Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ine
#524269
Hitam schreef: Heb je al eens goed in haar bek gekeken? Ik heb een keer een hondje gehad dat obsessief likte en die bleek een ontstoken gehemelte te hebben.
Geen ontsteking te zien. Wel 2 voortandjes die zwart worden. :-\
Door Ine
#524649
Heb het vanavond nog eens geobserveerd.
Ze eet rustig, likt haar bak goed schoon in alle rust en gaat daarna rond haar bak de vloer likken en vandaaruit de hele keuken. Ik heb haar mee naar buiten genomen, wat ze erg leuk vond ::) Maar waar ze dus niet naar gras op zoek was. Plas gedaan en verder niets.
Terug binnen heb ik haar al 5x uit de keuken gehaald, omdat ze maar blijft likken met wat schuim op haar onderlip.
Kwispelen deed ze verder normaal en ook geen spanning in haar buik gevoeld.
Nu ligt ze gezellig naast me haar poten af te likken.
Volgens mij mankeert ze toch niet echt iets, misschien aangeleerd gedrag? :-\
Ik blijf er op letten.
Door Nelly
#524659
Zou idd bijna denken dat het gewoontegedrag is; waarschijnlijk begonnen met het oplikken van wat gemorst voer en daarna steeds verder gegaan, misschien gewoon omdat ze het lekker of leuk vindt. Maar hou het toch maar ff in de gaten zou ik zeggen.
Door Lizzy
#524941
Ja Ine, ik moet zeggen dat Whoofer altijd erg onrustig werd. Je kon aan haar toch echt wel merken dat ze niet in orde was. Als jij dat helemaal niet merkt bij haar, dan denk ik ook niet dat het iets medisch is! Wees maar blij, want dit zijn vaak toch wel vervelende problemen.... (die echt wel kunnen resulteren in bloat).
Door Hanny
#525014
Ons Guusje likt ook de vloer, vaak echt lang.
Volgens mij omdat het ooit lekker was, misschien iets op de grond gelegen. En maar likken!!!!
Beetje glassex op de vloer, of iets anders wat ruikt, even een lapje en klaar. Guusje druipt dan wel af, of vindt een ander lekker ruikend plekje, maar dan is het toch wel echt "En nu uit de keuken"
Door chrisje
#525107
Hier ook hetzelfde obsessief gedrag. Na haar eten lekt ze de hele keukenvloer af. Ik moet wel zeggen dat op de vloer rond haar bakje soms wel gemorst is met de Carnibest. Soms lekt ze ook veel aan haar voorpoten na het eten of een pensstaafje. Volgens mij is het obsessief gedrag want voor de rest is ze (buiten de epilepsie) gezond. Na een pensstaafje bijvoorbeeld, lekt ze ook aan haar pootjes, ook al houdt ze het staafje niet vast met haar pootjes. Volgens mij lekt ze er aan en dan hangt de geur aan haar pootje, wat het gedrag gewoon verergerd. Ik weet het niet ??? ::)
Gebruikersavatar
Door Sonja
#525146
Lizzy schreef: Ja Ine, ik moet zeggen dat Whoofer altijd erg onrustig werd. Je kon aan haar toch echt wel merken dat ze niet in orde was. Als jij dat helemaal niet merkt bij haar, dan denk ik ook niet dat het iets medisch is! Wees maar blij, want dit zijn vaak toch wel vervelende problemen.... (die echt wel kunnen resulteren in bloat).
Boef is op zulke momenten ook heel onrustig. En je kan dan inderdaad ook heel duidelijk zien dat er haar iets dwars zit. Dat is echt onmiskenbaar en als je dat gevoel niet bij Deetje hebt, dan is het denk ik toch niet helemaal hetzelfde.
Door Martinus
#525288
Zou het kunnen dat je het vlees op de vloer geeft of dat zij het uit de bak haalt en het op de vloer oppeuzelt. Dan kan het zijn dat er allerlei lekkere vleessappen en geuren in de voegen verdwijnen omdat deze enigzins poreus zijn. Daarbij is de neus van de hond ernstig goed ontwikkeld, dus ruiken ze kleine dingen.
Ik geef mijn honden op een handdoek hun botten te eten en bij mooi weer buiten. Het gespetter op de kastjes van de lappen pens en rood vlees ene lever wordt vakkundig en secuur verwijderd door de likkebaarden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door