Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door K@rin
#510043
een hond, die ineens niet meer kan blijven staan, dus weer neervalt/omkukelt, draait met de ogen en hevig kwijlt ??
Later een krijgt ie een soort zenuwtrekken in de ogen en soms poten ??

Ik denk, dan aan epilepsie of vergiftiging ..........
niet direct aan een herseninfarct, of wel soms ??
Door Truus
#510055
Ik zou ook aan epilepsie denken Karin. Deze verschijnselen horen daar echt bij maar ik ben natuurlijk geen dokter.
We hadden trouwens laatst een hondje op het veld die regelmatig opeens omviel en die bleek een auto-immuunziekte te hebben. Door bloedonderzoek kwamen ze daar achter en het percentage rode...of witte :-\..bloedlichaampjes waren veel te weinig.
Door ginny
#510056
hersenvliesontsteking, heeft de hond koorts, ??

klinkt idd. ook als epilepsie, de hond van mijn tante heeft zulk soort gelijke klachten ook gehad en toen bleek ze een te laag gehalte te hebben, calcium, ze heeft medicijnen en injecties gehad en sindsdien niet meer gehad. geen teef die net een nestje had gehad maar een geholpen teef van 13 jaar, hoe ze aan het te lage calcium kwam is niet bekend.

is het een van je eigen honden.

groetjes simone
Door Timmy
#510129
Wat bedoel je met zenuwtrek in de ogen?

Er is eigenlijk niks zinnigs te zeggen over wat dit is, als er niet meer info gegeven is. Wat voor ras is het, welke leeftijd heeft de hond, hoe loopt zo'n "aanval" precies, hoe lang duurt het, hoe is de hond ervoor, erna, enzovoorts.

Gr.
Linda
Door K@rin
#510160
Timmy schreef: Wat bedoel je met zenuwtrek in de ogen?

Er is eigenlijk niks zinnigs te zeggen over wat dit is, als er niet meer info gegeven is. Wat voor ras is het, welke leeftijd heeft de hond, hoe loopt zo'n "aanval" precies, hoe lang duurt het, hoe is de hond ervoor, erna, enzovoorts.

Gr.
Linda
Het is een Pyreneese Berghond teef (gefokt door iemand anders ;) )
Ze wordt deze maand 1 jaar.
Gisterenmorgen kon ze niet overeind komen, zakte steeds door haar poten, haar ogen rolden heel erg, plus het hevige kwijlen.
Ze had geen koorts.
Ze zijn naar de DA geweest en ze heeft 2 spuiten gehad (weet niet wat :-\ )
DA zegt afwachten .......................
Maar ik ken die dierenarts en dat is de grootste kl**tzak die er is (had weekend dienst).
Het zal niet de eerste hond zijn, die hij verkloot heeft .......
Maar na de spuiten kon ze gisteren nog steeds niet lopen en kreeg nu een soort zenuwtrekjes ..........
Ze willen vandaag met haar naar Wageningen, want ik heb ze geadviseerd zeker NIET af te wachten ........

Ik dacht aan epilepsie, omdat de teef van Scandinavische lijnen afstamt en daar veel meer epilepsie voorkomt dan bij ons ..............

De fokker had het trouwens al over in laten slapen, als het niet gaat dan gaat het niet .............. :-X :-X
Door conleeuw
#510215
ik denk dat het inderdaad beter is om het uit te laten zoeken, van hier uit kan je weinig zeggen over wat het wel al dan niet kan zijn, ik hoop dat het meevalt :-\
Door *Axel*
#510218
Ik zou ook direkt aan epilepsie denken. Ik heb een yorkshire gehad met epilepsie. Maar normaal gaat een epilepsieaanval voorbij en moet hij dan toch weer kunnen lopen.
De york had op zijn 15,5 jaar ook weer een aanval, maar hij kon niet meer overeind en er bleven alleen spastische bewegingen over. De da constateerde een trombose (ik denk dat dat een herseninfarct is, bloedklonter?) en hij is toen ingeslapen. Hij had een 2 maand voordien hetzelfde gehad, toen heeft de dierenarts hem ook ingespoten om hem nog wat tijd te geven. Om mij eigenlijk wat tijd te geven, want ik was een week voordien mijn duitse herder Yandros kwijtgeraakt.
Door Timmy
#510310
Karin & Pyrs schreef: Het is een Pyreneese Berghond teef (gefokt door iemand anders ;) )
Ze wordt deze maand 1 jaar.
Gisterenmorgen kon ze niet overeind komen, zakte steeds door haar poten, haar ogen rolden heel erg, plus het hevige kwijlen.
Ze had geen koorts.
Ze zijn naar de DA geweest en ze heeft 2 spuiten gehad (weet niet wat :-\ )
DA zegt afwachten .......................
Maar ik ken die dierenarts en dat is de grootste kl**tzak die er is (had weekend dienst).
Het zal niet de eerste hond zijn, die hij verkloot heeft .......
Maar na de spuiten kon ze gisteren nog steeds niet lopen en kreeg nu een soort zenuwtrekjes ..........
Ze willen vandaag met haar naar Wageningen, want ik heb ze geadviseerd zeker NIET af te wachten ........

Ik dacht aan epilepsie, omdat de teef van Scandinavische lijnen afstamt en daar veel meer epilepsie voorkomt dan bij ons ..............

De fokker had het trouwens al over in laten slapen, als het niet gaat dan gaat het niet .............. :-X :-X

Klinkt toch echt niet als epilepsie. Zou de hond goed neurologisch laten onderzoeken en niet te gauw de diagnose "epilepsie" laten opplakken.

Gr.
Linda
Door tieneke
#510354
Onze eerste hond vroeger had ook deze verschijnselen,bij de Da werd gezegd dat ze een hersenbloeding had gehad,het ging steeds slechter met haar.
Ze was al 14 en wij hebben haar toen meteen in laten slapen.
Door chamourel
#510385
:o :o :o......oh wat vreselijk..............
dat die mensen ook net weer bij jou terecht komen.......
jij trekt dat gewoon aan. :-*
wens ze maar heel veel sterkte, zucht.....nog een kaarsje erbij :'( :'( :'(
Door Peet
#510397
Het klinkt meer als een soort herseninfarct dan als epilepsie. Waarschijnlijk heeft die DA een Pred-spuit gegeven en een Mult-Vit met extra Vit B spuit. Dat deed de DA bij Tunja ook.

Waarmee ik niet wil zeggen dat deze hond hetzelfde heeft als zij....alleen dat de verschijnselen erg op elkaar lijken (dat trekken met de ogen is heel specifiek)...en die spuiten dus ws hetzelfde zijn. Een dergelijke aandoening zou trouwens vaak in verband staan met een (niet-opgemerkte) oorontsteking, zei mijn DA. Heeft deze Pyr oor-problemen gehad?
Door K@rin
#510430
Peet schreef: Het klinkt meer als een soort herseninfarct dan als epilepsie. Waarschijnlijk heeft die DA een Pred-spuit gegeven en een Mult-Vit met extra Vit B spuit. Dat deed de DA bij Tunja ook.

Waarmee ik niet wil zeggen dat deze hond hetzelfde heeft als zij....alleen dat de verschijnselen erg op elkaar lijken (dat trekken met de ogen is heel specifiek)...en die spuiten dus ws hetzelfde zijn. Een dergelijke aandoening zou trouwens vaak in verband staan met een (niet-opgemerkte) oorontsteking, zei mijn DA. Heeft deze Pyr oor-problemen gehad?
Ja, het klinkt inderdaad net zoals bij Tunja ..........
Ik zal eens navragen over de oorontsteking.
Hoe gaat het nu met haar ?
Door Peet
#510439
Ze licht te sluimeren, naast haar grote vent.....zolang ze maar lekker ligt is er weinig aan haar te merken...maar als ze opstaat, kiept ze gewoon om.... :-\..ze lijkt me wel wat rustiger.....
Door Timmy
#510458
Er zit nogal een leeftijdsverschil tussen jullie twee honden. Ik zou toch niet te gauw gaan vergelijken, want een tumor of infarct (dat laatste komt trouwens zelden voor bij honden) is iets voor oudere honden en niet voor honden van nog geen jaar, tenzij er sprake is van een aangeboren tumor, maar dan zie je de verschijnselen vaak al veel vroeger (< 6 maanden).

Gr.
Linda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door