Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door aliesalgra
#43879
Hallo,

Mijn hond heeft een paar barsten in haar voetzooltjes. Kan ik hier iets aan doen?
Ze voelen ook erg ruw aan

groetjes Alies
Door Truus
#43886
Heeft mijn hond ook gehad.
Heeft hij er last van met het lopen?
Is het helemaal open ?
Ik deed er voor het slapen Berkenteerolie op.
Trekt er lekker in, verzacht de pijn en heelt alles heel snel. Werkt ook zuiverend.
succes.
Door Lizzy
#44215
Hier hebben ze ook wel een barstjes. Maar, ze hebben nergens last van. Heeft jouw hond last van z'n pootjes?
Door Lupa
#44228
zoltjes moeten ruw het zijn tenslotten zijn schoenen.
baarstjes hebben ze hier ook, tja het zijn versleten schoentjes ;D
Door aliesalgra
#44469
Nee ze heeft er geen last van, maar we willen show gaan lopen met haar en daar moeten de voetzooltjes gewoon zacht zijn.
Door Lupa
#44515
van wie moeten de zoltje zacht?
dat heb ik nooit meegemaakt.
Alle voetzoltjes zijn ruw, bij sommige kleinere rassen minder maar dat komt omdat ze niet veel door struiken enz gaan.
een zoolje moet harder zijn als dat niet zo is hebben de honden niet makkelijk met lopen, stel dat er stenen of splinters of wat dan ook op de grond ligt, of het is koud dat voelen de honden niet n warom? omdat ze zoltjes hebben.
Dus dat verhaal is onzin.
op shouw worden welens de voetjes en zoltje gekontrollert maar om de vorm van de voet te controlleren
Door sharpie
#44539
Als ze er geen last van heeft, zou ik me er ook niet druk om maken, want de zooltjes horen idd niet zacht te zijn, dat is juist hun bescherming.
Maar je kan er altijd een lik vaseline opsmeren als je ze een beetje wilt verzorgen.
Door aliesalgra
#44615
Ja dat doe ik ook elke dag, maar ik maak me het meest zorgen om het feit dat er barsten in zitten.
Door Helen
#44632
Alies, dat is niets raars. Balou heeft het ook. En zelf ben ik niet voor het smeren van vaseline. Daar maak je het alleen weeig mee. Gewoon lekker zo laten ;)

groetjes Helen
Door Lupa
#44644
ik denk zelfs dat als je het insmeert met vaselline dat het erger wordt want de zolen worden daardoor zachter en dat is niet prettige voor de hond.
Mijn honden hebben ook barstjes erin, het is heel normaal
Door aliesalgra
#44816
Ze zeggen anders wel dat je in de winter wel af en toe moet smeren met vaseline, omdat het dan erg koud is in het gras en vooral als er sneeuw ligt enzo
Door geer
#44820
Ja, maar da's alleen nodig (of eigenlijk is het niet eens echt nodig) als het megaberekoud is en sneeuwt...dus niet nu :D
Misschien kan je er 's nachts (voor ze gaat slapen) wat Calendulan opsmeren, dat helpt ook tegen tepelkloven ;) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door