Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Doedels
#534918
Lizzy schreef: Getsie... nou, het is een ontsteking hoor. Kan niet anders. Er komt inmiddels vocht uit haar voetje. De zwelling is ietsjes minder, maar het is nog steeds niet goed. Het zijn niet haar nagels. Zit ook niet echt tussen de tenen maar meer bovenop 1 teen. Ahhh, mijn arme schetepeteetje... Ze is zoooo lief en ze laat al dat getut met d'r pootje zooooo lief en gelaten toe. We zetten haar nu een paar keer per dag in de soda. Even afwachten hoe het morgen eruit ziet!
Stug doorgaan met soda of Biotex. Petr heeft ooit zoiets gehad. Ik zat meteen bij de DA want ik had een vermoeden dat er een grasaar in zat. De DA zei dat ik moest blijven weken. Na een paar dagen wilde ik eigenlijk alweer naar de DA rennen want de poot bleef dik en er was geen wondje te bekennen. Tot dat er dus toch iets uit kwam zetten. Daarna was het probleem heel snel over. Ik hoop dat het bij Linga ook met een sisser afloopt.
Door Lizzy
#534924
OK, dank je! We gaan stug door met de soda! (biotex niet in huis... ook geen ervaring mee omdat we eigenlijk altijd soda gebruiken. Maar ik hoorde vandaag van Erna dat dit de huid verweekt, ofzoiets?)
Door Doedels
#534938
Lizzy schreef: OK, dank je! We gaan stug door met de soda! (biotex niet in huis... ook geen ervaring mee omdat we eigenlijk altijd soda gebruiken. Maar ik hoorde vandaag van Erna dat dit de huid verweekt, ofzoiets?)
Ja, beide verweken de huid waardoor het vuil er uit kan. De enzymen in Biotex breken ook eiwitten (lees pus) af.
Door Truus
#534975
Ik dacht klompvoetje? :o, jeetje Lizzy toch >:(.

Timo heeft het ook gehad en toen deed ik er berkenteerolie op. Het verzacht en maakt het schoon.
Biotex is ook goed.
Beterschap en een knuffel voor Linga :-*
Door Doedels
#534988
Lupa schreef: een grasaar?
Ja het was in de zomer. Nu zijn ze er nog niet. Het zijn zaden van grassen met een scherp puntje en lange 'haren' waardoor ze de neiging hebben om zich in de huid te werken. Die dingen kunnen vreselijke ontstekingen veroorzaken, vooral bij langharige honden. Ze worden ook wel kruipertjes genoemd. Moet jij als trimmer toch wel kennen?
Door Birgit
#535004
Erna schreef: Er was iets met soda waardoor je beter biotex kan gebruiken. Maar wat het nu precies was..........
Wat ik wel eens gehoord heb is dat Soda de huid hard en stug maakt, en Biotex niet.
Ik gebruik voor Tos hier de groene Biotex ( Of was het nou de blauwe ;D )
Door Doedels
#535005
Birgit schreef: Ik gebruik voor Tos hier de groene Biotex ( Of was het nou de blauwe ;D )
Ik hoop dat het de groene is. Die bevat enzymen. De blauwe bevat bleek :-X
Door Lizzy
#535095
Nou, het lijkt iets minder dik maar het is nog steeds niet goed hoor. Het zit boven op haar teen. Het doet niet echt pijn bij het lopen. Of eigenlijk echt niet. Ze is vandaag 1 keer in de soda geweest en daarna heb ik er wondspray van de Groene Os op gespoten. Het ziet er niet acuut uit in de zin van "ik ren nu nog naar de DA" dus ik denk niet dat we vandaag naar de DA zullen gaan....
Gebruikersavatar
Door Laika
#535459
Laika had dit vroeger vaak. Wij gingen dan met haar naar het strand. Het zoute water deed haar veel goed. We namen zelfs jerrycans zeewater mee naar huis om daar verder te badderen.
Ik heb ergens gelezen (waar???) dat de huidige groene biotex anders is geworden van samenstelling en daardoor minder werkzaam is.

Mariska
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door