Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Binno
#515581
Hitam schreef: en het homeopathisch constitutiemiddel en/of Chinese kruiden afgestemd op het individuele dier.
Zijn nierwaarden zijn, voorlopig althans, nog in orde.
Maar zou het een goed idee zijn om toch al Solidago te gaan geven?
Gebruikersavatar
Door Binno
#515582
Peet schreef: Alle goede raad is je al gegeven, rest mij om le veel sterkte te wensen en een dikke knuf aan je lieverd :-*. Ik hoop hij nog lang "quality time" mag genieten!
Thanx, de knuffel is doorgegeven! :-*
Door Lizzy
#515599
Als je vragen hebt over het zelf samenstellen: Je weet ons te vinden! Maar, ik heb er alle vertrouwen in dat je dat prima/perfect kan.

Ik ben zelf niet zo dol op zalmolie... Ja, ik weet het, ik ben een zeurpiet.... Maar zalm en zalmolie is redelijk 'vervuild' en eerlijk gezegd zou ik zalmolie dat gemaakt is voor gebruik bij dieren al helemaal niet iedere dag durven geven..... Als ik heel eerlijk ben? Dan zou ik de Solgar Omega 3 - 700 of de Arctic Essence visolie geven. Deze zijn bij de Consumentenbond er als enige twee niet-vervuilde visolie's uitgekomen. In geval van dagelijkse supplementatie lijkt mij dat persoonlijk beter...

Heb je van chlorella de pillen of de poeder? Hoeveel weegt Shiba?

Anti-oxydanten kun je ook in capsule/tablet geven. Dat lijkt mij persoonlijk wel zo handig... Misschien is dit wel niet zo'n gek middel: http://www.solgar.nl/groep/2/Solgar+Pro ... ct=1000045. Dat bevat ook al Mariadistel. En meer.
Gebruikersavatar
Door Binno
#515628
Lizzy schreef: Als je vragen hebt over het zelf samenstellen: Je weet ons te vinden! Maar, ik heb er alle vertrouwen in dat je dat prima/perfect kan.
:-*
.... Als ik heel eerlijk ben? Dan zou ik de Solgar Omega 3 - 700 of de Arctic Essence visolie geven. Deze zijn bij de Consumentenbond er als enige twee niet-vervuilde visolie's uitgekomen. In geval van dagelijkse supplementatie lijkt mij dat persoonlijk beter...
Ik heb ondermeer ook de probiotica en chlorella van Solgar, dus dit moet waarschijnlijk ook wel te vinden zijn.
Heb je van chlorella de pillen of de poeder? Hoeveel weegt Shiba?
De capsules van Solgar dus, kan ik openmaken en onder zijn voer mengen... meneer is een vreselijk moeilijke pillenslikker. ::)
Hij weegt ongeveer 36kg.
Anti-oxydanten kun je ook in capsule/tablet geven. Dat lijkt mij persoonlijk wel zo handig... Misschien is dit wel niet zo'n gek middel: http://www.solgar.nl/groep/2/Solgar+Pro ... ct=1000045. Dat bevat ook al Mariadistel. En meer.
In de "Advanced Antioxidant Formula" zit idd. ook mariadistel in, handig! :D
Kan ik in het algemeen aannemen dat ik van alle supplementen de helft van de aangegeven volwassenendosis mag geven?
Door Lizzy
#515633
Binno schreef: De capsules van Solgar dus, kan ik openmaken en onder zijn voer mengen... meneer is een vreselijk moeilijke pillenslikker. ::)
Hij weegt ongeveer 36kg.
Bedoel je dat je capsules Chlorella van Solgar hebt? Of bedoel je de visolie?

Als je deze Chlorella vegetable capsules van Solgar hebt: ik denk dat je daar 1 capsule van per dag moet geven. Want de volwassen mensen dosering is 1 tot 3 per dag. Dus 1 lijkt me wel goed.
In de "Advanced Antioxidant Formula" zit idd. ook mariadistel in, handig! :D
Kan ik in het algemeen aannemen dat ik van alle supplementen de helft van de aangegeven volwassenendosis mag geven?
Ja, de volwassen dosis is 2 capsules per dag. Ik zou er 1 per dag aan Shiba geven.
Gebruikersavatar
Door Binno
#515638
Lizzy schreef: Bedoel je dat je capsules Chlorella van Solgar hebt? Of bedoel je de visolie?
Was misschien niet helemaal duidelijk, maar ik bedoelde dus inderdaad dat ik de chlorella van Solgar heb. ;)
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#515672
ook hier heel veel sterkte en ik hoop dat je nog een tijd op een goede manier de hond bij je mag houden :-*
Door Mevroi Kruim
#515728
Da's behoorlijk schrikken dus!
Ik wens je heel veel sterkte en nog een lang probleemloos leven voor Shiba.
Door tieneke
#515743
Wat een vreselijk nieuws,ik hoop dat Shiba toch nog een poos bij jullie mag blijven,sterkte!
Gebruikersavatar
Door Hitam
#515996
Binno schreef: Zijn nierwaarden zijn, voorlopig althans, nog in orde.
Maar zou het een goed idee zijn om toch al Solidago te gaan geven?
Voor de nieren is het nog niet echt nodig maar Solidago werkt ook algemeen reinigend en kan dus geen kwaad.

Ik vind de leverwaarden overigens niet echt schokkend verhoogd. Geregeld Mariadistel is wel goed maar ik zou het niet voortdurend geven.
Door roefus
#515998
Ik weet er eigenlijk niet zo heel veel van...maar ik hoop dat Shiba nog een hele tijd goed bij jullie kan zijn.
Heel veel sterkte, want dit zal best moeilijk zijn.
Gebruikersavatar
Door Binno
#516152
hamada schreef: Op http://www.dogaware.com staat veel informatie over nierziektes e.d. met veel links over allerlei onderzoek, bloedwaarden, voeding en supplementen, etc. etc.
Ik weet niet of er specifiek iets staat over tumoren, maar mogelijk heb je iets aan de algemene informatie.
Heel interessante site, bedankt! :D
Gebruikersavatar
Door Binno
#516166
Nog een paar vraagjes over de voeding zelf.
Ik heb me al door een hoop informatie geworsteld en probeer duidelijkheid te krijgen in de juiste voeding die tegelijk zijn lever en nieren niet teveel belasten, maar vooral ook in het geval van een tumor toch juist heel goed zijn om te geven.
Best moeilijk, ik wil het zo goed mogelijk doen en niks geven dat de tumor extra voeding geeft... maar langs de andere kant moet het toch nog een beetje leuk en lekker blijven.
Moet ik nu ook meer groentes gaan geven (hij is er niet zo heel gek van) en welke kan ik dan het beste geven en welke liever helemaal niet?
Ik las ook dat je beter geen grote botten geeft ivm het hogere fosforgehalte. Geldt dat dan ook voor bvb ribben en kan dat ook maar beter niet meer gegeven worden?
Zou wel jammer zijn.
En mag hij nog wel Kefir hebben?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door