Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#720588
Dat is goed nieuws, hopelijk geneest die uitgescheurde wond nu met dat spoelen en honingzalf ook goed en is een biopt niet nodig.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op di 06 mar 2007, 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#720801
Bernie schreef: Dat is goed nieuws, hopelijk geneest die uitgescheurde wond nu met dat spoelen en honingzalf ook goed en is een biopt niet nodig.
Ja, daar gaan we eerst maar even van uit ;). Moet aan het andere scenario nog even niet denken...  :(
Door Ine
#743127
Sonja schreef: Gitte  ;)
En ik ben er ook benieuwd naar.
Heb een poosje geleden al een pb gestuurd met die vraag, maar nog niets gehoord!
Misschien weet K@rin iets?
Gebruikersavatar
Door Nitus
#743205
Lief dat jullie zo bezorgd zijn :-*. Zal even een updeetje uitbrengen. Ten eerste mijn excuses dat ik mij al zolang niet op BP heb vertoond, maar ik was/ben erg druk (met leuke dingen, dat wel ;)).

Met Gitte gaat het goed, haar wond is nu helemaal dicht al is dat niet dankzij de honingzalf, dat hielp helaas geen ruk, het hield haar velletje wel soepel, maar dat was ook het enige.

Heel toevallig (nouja, ik geloof eigenlijk niet meer zo in toeval) had ik me ingeschreven voor een EHBO-cursus voor dieren bij een klassiek homeopaat hier in de buurt. En daar kwam natuurlijk ook wondgenezing in voor. Van het een kwam het ander en ondanks dat ze een patiëntenstop had mocht ik met Gitte langskomen als studiecase voor de HBO-opleiding.
De homeopate schrok wel van haar wond. Zij vertelde me dat Gitte eigenlijk heel erg ziek was waardoor de wond ook niet genas, er zat geen leven in. Ik heb 2 middelen voor Gitte meegekregen (Calcium Sulfuricum en Medorinum? beiden LM potenties) en moest de wond deppen met een oplossing van Calendula/Hypericum tinctuur. Dit zette tenmiste zoden aan de dijk, binnen een paar dagen begon de wond langzaam aan dicht te gaan. Na 1 week was hij helemaal dicht met nog een klein korstje erop.

De middelen die Gitte krijgt hebben nog een bijwerking 8): ze valt lang zo erg niet meer uit naar andere honden, het lijkt wel alsof ze nadenkt wat ze zal doen terwijl ze 'vroeger' bijna blind uitviel naar elke hond die maar naar haar durfde te kijken. Ze laat nu zelfs 'kalmeringssignalen' zien, ze gaat soms gapen of snuffelen. Echt geweldig om te zien en ik beloon haar daar ook uitbundig voor. Ze is vorige week mee geweest naar een show en heeft zich voorbeeldig gedragen! :D

Tot nu toe hebben we ook geen nieuwe bulten gespot, we hopen dat dat ook nog een hele tijd zo blijft!

Zo zag haar 'wond' er een kleine week geleden uit: (klik voor vergroting)

Afbeelding
Door Ine
#743215
Kijk, dit zijn berichten, die ik graag lees! 8)
Jammer, dat je het levensboek niet vooraf kan lezen, dat zou je toch veel verdriet en hoofdbrekens schelen! ;)
Die wond ziet er mooi uit en wat een mazzel, dat ook haar gedrag positief verandert!
Knuffel voor Gitte en jou :-* :-*

Even off-topic!
Ben je al klaar met die cursus?
Kunnen wij daar ook iets van leren?
Zoiets lijkt mij echt interessant!
Door Mevroi Kruim
#743357
Jeetje, wat een goed bericht! Dat kan idd haast geen toeval zijn he, dat je zo mooi op tijd tegen die homeopaat aanloopt.
Ook heel goed om te weten dat de honingzalf geen succes was, en de homeopathische middelen wel. Ik zal het eens aan heer Kruimel doorgeven, die heeft zeer regelmatig patienten met akelige fistelende operatiewonden. Vaak werken ze dan met alginaat en honingzalf, en als het kan qua locatie met vacuum. Maar homeopathisch lijkt me een hele goeie aanvulling.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#749164
Bedankt voor het meeleven! :-* Knuffels zijn dankbaar in ontvangst genomen ;).

Ine schreef: Even off-topic!
Ben je al klaar met die cursus?
Kunnen wij daar ook iets van leren?
Zoiets lijkt mij echt interessant!
Ja, ik ben al klaar met de cursus. En natuurlijk kunnen jullie hier ook van leren, maar ik moet me hier eerst meer in gaan verdiepen. Dus ga ik maar de deeltijd HBO opleiding voor veterinair klassiek homeopaat volgen... :D (eerst maar eens het 1e jaar hoor) http://www.vhcn.nl/

In deze opleiding gaan ze zo totaal anders om met homeopathie zoals ik het tot nu toe heb geleerd. De middelen zijn wel hetzelfde maar de toedieningswijze (ruiken en soms inname) en potenties (LM) en doseringen (soms wel om de 5 minuten en tussen de toedieningen moet je het flesje een aantal malen flink in je handpalm slaan) zijn totaal anders.
Het was tijdens de EHBO cursus een soort van openbaring voor me zoals de werkwijze van Samuel Hahnemann werdt uitgelegd. Vind het (nu) nog te ingewikkeld om dat uit te leggen. Maar er wordt hier (mijns inziens) veel meer uitgegaan van de zieke dan vanuit de ziekTe.

Ik heb zelf bij Gitte iets 'wonderbaarlijks' meegemaakt. Zij is regelmatig misselijk, gaat luchthappen en kwijlen. Ik ben dan als de dood voor een maagtorsie. 'Vroeger' gebruikte ik dan tabletjes Okugest icm buikmassage, na een uur of 2 werd ze dan wel rustig en was het gevaar geweken.
Laatst had ze hier weer last van, ik heb voor haar een flesje Carbo Vegetabilis klaargemaakt en haar dat laten ruiken, ik merkte geen verschil. 5 minuten later na het flesje nogmaals 10x geslagen te hebben haar het flesje weer laten ruiken en ik zag haar rustig worden, het kwijlen en likken hield op!!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door