Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chrisje
#496531
Ons meisje heeft op 9 februari een operatie ondergaan om een tandje te verwijderen en één tandje te laten vullen die ze beschadigd had tijdens een epi aanval. Nu is in het weekend het gevulde tandje ook stuk gegaan en dient morgen verwijdert te worden. Na de eerste operatie heeft ze voor zeven dagen antibiotica gekregen om een infectie tegen te gaan. Het laatste pilletje heeft ze afgelopen donderdag gehad op 16 februari. Is het nu nodig dat ze vanaf morgen terug een kuur antibiotica neemt? Waarschijnlijk zal de DA terug een kuur van een week meegeven.
Door karin2
#496655
als de omgeving van het getrokken tandje niet ontstoken is zou ik zo vlug geen nieuwe AB kuur geven
bespreek het anders ff met je dierenarts en laat duidelijk blijken WAAROM je geen nieuwe AB kuur wil als het niet absoluut nodig is (verwoesting van darmflora en misselijkheid , diaree enz
Door Sennaruby
#497002
Ja, ik zou ook niet zo snel weer antibiotica geven... Ik zou het wondje goed in de gaten houden en zodra je ziet dat het verkeerd gaat, kan het altijd nog...

Geef je al probiotica?

Groetjes,

Fieke
Door Lil
#497068
Heb bij trekken, bijwerken van de tanden nog nooit ab van mijn da meegekregen. Nu weet hij wel dat ik een hond met darmproblemen heb (nou ja, hat sinds ik barf lijkt hij wel van beton te zijn, kan alles hebben). Hij zegt altijd goed kijken en pas bij ontsteking terugkomen voor ab.
Door Sennaruby
#497104
Dat lijkt mij ook een veel betere aanpak!! Het is zo raar dat er zo vaak al bij voorbaat antibiotica gegeven wordt... Sowieso schrijven dierenartsen wel erg snel antibiotica uit heb ik het idee.
Door chrisje
#497331
Sennaruby schreef: Ja, ik zou ook niet zo snel weer antibiotica geven... Ik zou het wondje goed in de gaten houden en zodra je ziet dat het verkeerd gaat, kan het altijd nog...

Geef je al probiotica?

Groetjes,

Fieke

Nee, ik dacht dat probiotica voor de darmflora was of ben ik verkeerd?
Laatst gewijzigd door chrisje op di 21 feb 2006, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sennaruby
#497434
Dat is zo, maar door de antibiotica worden alle bacterien gedood, dus ook de 'goede' bacterien in de darmen. Daarom is het goed om probiotica te geven als tegenhanger van antibiotica. What's in a name ;)

Groetjes,

Fieke
Door Helen
#497446
Hier ook tandje gerapareerd en weer stuk gegaan en daarna verwijderd. Geen een keer is antibiotica nodig geweest.
Door chrisje
#497990
Voila, het tandje dat gevuld was, is nu ook verwijderd. Dus nu mist ze twee tandjes vooraan. En geen antibiotica ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door