen zijn die dit bij de hand hebben gehad.
Door Breezer
#538072
Steph schreef: Maar ik kuis het meestal een paar keer per dag gewoon af met een doekje.
Ik heb "speciaal" een leren bank gekocht. ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door