Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Joke en Victor
#506443
Tjeetje, even mijn verhaal kwijt.
ongeveer 3 uurtjes geleden met Noah gaan wandelen. Lekker bij de bossen en rijden we terug, zit hij aan zijn pootjes te likken,bijten en kan hij niet meer stil zitten.
Bij ons in huis constant op en neer en met zijn poten bewegen en bijten en krabben en aan de muur :'(
Zijn we naar de Dierenarts geweest en nou blijkt Noah heel allergisch te reageren op doorntjes (waarvan weten we nog niet maar dat gaan we morgen toch eens inspecteren). Heel zijn pootjes waren warm, hij had wat verhoging, zijn oortjes en oogjes wat roder. Het was zo zielig.
Hij heeft een spuitje tegen de pijn en jeuk gekregen en zalf voor onder zijn pootjes.
Hij probeert nu te slapen want hij is erg moe maar het jeukt nog steeds en het spuitje gaat over ongeveer een uurtje werken.
Onze eerste vervelende ervaring met ons schattebolleke.. :'( Daar denk je vantevoren niet over na maar de volgende keer als we gaan wandelen ga ik eerst toch eens met een zaklamp schijnen wat er allemaal tussen het gras groeit want dit is wel heel erg vervelend voor onze Noah.

Vanavond op de bank slapen om te kijken hoe het gaat want om hem alleen te laten wil ik nu ook niet en ik denk dat hij wat geruster is dat we nog bij hem zijn want het is nog zo'n jong, klein hummeltje die niet weet wat hem overkomt.

Groetjes
Joke
Door Lizzy
#506518
Allergisch voor doorntjes? Dat zal dan van een specifieke plant/struik moeten zijn? Ik ben benieuwd wat jullie speurtocht op gaat leveren! Succes met jullie kereltje!
Door Joke en Victor
#507013
Morgen gaan we kijken wat het precies is geweest. Het waren echt hele kleine ieniemienie splintertjes/doorntjes die je op zo'n klein pootje nog amper zag.
Gelukkig heeft hij vannacht goed geslapen en vandaag was alles weer helemaal goed. Weer lekker baldadig en eigenwijs dus dan zit het wel weer goed.

Groetjes,
Joke
Door Mevroi Kruim
#507628
Bosbessen met doorntjes? Nooit wat van gezien of gemerkt. Heb jij zeker een ander merk ;D
Wat ik me wel kan voorstellen is bramen of frambozen. Dat zijn hele gemene dunne stekeltjes die gelijk naar binnen schieten en akelig jeuken en branden. Als ik bezig geweest ben in de braamstruiken heb ik ook altijd helemaal opgezette handen, ondanks dikke handschoenen. Die bramen zijn zulke genieperds, en stekelt er altijd wel een net langs of door de handschoen >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door