Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *wendy*
#499473
Zo daar zijn we weer.
Even een broodje gegeten, bakkie gedaan en die kleine ligt zijn roes uit te slapen in de bench. ;)

Wat is er mis met Gandor?
Na het nemen van de foto kwam de dierenarts (dezelfde als bij de vorige controle) bij ons. Op de foto was duidelijk te zien dat er inderdaad "iets" niet goed was. Hij vertelde dat hij gewrichtsvocht ging afnemen. En zou daarna weer bij ons terug komen.

Binnen in de spreekkamer liet hij de foto van de vorige keer naast de foto van vandaag zien.
Daarop kon hij laten zien dat we betreft OCD en LPC toch wel zeker konden zijn dat dit probleem verholpen is. GOED NIEUWS dus. ;D
Ook had hij goed nieuws wat tegelijkertijd ook slecht nieuws was.
Gandor heeft geen arthrose. Arthrose kun je nl herkennen doordat er extra bot aangemaakt word. En hierop kwam dus het slechte nieuws. Er was bot weggevreten. ::)

Op dit moment gaan ze van een zware infectie uit. Het vocht gaat geanalyseerd worden. Gandor krijgt zware antibiotica voorgeschreven.
7 maart moeten we terug naar Gent. Reageert hij goed op de antibiotica dan is dit een tussentijdse controle. Reageert hij niet voldoende dan word het gewricht gespoeld. Tevens is er dan een mogelijkheid om een biopt te nemen van het gewrichtskapsel.

Ik wil jullie vragen heel hard te duimen voor Gandor dat het inderdaad een infectie betreft.
Als het nl geen infectie is, bestaat er een geringe kans dat het een gewrichtstumor is. Let op...er staat gering en gewrichts !!!....dus geen botkanker!!!. :'(

Al met al zijn we gelukkig wat wijzer en in een zekere zin "blij/opgelucht" dat er wat gevonden is. Ons gevoel was dus helaas juist. Er is iets niet goed. >:(

Wel wil ik duidelijk stellen dat ik wel heel blij ben dat de LPC en de OCD genezen lijken te zijn. Dit vind ik zeker geen nieuws om onvermeld te laten. Ikzelf ben hier igg heel erg blij mee. ;D

7 maart......nieuwe ronde, nieuwe perspectieven......dus blijven duimen aub en niet stoppen. 8)

Gr, Wendy
Door Cindy de Wolf
#499494
Nou inderdaad goed nieuws wbt de OCD en LPC en ik ga kei kei en keihard voor jullie duimen en kaarsjes aansteken dat het een infectie mag zijn en niet weer wat engs.

Cindy
Door Lizzy
#499502
Pjieuw..... Wat een toestanden he.... Ik blijf in ieder geval driftig voor je doorduimen en in hemelsnaam hopen dat het niks engs is!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door