Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Nitus
#534191
Gitte is vorig jaar aan een fistel geopereerd, met als gevolg een héle grote wond en een herstel wat haar meer dan een half jaar heeft gekost :(. Helaas heeft die operatie niets geholpen, want hij speelt elke keer weer op.

Nu heb ik eindelijk een DA gevonden waar ik een goed gevoel bij heb (gebruikt acupunctuur en Chinese kruiden, is tegen brokjes en kookt voor eigen honden, kent ook BARF en staat daar positief tegenover) én die dicht in de buurt zit..... meestal dan, want wat wil het geval ze is momenteel niet bereikbaar ze zit op een congres.
En natuurlijk heeft Gitte NU heel veel pijn aan haar fistel :'(. De bult is erg groot en als ik alleen haar haren maar zachtjes aanraak op die plek zie je haar al reageren. Dus er moet iets gedaan worden, nu had mijn eigen DA al gezegd dat we misschien haar fistel moesten openen om het vuil weg te kunnen laten lopen, desnoods met een drain erin.

Vanmiddag om 16.45 kan ik gelukkig bij een andere DA terecht, maar ja, ik ben bang dat hij meteen naast het openen van de fistel AB gaat voorschrijven. Maar eigenlijk wil ik dat niet, ik weet niet of dat negatief effect heeft op de Chinese kruiden die ze nu nog steeds krijgt.
Wat zouden jullie doen??
Dat die fistel open of leeggezogen moet is vanzelfsprekend, ik heb alleen ernstige twijfels over AB omdat dat nog nooit een gunstig effect op die fistel heeft gehad.
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 21 apr 2006, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#534287
Fido schreef: missschien moet ze vanavond beginnen met de AB?
dan is er nog tijd om het weg te gooien ;)
Ja, alleen zal het lastig worden om 'even' wat homeopathische middelen te kopen vanavond... Ik zat te denken aan Siegesbeckia Orientalis en Silicea. En jij?

Ik zou zelf alleen AB geven als het echt, echt niet anders kan. Als je slechte ervaringen hebt bij de fistels van Gitte, waarom kijk je het dan niet even aan? Je kunt altijd nog AB geven, toch?
Door Fido
#534297
Ik ben ook wel benieuwd hoe het vandaag is afgelopen?

Probeer ab uit te stellen.

Wat ik niet begrijp is: Hoe kan het dat de fistel telkens opspeelt als er al geopereerd is?
Waar zit die fistel?
Is het een fistel of een talgklier?

Nu ik aan het typen ben kan ik me nog herrineren dat er in een praktijk waar ik inviel telkens een engels bulldog kwam die ondanks diverse operaties een steeds terug kerende fistel tussen zijn tenen had. Heel frustrerend! Ik weet alleen niet hoe dat is afgelopen.

Vind het heel sneu voor je hond
Door Fido
#534303
Lizzy schreef: Ja, alleen zal het lastig worden om 'even' wat homeopathische middelen te kopen vanavond... Ik zat te denken aan Siegesbeckia Orientalis en Silicea. En jij?
Goed advies, als dit niet in huis is en je hebt wel hepar sulfuris kan je dit ook geven.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#534309
Ben weer terug ZONDER AB ;), maar heb wel Rimadyl meegekregen :-\.
De DA heeft wat haar weggeschoren maar kon alleen het oude lidteken vinden, wat op sommige plekken wel erg dik is. Op de pijnlijke plekken is het ook heel hard, heel vreemd. Hij wilde eventueel wel een punctie in dat verharde dikke gedeelte doen maar dat leek mij en hem ook erg pijnlijk.
Omdat ik aangaf dat ik het idee had dat de acupunctuur en de Chinese kruiden (niet zijn pakkie an ;)) wel iets deden heeft hij daarom denk ik pijnstillers voorgeschreven. Woensdag moet ik weer naar de andere DA, dan overleg ik met haar wat ik kan doen. Ik heb van hem wel een paar namen van (volgens hem) goede chirurgen gekregen. Een MRI scan is ook nog een optie, maar daar heb ik het met Tannetje ook eens over gehad, die denkt, net als ik dat daar niet veel uitkomt.

Silicea heeft Gitte al eens 12 weken gehad, zonder resultaat.

En Fido, het was echt een fistel, met de operatie vorig jaar hebben ze helemaal het kanaaltje tot in haar buik gevolgd, maar ze hebben toen geen oorzaak kunnen vinden. Hieronder een foto van een paar uur na de operatie (januari 2005). De operatie is in de kliniek van Atjo Westerhuis gedaan, dus de verschillende homeopatsche middelen zijn ook al uitgeprobeerd. Hij stelde als laatste mogelijkheid een MRI-scan voor. Maar ik had nog geen acupunctuur en Chineese kruiden geprobeerd. Mocht dit allemaal niet helpen en ze blijft er zo'n last van hebben dan gaan we denk ik toch voor de scan, maar eerst even afwachten.
Ze krijgt nu nog chinese kruiden dus ik durf haar nu niet ook nog eens homeopathische middelen erbij te geven. Ik heb ook nog Salisprin in huis, dat ga ik denk ik eerst proberen, mocht de pijn te erg worden kan ze altijd nog aan de Rimadyl.

Bedankt voor het meedenken :D.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nitus op vr 21 apr 2006, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#534349
Tja, ik ben bang dat er erg veel dierenartsen vandaag naar het congres waren.
Welke Chinese kruiden geef je?
Ik heb nog zo'n patient rond lopen. Bij die hond blijft de fistel open en komen er af en toe stukjes hout uit. Zij is al twee keer open geweest en er is niets gevonden.
Ik heb die andere hond voortdurend op de silicea staan en laat haar groene leem geven en op de wond doen.
Meer weet ik ook niet.

Nu past de silicea wel bij die andere hond kwa karakter.
Hepar sulfuris heeft een vrij uitgesproken karakter, dat past in elk geval niet zo goed bij Gitte
Door Fido
#534352
Nu past de silicea wel bij die andere hond kwa karakter.
Hepar sulfuris heeft een vrij uitgesproken karakter, dat past in elk geval niet zo goed bij Gitte
[quote][/quote]

Gitte dus niet aan de Hepar sulfuris!

Tannetje,ben jij vandaag naar congres geweest?
Door tieneke
#534361
Wat vervelend zeg :-\
Dit verwacht je toch niet als de fistel is verwijderd en toch weer terug komt,lijkt me ook goed pijnlijk voor haar...hopelijk knapt ze toch weer op zonder weer een operatie ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#534435
Hitam schreef: Welke Chinese kruiden geef je?
Si miao san 2x daags 1/2 theelepel en Si jun zi tang 2x daags 1 theelepel, verder 's morgens een klein beetje verse gember en 's avonds verse venkel door haar eten. Haar eten moet ik ook iets verwarmen (niet verhitten). Gitte's yin en yang zijn niet in evenwicht, en ze moest 'warm' voedsel hebben, maar er moest ook hitte (damp (engels) had ze het over) uit haar lichaam.
Ik heb nog zo'n patient rond lopen. Bij die hond blijft de fistel open en komen er af en toe stukjes hout uit. Zij is al twee keer open geweest en er is niets gevonden.
Ik heb die andere hond voortdurend op de silicea staan en laat haar groene leem geven en op de wond doen.
Meer weet ik ook niet.
Gitte's wond is niet open, oja dat had je gezien ;). Dus groene leem is misschien ook nog een idee? al heb ik dat al eens een tijd geprobeerd. Balen is dat toch als er geen afdoende oplossing te vinden is :(.
de silicea wel bij die andere hond kwa karakter.
Hepar sulfuris heeft een vrij uitgesproken karakter, dat past in elk geval niet zo goed bij Gitte
Silicea deed voor Gitte's fistel niet veel, maar voor haar anaalklieren werkt Silicea C30 weer goed, maar weer niet goed genoeg dat ze er helemaal afkomt. Als ik het een keer niet geef heeft ze er een week later weer last van.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#534439
tieneke schreef: Wat vervelend zeg :-\
Dit verwacht je toch niet als de fistel is verwijderd en toch weer terug komt,lijkt me ook goed pijnlijk voor haar...hopelijk knapt ze toch weer op zonder weer een operatie ;)
We waren er wel voor gewaarschuwd dat het misschien terug kon komen omdat ze geen oorzaak hebben kunnen vinden, ze hebben het hele abces verwijderd inclusief het kanaaltje wat ze helemaal tot in haar buik gevolgd hebben, maar helaas hebben ze de bron van de ellende (splinter, ontsteking oid) niet kunnen traceren.
Het is op dit moment ook erg pijnlijk, Fedor sprong gisteren tegen haar achterkant, ze heeft een minuut lang helemaal krom gestaan van de pijn :'(.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#534826
Si Miao San is voor vocht hitte (damp heat). En de Si Jun Zi Tang is voor meer energie in het algemeen.

Is misschien voor die andere hond ook nog te proberen.

Je kunt de groene leem er van buitenaf op doen om het proces te doen rijpen. Dan kan het eruit.
Misschien komt deze reactie ook wel door de Chinese kruiden. Dat het er nu uitkomt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door