Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ejka
#505325
Ejka is ziek vanaf vrijdag. Ze spuugde eerst een paar keer en ging daarna aan de diarree. Ze wil dan ook niet eten. Dacht gisteren dat het wat beter ging pakte wat eten aan. Maar vandaag met moeite de okugest naar binnen gekregen. Drinkt geen water binnen wil het wel uit plassen drinken. Ik dacht eraan om wat bouillon te maken of is dat nu juist niet handig.
Door Truus
#505347
Bouillon is te proberen maar dan niet van een blokje. Okugest is ook goed en je mag er ongeveer 6 per dag geven.
Als ze erg lusteloos en zwak is, zou ik toch even naar de D.A. gaan.
Sterkte en beterschap met Ejka!
Door Ejka
#505810
Even een update. Gisteren dacht ik ze gaat weer de goede kant op. Ze vroeg om eten terwijl ik bezig was voor mijn andere hond heb haar toen wat gegeven.
's Avonds kon ze het niet houden en deed het voor mijn voeten op het tapijt. Nog een okugest gegeven en later op de avond nog uit geweest. Vanmorgen lag ze voor het eerst echt lusteloos. Begroette me niet op een kwispel na en bleef liggen. Haar getempt en toen schrok ik wel even ze had 40.5. Naar de dierenarts geweest en die dacht aan een bacteriele infectie. Maar volgens mij door de manier van voeren. Kreeg een hele preek dat alles hier niet in zat en dat het evenwicht van minerealen enz. zo niet goed te bepalen was. Maar dat ik zelf moet weten wat, maar dat zij als dierenarts hier niet achter stond. Goed na dat aan gehoord te hebben heeft ze infuus gehad, waar ik gezellig bij gezeten heb, omdat ze anders helemal in de stress schiet. En misschien moet ze morgen nog een infuus. Ook antbiotica meegekregen. Ook een kweek laten maken van de ontlasting, zover ze die nog had. Dus daar is over 4 dagen pas uitslag van.
Door tieneke
#505831
Zou snel een andere Da zoeken dan deze badmuts ;)
Beterschap voor Ejka :-*
Laatst gewijzigd door tieneke op ma 06 mar 2006, 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ejka
#506802
Vandaag weer naar de da geweest. Ze was gelukkig al een heel eind opgeknapt qua koorts. Nog een fles door het infuus gehad. Helaas de spuitpoep is er nog. Het advies van de da was om bambix of brinta met water te geven. Ivm met zemelen. Ik geloof niet dat ik dat advies ga opvolgen. Ik heb haar maar een klein portie vlees gegeven, want ze wil wel weer wat eten. En weer een okugest tablet en haar antibiotica. Hoelang kan je eigenlijk met de okugest doorgaan en wat is ook handig om te geven nog? En wat moet ik haar niet geven in ieder geval. Ik denk zelf aan vis en lever want daar reageerde ze hiervoor ook al nogal eens op.
Door Nelly
#506819
Nou het is maar goed dat ik op m'n burostoeltje zit, anders lag mijn broek nu op de grond. Brinta en havermout? Wil niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb, maar als je nu eens kippenekkies en ander kalkrijk spul geeft, een dag of 2 en dan even kijkt hoe de hond reageert. Als hij het wil eten, willen 1 dagskuikens ook wel eens helpen. Moet je wel tegen kunnen. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat er iets anders aan de hand is, daar moet je rekening mee houden, en dan moet je ook naar een (andere?) DA gaan.
Door Ejka
#506822
Probleem andere dierenarts is dat er op dit eiland maar een maatschap zit en je niet kan kiezen wie je krijgt. En ik ze wel nodig heb voor mijn paarden. Ik heb op het advies zemelen maar niets meer gezegd. Alleen gedacht.
Door roefus
#506824
Sjee......zemelen als een hond last van diarree heeft?
Ik ben geen deskundige, maar dit lijkt me toch idioot.
Volgens mij worden die gebruikt bij iemand met verstopping.
In ieder geval, ik zou dit nooit geven.
Dan denk ik nog eerder aan gekookte kipfilet of zoiets.
In ieder geval, ik hoop dat het allemaal goed zal verlopen.
Door Mevroi Kruim
#507640
Doe mij maar weer een paar bretellen :o
Brinta ivm zemelen tegen de diarree ::) Zou hij dat zelf ook doen?
Zemelen zijn overteerbare delen van de graankorrel die de darm prikkelen waardoor hij sneller gaat werken. Niet direct waar je op zit te wachten bij diarree :-X
Ik zelf geef bij diarree ff niks te eten en als de hond weer honger heeft krijgt hij gewoon vlees. Te beginnen kleine beetjes en kip, met het idee dat dat licht verteerbaar is.
Door Peet
#507642
Ejka schreef: Vandaag weer naar de da geweest. Ze was gelukkig al een heel eind opgeknapt qua koorts. Nog een fles door het infuus gehad. Helaas de spuitpoep is er nog. Het advies van de da was om bambix of brinta met water te geven. Ivm met zemelen. Ik geloof niet dat ik dat advies ga opvolgen.
Dat lijkt me heel verstandig, zie ook de andere reacties hierop..... :-\
Ik heb haar maar een klein portie vlees gegeven, want ze wil wel weer wat eten. En weer een okugest tablet en haar antibiotica. Hoelang kan je eigenlijk met de okugest doorgaan en wat is ook handig om te geven nog?
Okugest kan je langere tijd zonder problemen geven. Het is zowiezo verstandig om naar de AB ook probiotica te geven, om de darmflora weer op te krikken. Verder kan je ook dingen als yoghurt of karnemelk geven, is ook goed voor de darmflora.
En wat moet ik haar niet geven in ieder geval. Ik denk zelf aan vis en lever want daar reageerde ze hiervoor ook al nogal eens op.
Even geen orgaanvlees (= lever) en al te vette happen (vette vis). Wat wel: lichtverteerbare happen, zoals bijv kip of magere vis (kabeljauw filet, schelvis).....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door