Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#547227
Ach hemel, arme knul.... :(. Op zich vind ik het niet verkeerd hoor, zoals hij het aangepakt heeft. Bij mijn weten kun je overigens alleen een desensibilisatiekuur doen bij bijv. graspollen, huisstofmijt, etc. Bij een voedselallergie helpt het dus niet. Ik ben benieuwd hoe het op de eend&rijst zal gaan! Succes he!!!!
Door tieneke
#547266
Wat zal dat beestje een jeuk hebben.
Hoop echt dat er heel snel verbetering komt!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#547316
vreselijk!!!

Hoop dat je snel een goede oplossing voor hem hebt; dit moet echt vreselijk zijn.
Door tigger
#547342
Ik vind het ook nog steeds verschrikkelijk! Twee maanden geleden was hij nog het toonbeeld van een super gezonde hond, nu is hij daar nog maar een schim van :-\.
Het is wel een opluchting dat er nu onderzocht wordt waar hij op reageert, maar dat neemt de jeuk nog niet weg. Ik durf hem dan ook niet alleen te laten, zelfs met kap niet. Nog 1,5 week wachten en dan weten we meer. Indien daar niks uitkomt dan moet het haast wel een voedselallergie zijn.
Door Ike
#547483
Hoop echt dat je snel weet wat er loos is en Beau gauw opknapt!
Door Elise
#547514
Ach ik leef zo met jullie mee, weet precies hoe machteloos je je voelt :-\
Spike heeft ook zulke huidproblemen, alleen weten wij bijna niet beter, want hij heeft dat altijd gehad. Maar de onderzoeken en dierenartsbezoekjes kosten je idd een fortuin, en ookal is dat niet het belangrijkste, vooral toen we allebei nog studeerden was het vaak even slikken :-\ Uit Spike zijn onderzoeken kwamen geen resultaten, en hij heeft een voedselallergie.
Spike heeft het een hele tijd goed gedaan op CB eend/rijst, helaas heeft hij daar nu ook een intolerantie voor opgebouwd. Hij begon zich helemaal kapot te likken, kwam je terug van het boodschappen doen, Spike helemaal kleddernat van het likken en vooral op zijn linkerbil vaak tegen het kale aan en knallend rode buik.
Nu zijn we vanaf vorig jaar juni weer aan het tobben geweest. En nu, nu pas gaan we weer resultaten zien van onze inspanningen. Wat dat betreft moet je zoveel geduld hebben, en dat is niet altijd even makkelijk.
Soms zag ik het echt even niet meer zitten, vooral omdat hij zichzelf zo ellendig voelde en dan zat ik echt ff een potje te janken :'( Maar als ik hem nu weer zie, bezig met opknappen en streken aan het uithalen, dan ben ik super blij en trots op hem!!!!!

Dus ik wil je even een hart onder de riem steken: het komt vast goed met Beau! Heel veel sterkte met hem en ook voor jullie zelf :-*
Laatst gewijzigd door Elise op do 11 mei 2006, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Antonia
#547724
Je had al verteld dat het erg was, maar dit is wel heel vervelend. Ik wens jullie en vooral beau heel veel sterkte.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#548024
Ach jeetje, arme Beau :'(. Ik hoop dat er snel iets uit de test komt en vooral dat Beau maar snel van zijn jeuk verlost mag zijn. Het is ook als baasjes vreselijk om zoiets te moeten aanzien. Dus jullie ook veel sterkte.
Door Antonia
#552335
tigger schreef:
Nog 1,5 week wachten en dan weten we meer. Indien daar niks uitkomt dan moet het haast wel een voedselallergie zijn.
Hoi Vivian,

Weet je al iets meer? Hoe gaat het nu met Beau? Ik duim voor je dat zijn huid wat rustiger wordt.
Door tigger
#552953
Antonia schreef: Hoi Vivian,

Weet je al iets meer? Hoe gaat het nu met Beau? Ik duim voor je dat zijn huid wat rustiger wordt.
We hebben nog geen uitslag vd dermatoloog; dat komt as maandag.
Met Beau gaat het eigenlijk wel goed. We zijn net terug van een weekje vakantie. Dat heeft hem erg goed gedaan; veel wandelen, nieuwe prikkels, veel mensen om hem heen. Dus genoeg afleiding van de jeuk. Het lijkt wel of de jeuk minder is geworden, het is er nog wel maar niet meer zo hevig. Vorige week reageerde hij bij iedere zachte aanraking (ging z'n hele rug trekken), maar dat is nu niet meer zo. Zijn wond is zo goed als geheeld; dit ging verbazingwekkend snel, de korsten zijn er grotendeels af en de haar groeit alweer aan.
We zijn weer een stuk positiever dan vorige week. Nu nog even de resultaten van de dermatoloog afwachten, dan kunnen we de evt onderliggende oorzaken aanpakken.

Hij krijgt sinds vorige week woensdag: sulphurdruppels, ledumdruppels, vit E + omega 3-6 visolie, borageolie, gedroogd zeewier en zijn wond hebben we 1 maal daags ingesmeerd met calendula-echinacea gel.
Afbeelding
Door Laura2004
#552962
Het ziet er weer goed uit zeg! :D Ik hoop dat jullie er achter komen wat het is. Ik heb hier ook zo'n tobber met huidklachten en darmklachten en je wordt er echt wanhopig van.
Sterkte :-*
Door Lizzy
#553176
Nou, dat ziet er weer een stuk beter uit zeg! Ik ben zo benieuwd naar de uitslag van de dermatoloog!
Door tigger
#554611
De dermatoloog heeft net gebeld met de uitslag van de bloedwaardes van nieren/lever/schildklier. Deze waren over het algemeen genomen normaal. De schildklierwaarde was wel aan de lage kant, maar niet zo laag dat het abnormaal was.
De resultaten van de allergietesten waren nog niet binnen, hij zou naar het lab gaan bellen hiervoor (volgens mij was hij deze bijna vergeten). Deze moeten we dus nog afwachten ::), vandaag of morgen word ik weer gebeld.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door