Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#583745
I think you are right about wolf puppies not eating that much bone. They don't. But they don't get fed every day either...

They do need the bone to build muscle and bone themselves, and as long as they grow, they need more than an adult dog does for this. Adult dogs, however, do not NEED a lot of bone. They thrive well on bones, though - and they like them! And, again, using them as a filler makes sense - because the alternative will be to do more fasting than people generally like... It is a balance act.

It is wrong to consider bone as a calcium source. It is, but it is much more. It is important to understand that the dog is dependent on calcium and phosphorous being in balance with each other - and in bones, they are! (You can see more about this in my article http://k9joy.com/dogarticles/dogfood01cap.pdf, which you are welcome to publish.)

The thing is that a lot of bones does no harm - except for a possible constipation. If the puppy gets too much, the excess calcium and phosporous is simply not absorbs but sent out with the poop.

I have seen a lot of those studies about calcium - and they are all conducted on kibble - with calcium added without any concern or respect for the calcium/phosporous balance, so it is no wonder that it causes problems. But when you conclude from this that "bones are bad, because they are an excellent source of calcium", you are plain simply making incorrect conclusion based on those studies. I have yet to see just a single study of raw fed dogs on no artificial supplements getting too much calcium.

I hope this helps!

Cheers,

Mogens
http://k9joy.com/RauweVoedingVoorHonden ... ?camp=5_em (Dutch)
or
http://k9joy.com/RawFoodForDogs/index.php?camp=5_em (English)
#583818
Lizzy schreef: Nou, wat ik begrepen heb is dat pups een teveel aan bot (calcium) wel uitscheiden.
Hazenwinkel zegt ook van niet. Naar de opname van Calcium zijn vrij veel onderzoeken geweest. Heel simpel verwoord slaan honden het tot een bepaalde grens op en die grens ligt heel erg hoog. Zodanig dat het dus voor pups veel te veel kan zijn en dus schadelijk.
Laatst gewijzigd door Helen op wo 05 jul 2006, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#583935
Mijn pups hebben op een heel hoog calcium dieet gezeten, in verhouding tot de volwassen honden hun menu was gebaseerd op elke dag rmb op dagen dat ze heel veel botten aten (omdat ze nog wat hadden gepikt) dan poepten ze gewoon kalk drollen dus ook pups voeren het teveel aan calcium gewoon af. Maar dit gebeurd pas bij een heel hoog gehalte aan calcium, pups in de groei hebben namelijk best veel calcium (mits van een verse bron natuurlijk) gewoon nodig.
#583936
Helen schreef: Hazenwinkel zegt ook van niet. Naar de opname van Calcium zijn vrij veel onderzoeken geweest. Heel simpel verwoord slaan honden het tot een bepaalde grens op en die grens ligt heel erg hoog. Zodanig dat het dus voor pups veel te veel kan zijn en dus schadelijk.
Mijn ervaringen zijn dan toch anders
#583965
sylvia schreef: Mijn pups hebben op een heel hoog calcium dieet gezeten, in verhouding tot de volwassen honden hun menu was gebaseerd op elke dag rmb op dagen dat ze heel veel botten aten (omdat ze nog wat hadden gepikt) dan poepten ze gewoon kalk drollen dus ook pups voeren het teveel aan calcium gewoon af. Maar dit gebeurd pas bij een heel hoog gehalte aan calcium, pups in de groei hebben namelijk best veel calcium (mits van een verse bron natuurlijk) gewoon nodig.
Ze poepen gewoon de botresten uit. Je weet niet wat daar Calcium van is.
#585200
Helen schreef: Hazenwinkel zegt ook van niet. Naar de opname van Calcium zijn vrij veel onderzoeken geweest. Heel simpel verwoord slaan honden het tot een bepaalde grens op en die grens ligt heel erg hoog. Zodanig dat het dus voor pups veel te veel kan zijn en dus schadelijk.
Hazewinkel gebruikt brokkenhonden en geeft waarschijnlijk calciumcarbonaat. Dat is niet hetzelfde als botten.
#589653
even een up-date over onze hond :-\er zijn inmiddels foto's gemaakt, van zijn heupen en knieen, nu blijkt dat hij groeipijn en wat vocht in zijn knieen heeft :(
Zijn heupen zagen er overigens wel goed uit, ook mooi om te weten ;D

Hij heeft nu voor 4 weken prednison gekregen :-X :-X
Als het alleen groeipijn was geweest, dan had ik echt iets anders gevraagd, maar met dat vocht, denk ik dat je er niet omheen kunt ::)

Hij krijgt dit nu 6 dagen en hij loopt al wat beter :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door