Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#505201
Het zit Sari echt niet mee. Is hij de afgelopen dagen ziek en heeft hij diarree en geeft hij over, sinds vandaag heeft hij nog een probleem erbij.

Sinds vanmiddag loopt Sari met zijn linker voorpoot mank. Hij kan er bijna niet op staan en de poot is zeer gevoelig. Hij vindt het helemaal niet plezierig als je er aan komt. Soms is het op één plaats gevoelig, daarna op een andere plaats. Hij ligt de hele tijd in een gekke houding om de poot te ontlasten.

Waar het door komt? Ik zou het niet weten. Hij heeft gisteren en vandaag niet gerend, niet gespeeld, niet uitgegleden, niet ergens blijven hangen. Dus ik weet het echt niet.

Misschien dat de vochtbult op zijn gewrichten drukt?
Of artrose?
Of....?

Het blijft gissen, maar duidelijk is dat hij er pijn aan heeft. Ik heb hem voordat hij is gaan slapen Salisprin gegeven tegen de pijn. Komt hij de nacht hopelijk goed door. Morgen ochtend hoop ik dat het beter gaat. Zo niet weer de da. De da zal wel wat verdienen deze dagen aan Sari. Maar dat alles maakt me niet uit, als Sari maar beter wordt.
Ik heb liever dat ik zelf ziek ben dat Sari.

Ik denk dat ik weinig zal slapen vanavond.
#505215
Vreemd, wij hebben het jaren geleden een keer gehad dat één van onze honden een zware ab-kuur kreeg en 2 dagen later had hij ineens pijn in al zijn gewrichten. Volgens de toenmalige dierenarts een reactie op de betreffende Ab-kuur en na overschakeling naar een andere ab-kuur waren de gewrichtsproblemen met een dag al minder en na een paar dagen helemaal weg. Misschien is dat bij Sari ook het geval, maar dat zou overleg met je Da moeten uitwijzen.

Sterkte met de grote jongen :-*, wat je zegt, het zit 'm niet mee :(
#505221
Angelique schreef: Vreemd, wij hebben het jaren geleden een keer gehad dat één van onze honden een zware ab-kuur kreeg en 2 dagen later had hij ineens pijn in al zijn gewrichten. Volgens de toenmalige dierenarts een reactie op de betreffende Ab-kuur en na overschakeling naar een andere ab-kuur waren de gewrichtsproblemen met een dag al minder en na een paar dagen helemaal weg. Misschien is dat bij Sari ook het geval, maar dat zou overleg met je Da moeten uitwijzen.

Sterkte met de grote jongen :-*, wat je zegt, het zit 'm niet mee :(
Het gekke is dat hij helemaal geen ab-kuur heeft.
Door roefus
#505238
Hoop dat het allemaal weer goed komt.
Inderdaad heel vervelend als je neit weet waarom er iets met ze aan de hand is.
Veel xucces, misschien lost het zich vanzelf weer op.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#505967
ach wat vervelend weer; Bas had dat vorige week ook "zomaar" ineens zwaar mank lopen. Uiteindelijk toch maar naar de DA en die constateerde een ontstoken kniegewricht.... Hoop dat Sari dat niet heeft en dat het vlot beter gaat :-*
Door tieneke
#506216
Robert Koncarevic schreef: Sari loopt al wat minder mank, maar het is nog steeds duidelijk te zien.

Zouden Traumeeldruppel of tabletten kunnen helpen?
Het helpt bij kneuzingen en ontstekingen.
#506380
Sinds vanmiddag loopt Sari niet meer mank.
Hij heeft echter wel een wond aan de poot waarmee hij mank liep. Deze wond heeft opengelikt.

Zou het openliken van de wond verlichting hebben gebracht waardoor hij niet meer mank loopt?

Waar ik bang voor ben is dat Sari aan deze wond blijft likken en de wond groter wordt en gaat ontsteken.

Heeft er iemand advies wat ik op deze wond kan smeren of kan doen zodat het snel geneest?
Door Nelly
#506399
Robert Koncarevic schreef: Sinds vanmiddag loopt Sari niet meer mank.
Hij heeft echter wel een wond aan de poot waarmee hij mank liep. Deze wond heeft opengelikt.

Zou het openliken van de wond verlichting hebben gebracht waardoor hij niet meer mank loopt?

Waar ik bang voor ben is dat Sari aan deze wond blijft likken en de wond groter wordt en gaat ontsteken.

Heeft er iemand advies wat ik op deze wond kan smeren of kan doen zodat het snel geneest?
Ik vermoed juist dat de wond al ontstoken was (bij jonge honden gaat een wond vaak te gauw dicht, zodat de troep er niet uit kan) en dat Sari hem opengelikt heeft. Probeer de wond even open en schoon te houden. Baden met soda of Badedas kan daarbij prima helpen. Hou in de gaten of de poot niet warm en/of dik wordt. Is dat het geval, dan als de wiedeweerga naar DA!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door