Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cherry
#44042
Hallo,

kan iemand mij meer vertellen over het Giardia virus of parasiet, hoe word de hond besmet en ook is het dodelijk? Ik heb begrepen dat mensen er ook mee besmet kunnen worden.

Groetjes, Gerry
Gebruikersavatar
Door sylvia
#44046
Giarda is een parasiet ,die wel vaker voorkomt maar geen gevolgen heeft voor je hond ,die verdwijnt vanzelf weer,alleen als je hond een slechte darmflora heeft of al een probleem met zijn darmstelsel kan het beestje in de darmen nestelen en zorgen er dan voor dat je hond geen voeding meer kan opnemen.Ze krijgen dan kramp en diaree.En nee ze gaan er niet dood van.
Door crutz
#44049
sylvia schreef: En nee ze gaan er niet dood van.
inderdaad, ze gaan er niet dood aan, als je er wat aan doet als ze dus aan de diarree zijn

de diarree is nl vaak waterdun en daardoor kunnen ze dus wel heel erg snel uitdrogen

en (helaas uit ervaring) homeopathische diarree remmers die dus bij een buikgriepje wel werken, werken hierbij dus niet :(

het wordt verder overgebracht door, lichamelijk contact, snuffelen op plekken waar ontlasting van een drager ligt etc.

volwassen honden zijn er inprincipe immuun voor, net zoals alle andere volwassen zoogdieren

Giardia is nl besmettelijk voor alle zoogdieren, dus inderdaad ook voor ons ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#44050
En even als aanvulling op wat ik schreef dat alleen honden met en slechte darmflora,last van Giarda krijgen,dit geld natuurlijk voor volwassen dieren.
Voor pups gelden weer hele andere regels.
Gebruikersavatar
Door Cherry
#44052
Oke, dus ik kan met een gerust hart aan de wandeling op 1-2 in Chaam meedoen, het is dus geen epidemi die heerst.

Ben weeral iets slimmer geworden ;D dankzij jullie
Gerry
Gebruikersavatar
Door sylvia
#44055
Je kan gewoon komen ,inderdaad ;D

En leuk,kunnen wij zien hoe jewel gegroeid is :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door