Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Tineke *
#535987
Na de laatste 4 x loops geweest te zijn en schijnzwanger,overweeg ik om Naduah te laten castreren.Niet voor de loopsheid(want dat hoort erbij)maar omdat ze zeker 8 weken heel agressief is.
Ze gromt en trekt haar lip op tegen alles en iedereen ook tegen mij.
Je ziet aan haar dat ze het eigenlijk niet wil maar toch.
Zijn er veel karakterveranderingen bekend hier op het forum?
Dit omdat ze best hyper is en toch onzeker?
Een hele lijst maar toch graag reactie's ook negatieve

Tineke
Door 202spots
#536034
Ik heb alleen maar honden die gecastreerd zijn..ik heb nooit 1 negatieve of nadelige ervaring gehad, niet met de reuen en niet met teefjes, en ik denk dat 't voor Naduah alleen maar positieve gevolgen zal hebben wanneer ze geholpen word.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536037
Je zou ook eerst homeopathie kunnen proberen

pulstatilla D30 is meestal het juiste middel
Door 202spots
#536041
Wanneer mijn hond 4 x schijnzwanger is geweest, en 2 maanden heel aggresief is....
dan "probeer" ik niks meer...maar kies ik voor 't mes!
Door Lizzy
#536086
[quote="sylvia"]
Je zou ook eerst homeopathie kunnen proberen

pulstatilla D30 is meestal het juiste middel
[/quote]

Ik moet zeggen dat ik het middel Pulsatilla niet vind passen bij een agressief-wordende teef.... (maar misschien zie ik het verkeerd hoor!). In mijn ogen is een Pulsatilla-teef juist heel zachtaardig en onderdanig. En niet agressief. Tijdens de schijnzwangerschap zijn de teven vaak erg sloom. Kan helaas nou ook niet direct een ander middel opnoemen dat wel past....
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 24 apr 2006, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#536122
[quote="Lizzy"]
Ik moet zeggen dat ik het middel Pulsatilla niet vind passen bij een agressief-wordende teef.... (maar misschien zie ik het verkeerd hoor!). In mijn ogen is een Pulsatilla-teef juist heel zachtaardig en onderdanig. En niet agressief. Tijdens de schijnzwangerschap zijn de teven vaak erg sloom. Kan helaas nou ook niet direct een ander middel opnoemen dat wel past....
[/quote]

Is lastig te zeggen, Ik heb hier echt een verschrikkelijk standaard pulsatillatiepje rondlopen, maar tijdens de loopsheid kan ze toch aardig in een furie veranderen. :-\
(om zich vervolgens al excuserend weer terug te trekken ::))
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536187
[quote="Lizzy"]
Ik moet zeggen dat ik het middel Pulsatilla niet vind passen bij een agressief-wordende teef.... (maar misschien zie ik het verkeerd hoor!). In mijn ogen is een Pulsatilla-teef juist heel zachtaardig en onderdanig. En niet agressief. Tijdens de schijnzwangerschap zijn de teven vaak erg sloom. Kan helaas nou ook niet direct een ander middel opnoemen dat wel past....
[/quote]
Ik heb hier allemaal teven die vrij pittig worden van de loopsheid en schijnzwangerschap en die reageren allemaal goed op pulstatilla.

Maar als haar teef in zich zelf gekeerd is en agressief zou het ook ignatia kunnen zijn maar ignatia typjes komen minder vaak voor dan de pulstatilla typjes.

Als het ene niet aanslaat zou ze het andere kunnen proberen.
Door Tineke *
#536222
Het is idd zo dat ze in een eigen wereldje leeft.
Ze gromt als er maar een kat of hond naar kijkt.
Ze zou zelfs mij bijten.
Terwijl ik toch alles ben voor haar,ik vind het gewoon niet prettig voor die meid vandaar.

Tineke
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536234
[quote="Wanda"]
Het is idd zo dat ze in een eigen wereldje leeft.
Ze gromt als er maar een kat of hond naar kijkt.
Ze zou zelfs mij bijten.
Terwijl ik toch alles ben voor haar,ik vind het gewoon niet prettig voor die meid vandaar.

Tineke
[/quote]

Dan zou je eerder ignatia kunnen proberen
Door Truus
#536244
Als ze er zoveel last van heeft, zou ik laten castreren ;). Het is voor de hond niet leuk en zeker ook voor jou niet.
Met een kleine ingreep is ze zo weer opgeknapt hoor.
Door Tineke *
#536249
[quote="sylvia"]
Dan zou je eerder ignatia kunnen proberen
[/quote]

Wat is dat precies,en hoe gebruik je dat?

Tineke
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536333
[quote="Wanda"]
Wat is dat precies,en hoe gebruik je dat?

Tineke
[/quote]
Dat zijn korrels en die geef je direct na de loopsheid ik geef het altijd tot 9 weken na de loopsheid
Gebruikersavatar
Door sylvia
#536336
[quote="Tinker"]
Ik heb vroeger eigenlijk altijd geholpen teefjes gehad en geen nadelen ondervonden van de sterilisatie.Nu ik spaniels heb durf ik het wat minder goed aan omdat de vacht erg lelijk kan worden,maar bij agressie en gedragsveranderingen zou ik wel de ingreep laten doen,dan ben je er voor eens en voor altijd vanaf.
[/quote]

Het is niet alleen dat de vacht lelijk wordt maar hij wordt heel slecht van kwaliteit wisselt heel moeilijk en veroorzaakt zo vaak huidproblemen dus het is iets meer als de vacht wordt er lelijk van.
Door tieneke
#536710
Ik zou de hond laten helpen met deze klachten ;)
Zeker als er 8 weken agressief gedrag is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door