Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Peet
#528223
Ibuprofen, Aleve, Salisprin, Rimadyl ...... ??? Ik loop alle eerdere topics hierover door te spitten, maar kom er toch niet helemaal uit.

Beau heeft flink artrose in 1 heup. Doordat hij slechter gaat lopen (hij heeft Deg Myelopatie) gaat hij zijn heupen overbelasten (hij loopt scheef), waardoor die artrose dus ook weer verergert... :-\.

Nu merk ik echt dat hij moeilijker gaat lopen. Hij krijgt elke ochtend 1 capsule Salisprin door zijn eten maar ik heb het idee dat dat niet veel meer doet.

Beau heeft ook verminderde nier-werking (krijgt dagelijks Solidago, gaat prima ;)).

Maar wat is nu een veilige pijnstiller voor hem?
Of toch de Salisprin verhogen?
Door Jolly
#528238
ik zou eens kijken hoe het gaat als je zowel 's ochtends als 's avonds een salisprinnetje doet.

Heb hier eens een berner sennen reu te logeren gehad, die ook zo liep als Beau.
Ik ben toen na overleg begonnen met 1 salisprin en na een week met 2 per dag, toen kon hij weer lekker mee.
Baasjes hebben hem na hun vakantie na laten kijken op alles, bleek niets te mankeren. ::)
Soms loopt hij wer zo en dan geven ze hem weer een weekje 2 x daags salisprin en dan is hij weer de oude (letterlijk en figuurlijk, hij is nu ruim 9 jaar)
Door Lizzy
#528265
Peet schreef: Ik kan nergens vinden wat daar in zit.... :-\
Bij mijn weten zit er geen wilgenbarst in. Volgens mij heeft Tannetje het ontwikkeld/helpen ontwikkelen dus....
Door Jolly
#528272
Lizzy schreef: Bij mijn weten zit er geen wilgenbarst in. Volgens mij heeft Tannetje het ontwikkeld/helpen ontwikkelen dus....
Tannetje heeft toch "Pijncomplex" in samen werking met Van der Pigge gemaakt? en niet die van de groene os.
Kan nu wel veranderd zijn hoor, ik ben daar niet meer.
Door Peet
#528291
Nou ja, ik heb nog Salisprin, dus ik zal de dosis eens verhogen. Ik vroeg me eigenlijk ook af of je bij salisprin gewenning krijgt...dus dat met op een gegeven moment gewoon minder werkt, omdat het lichaam er aan gaat wennen.....vandaar mijn zoektocht naar een (tijdelijk) goed alternatief....
Door Audrina
#528299
Artifleur van Bloem of Alchemillacomplex van Vogel erbij gaan geven?

In Artifleur zit Colchicum autumnale D6, Rhus toxicodendron D6, Bryonia alba D6, Arnica montana D6, Chamomilla D4.

In Alchemillacomplex zit smalle weegbree, vrouwenmantel, hulst, ratelpopulier.
Door Doedels
#528635
Femke schreef: Is Duivelsklauw niet óók pijnstillend? Dan zou je dat misschien kunnen overwegen....
Over Duivelsklauw zijn de geleerden het niet eens of het nou wel of niet giftig is. Deze Canis Germanicus Grotebekkus Bijzonderus heeft al nierproblemen dus het lijkt me niet het aangewezen middel :-\
Door charmed
#528774
Wat is de dosering van de salisprin?

heb een hondje van 9-10 kg ;o))


Jolly schreef: ik zou eens kijken hoe het gaat als je zowel 's ochtends als 's avonds een salisprinnetje doet.

Heb hier eens een berner sennen reu te logeren gehad, die ook zo liep als Beau.
Ik ben toen na overleg begonnen met 1 salisprin en na een week met 2 per dag, toen kon hij weer lekker mee.
Baasjes hebben hem na hun vakantie na laten kijken op alles, bleek niets te mankeren. ::)
Soms loopt hij wer zo en dan geven ze hem weer een weekje 2 x daags salisprin en dan is hij weer de oude (letterlijk en figuurlijk, hij is nu ruim 9 jaar)
Door Femke
#528792
Doedels schreef: Over Duivelsklauw zijn de geleerden het niet eens of het nou wel of niet giftig is. Deze Canis Germanicus Grotebekkus Bijzonderus heeft al nierproblemen dus het lijkt me niet het aangewezen middel :-\
nee, dat lijkt me dan inderdaad niet zo verstandig :-\
Door Audrina
#528815
charmed schreef: Wat is de dosering van de salisprin?

heb een hondje van 9-10 kg ;o))
De veilige kinderdosering van Vitotaal Salisprin is vanaf 20 kilo lichaamsgewicht 1 capsule, dus ik zou een hond van 9 a 10 kilo hooguit een halfje geven.
Door charmed
#528829
1/2 per keer of 1/2 over de hele dag?
Audrina schreef: De veilige kinderdosering van Vitotaal Salisprin is vanaf 20 kilo lichaamsgewicht 1 capsule, dus ik zou een hond van 9 a 10 kilo hooguit een halfje geven.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door