Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ydeh
#504047
Gepost bij het andere "diarree" onderwerp maar omdat ik geen reacties heb gekregen post ik het nog eens als apart onderwerp!
Laatste update: vanavond hond carnibest en 1 tablet okugest gegeven, maar zojuist weer spuit poep!!


Origineel bericht:

Mijn hond heeft dus ook al enkele dagen last van diarree, ik vermoed omdat ik de Carnibest kruidenmix te lang heb laten ontdooien! Zaterdagavond had hij geen eetlust, diarree en gaf hij zelfs over. Zondag wederom aardige diarree en vrij suffig! De dag erna al wat beter en heb hem toen op Kip & rijst gedaan (met beetje bouillon) met 2 Okugest tabletten. Hij was al wat levendiger en hoefde er niet meer zo vaak uit. De dag erna was de poep al stukken beter en ben dus gestopt met de tabletten. Nu merk ik vandaag ineens toch dat hij weer erg dun (bijna gekleurd water) poept. Hij zeurt niet dat ie eruit moet o.i.d. dus echt nodig hoeft hij niet. Kan dit omdat ik na 1 dag al gestopt ben met de Okugest of moet ik toch maar even naar de DA? Hoeveel dagen achter elkaar kan je Okugest geven?
Door Lizzy
#504145
Het lijkt erop dat hij of een virusje of een infectieetje heeft. Ik zou hem voorlopig wat extra probiotica geven en Okugest kun je prima een aantal dagen/week achter elkaar blijven geven. Ongeveer 6 tabletten per dag, over de dag verdeeld. Als hij ziek wordt, koorts krijgt, uit gaat drogen: dan moet je wel naar de DA.
Gebruikersavatar
Door Madera
#504146
ik denk dat je wel een aantal dagen achter elkaar okugest kunt geven. zolang je niet over de maximum dosering heengaat.

je kunt ook vaker per dag okugest geven, Lucky heeft toen hij diarree had ook 4 tabletten op een dag gehad. ik weet niet hoelang er tussen het uitlaten en de spuitpoep zat maar ik denk niet dat je kunt verwachten dat het meteen weg is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door