Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door charmed
#528830
Duivelklauw heb ik toen wel gegeven als pijnstiller aan 2 honden van mij. Das jaren terug. Toen liepen we nog bij Focco Huisman
Femke schreef: nee, dat lijkt me dan inderdaad niet zo verstandig :-\
Door charmed
#528834
Ok, als het niet voldoende helpt kan ik dat dan ook geven met een andere homeopatische pijnstiller?

En zo ja, welke?
Audrina schreef: Over de hele dag.
Door Audrina
#528838
charmed schreef: Ok, als het niet voldoende helpt kan ik dat dan ook geven met een andere homeopatische pijnstiller?

En zo ja, welke?
Van VSM hebben ze Petalet, dat is een homeopatische pijnstiller voor dieren. Maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee, misschien anderen hier op het forum wel?
Door Peet
#528879
Petalet werkt tegen pijn, kramp en ontstekingen. Ik weet niet of dat het juiste middel is voor Beau, want het gaat hier meer om artrose......hmmm...

Ik denk dat ik die Artifleur in combi met een hogere dosis Salisprin ga proberen...kijken wat dat doet.....

Duivelsklauw heb ik Beau een tijdje gegeven, maar ik merkte er niet echt wat van...en idd....het is nog niet duidelijk of het nou belastend is voor de nieren of niet, dus ik ben er uit voorzorg maar mee gestopt....
Gebruikersavatar
Door Hitam
#529024
De pijncomplex kun je ook goed combineren met Salisprin. Er zit geen duivelsklauw in en volgens mij kan het geen kwaad voor nieren.

Huub vind dat die combinatie goed werkt bij rugpijn.
Door Peet
#529036
Kijk, da's ook goed nieuws. Inmiddels ben ik ook achter de ingredienten en dat ziet er ook allemaal goed uit!
Ik ga dit zeker proberen.

Mag dit overigens zonder problemen gecombineerd worden met Solidago?
Laatst gewijzigd door Peet op wo 12 apr 2006, 14:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
#529166
Lizzy schreef: Mag ik het ook weten, wat de ingredienten in pijncomplex zijn?
:-[ Natuurlijk, stom dat ik het er niet even bij zet....

Groene Os Pijncomplex 50ml.
Te gebruiken bij (chronische)pijn.
Bevat: Lavendula off., Boswellia ser., Yucca flam.,Camellia sin.,Cynosbati fruct., Zingiber off. en Rosmarinus off.

Met dank aan Liquie..... ;)

Dit spreekt me juist zo aan omdat het voornamelijk een combi is van pijnstilling, antisceptische werking en steroiden is ...net wat Beau nodig heeft....(denk ik...)...
Door Peet
#529172
Audrina schreef: Ik wacht ff af hoe het bij jou (nou ja, bij Beau) werkt. Misschien is het ook wel wat voor mijn ouwetjes.
Is goed, ik hoop het morgen binnen te krijgen, ik houd je in ieder geval op de hoogte :D
Door Fido
#529272
Peet schreef: :-[ Natuurlijk, stom dat ik het er niet even bij zet....

Groene Os Pijncomplex 50ml.
Te gebruiken bij (chronische)pijn.
Bevat: Lavendula off., Boswellia ser., Yucca flam.,Camellia sin.,Cynosbati fruct., Zingiber off. en Rosmarinus off.

Met dank aan Liquie..... ;)



Dit spreekt me juist zo aan omdat het voornamelijk een combi is van pijnstilling, antisceptische werking en steroiden is ...net wat Beau nodig heeft....(denk ik...)...
Wij hebben een aantal klanten (honden die al langdurig op rimadyl of metacam staan) over gezet op de Pijn compositum van de Groene Os.
Eigenaren zijn heel tevreden!
Als het dier een erg slechte dag heeft dan wil het nog wel door de pijncompositum heenbreken. Dan zo'n dagje maar even terug op de reguliere pijnstiller. :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#529362
Klopt het werkt minder sterk dan de reguliere pijnstillers. Maar het heeft tot nu toe geen bijwerkingen gehad en is absoluut veilig.

Overigens is die Camellia sinensis groene thee en die Cynosbati rozenbottel. Voor wie niet zo goed is in latijn.
Door Peet
#530475
:(...balen....gisteren ermee begonnen, 1 mll gegeven, uurtje daarna de Solidago....'s nachts had Beau dus de dunne. ( :-X...heerlijk...in je pyama om 03:00 stront ruimen)...

Vanmorgen na de wandeling en het ontbijt weer gegeven....om 14:00 weer dunne poep...gelukkig nu in de tuin...

Kunnen ze ervan aan de race gaan?
Of is Beau gewoon overgevoelig voor 1 van de ingredienten? Of is de combi met Solidago niet goed ??

Het is geen spuitpoep, maar meer alsof het de darmen prikkelt zodat er een paar uur later dus een dunne poep gedaan moet worden. Als hij het eenmaal kwijt is, is het weer rustig.... ???
Gebruikersavatar
Door Hitam
#530478
Hm, dit is nieuw. Het kan zijn dat hij allergisch reageert op een van de ingrediënten.
Het zou eerder kalmerend moeten werken op darmen dan zo.
En als je het door zijn eten doet?
Laatst gewijzigd door Hitam op vr 14 apr 2006, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door