Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sylvia
#46571
geer schreef: Ik ben ook een enorme Miep... Maar de vorige keer dat ik naar de DA ging, hoorde die niets in de longen en voelde hij niets aan de keel (of eigenlijk was het een mevrouw, 'zij' dus...)... Wat ik me nou afvraag...kan het zo zijn dat de kennelhoest/griep, zich ONdanks die AB kuur heeft ontwikkeld tot oor/keel- of longonsteking??
En als ik naar mijn DA ga, en die zou dat constateren, is het dan verstandig om Saar nOg een AB kuur te geven??
als het nodig is dan moet je nog een ab kuur,niets aan te doen,soms zijn er twee nodig.
Door sharpie
#46573
Ik zou zeker nog even naar de DA gaan en als je het longontsteking o.i.d. is toch nog maar een AB kuurtje aanpakken, want dat gaat niet zomaar over.
Misschien hoort hij deze keer wel iets aan de longen?
Misschien dat een andere AB type beter aanslaat.

Wel kl*te allemaal zeg, veel sterkte en een dikke :-*voor Saar.
Door geer
#46575
Goed, nog EEn keer resume (ik ben een muts, ik weet het)...:

Ze kucht al een paar weken (sinds de wandeling ongeveer, althans, toen viel het op)... Ze werd alleen ook steeds slomer en slomer... 22 januari ben ik met haar naar de DA gegaan die na wat gevoel een kuurtje voorschreef... Dat kuurtje liep afgelopen dinsdag af, waarna ik ben begonnen met zilverwater.
Het lijkt nog geen haar beter te gaan...

Is het nu te vroeg om te concluderen dat die AB kuur niet aan heeft geslagen?
Door Mister T
#46583
tjeeeeeeeee Geer,gaat lekker he? :-\
Wat je vraag betreft.......tja,na zo'n kuur zou je toch wel enige verbetering moeten zien toch?Misschien toch nog maar ff een bezoekje aan de da eraan wagen........succes met oma :P
Door sharpie
#46585
In mijn ervaring moet je al na een paar dagen een beetje opknappen van een AB kuur, dus als het "na" een AB kuur nog geen haar beter is, lijkt het mij zeker niet te vroeg om te concluderen dat de kuur gewoon niet aangeslagen heeft.
Ik ben natuurlijk geen DA, maar heb zelf ook vaak genoeg AB gehad in mijn leven en dit is wat ik er van gemerkt heb.
Door Erna
#46592
Geer.....ik kan me helemaal voorstellen hoe je je voelt en dat je bezorgd bent.

Ook hier gaat het nog niet zonder problemen. Cees heeft 3 weken AB gehad waar ik al niet blij mee was maar goed het was nodig. Twee dagen na de kuur was de kuch weg en sinds dinsdag is het er weer.

Het is erg hardnekkig dit keer en ik heb al geluiden gehoord van 6 weken. Hier wordt een mens niet vrolijk van en de hond al helemaal niet.

Om haar nog een kuur AB te geven druist tegen mijn gevoel in maar als het nog langer aanhoudt zal ik wel moeten vrees ik. Voorlopig houden we haar zo rustig mogelijk en proberen het met hoestdrank onder controle te krijgen.
Door Lizzy
#46597
Nope.... ik vind het niet gek om te concluderen dat het niet aan heeft geslagen.... Ik zou terug gaan naar de DA. Misschien moeten ze toch even beter onderzoeken. Of je moet de holistische kant op willen..?
Door geer
#46605
Afspraak is gemaakt, 4 uur vanmiddag mogen we weer aantreden ;) :-\ :(
Gebruikersavatar
Door sylvia
#46608
geer schreef: Afspraak is gemaakt, 4 uur vanmiddag mogen we weer aantreden ;) :-\ :(
Beterschap !
Door geer
#46716
Goed, daar zijn we weer en ik ben blij dat ik ben gegaan!!...
Mijn arme meisje heeft een dubbele oorontsteking + een fikse keelontsteking :-\...daar was ik dus al bang voor... Dus nOg een AB kuur, dit keer een hele sterke (de vorige was waarschijnlijk te eenzijdig) en een oorzalf tegen de oorontsteking... Doodat haar keel zo enorm opgezet was, kon hij er niet goed in kijken.. Mocht ze binnen 10 dagen niet merkzaam opknappen dat moeten we terug om haar onder narcose te laten onderzoeken (dan moet hij dus dieper in haar keel kunnen kijken) :-\
Door Helen
#46719
geer schreef: Goed, daar zijn we weer en ik ben blij dat ik ben gegaan!!...
Mijn arme meisje heeft een dubbele oorontsteking + een fikse keelontsteking :-\...daar was ik dus al bang voor... Dus nOg een AB kuur, dit keer een hele sterke (de vorige was waarschijnlijk te eenzijdig) en een oorzalf tegen de oorontsteking... Doodat haar keel zo enorm opgezet was, kon hij er niet goed in kijken.. Mocht ze binnen 10 dagen niet merkzaam opknappen dat moeten we terug om haar onder narcose te laten onderzoeken (dan moet hij dus dieper in haar keel kunnen kijken) :-\
O shit man...dat klinkt inderdaad behoorlijk pijnlijk. Daar zou ik ook van gaan kwijlen :o. Ik hoop dat de AB kuur aanslaat, want onder narcose met een wat oudere hond zit je niet op te wachten..

Sterkte Helen
Gebruikersavatar
Door sylvia
#46722
Balen ,maar nu zou ze dus op moeten knappen en laten we daar van uit gaan .
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door