Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ~Joke~
#498791
lyadeh schreef: Mo- onze spaniel-sukkelt al sinds we haar uit het asiel gehaald hebben -nu 2 jaar geleden- met huid en ontlasting.Heb ontlasting onder controle maar ed huid speelt elke keer op.Daar ze een eeenorme angst bijter is ben ik wel erg !!!!!!bang voor haar.De gezwellen aan haar oren zijn tijdje geleden als een puist begonnen en langzamerhand groter geworden.Heb het op zijn beloop gelaten omdat ik er niet aan durfde te komen.Vrijdag 17-02 was ze bij de trimster en zij had het over uitzaaiingen toen schrok ik wel en ben daarvoor dinsdag naar de da gegaan.Maar..... ze had ook een pipet fro ntline gekregen bij de trimster.Zaterdag een enorme allergiereactie.Enorme jeuk,haar hele lichaam met bultjes en knalrood ,haar hals kaal en vies.. Ik ben dus voor die oren - die al zo waren- naar de da gegaan en niet voor die allergiereactie.Ik vond wel dat de da erg lauw op de frontlinereactie reageerde . oh was haar enige opmerking!!Nu lijkt' Mo dus mss."gewoon ''allergisch te zijn voor iets". Vandaar het mogelijke eliminatiedieet.
Wat een ellende. Geef je haar geen graan of graanproducten? Dat wil nl nogal eens allergieen veroorzaken. Met dit soort klachten kun je het beste zelf het eten samenstellen.
Door lyadeh
#499038
Mo krijgt nu Rodi lam,rijst.Ooit(jaar geleden?)heb ik als een gek hondenkoekjes voor onze honden gebakken.We hebben ook nog een duitse staande korthaar.Ze kreeg enorm uitslag -tarwe is dus niks voor haar. De honden aten tot voorkort beide AHV nu dacht ik bij Mo wat vlekjes op haar buik te zien en ben dus overgestapt op Rodi (vermoed dat ze niet tegen rund kan.)Inderdaad is -als ze allergisch is -het handig om zelf samen te stellen.Alleen de duitse staande is een enorme tut met zelfsamen gesteld eten.Hij vindt hart, kip, glibberig rundvlees griezelig en eet het niet!!!Ik heb een tijdje geleden met beide gebarft maar door dat gezeur van hem gestopt.Maar ik ga denk ik maar straks weer een poging wagen.Voor Mo moet ik er toch weer mee beginnen.
Door ~Joke~
#499086
Mijn middelste hond is allergisch voor lam. Ze kreeg er een rode jeukende vette huid van, met pukkeltjes. Ze was er ziek van. Kan dat bij jouw hond het geval zijn?
Door Mevroi Kruim
#499633
lyadeh schreef: Om nog even op die groente te reageren.Ik ben erg blij over dat verhaal van die sperziebonen.Ik wist dus niet dat je DIE wel moet koken.(kookerover)Ik mag ALLEEN groene groente geven en GEEN kool.Bladgroente laxeert en onder de grond is er niet veel groen.Blijven uiteindelijk toch die sperziebonen over?? >:( ???
Waarom in 's hemelsnaam alleen groene groente? Daar kan ik nou zo gauw geen zinnig verhaal bij verzinnen ??? ???
Ach, en courgette is ook groen, en groene paprika ::)
Door 202spots
#499638
Kruimel schreef: Waarom in 's hemelsnaam alleen groene groente? Daar kan ik nou zo gauw geen zinnig verhaal bij verzinnen ??? ???
Ach, en courgette is ook groen, en groene paprika ::)

Ik vond 't ook vreemd :-\
Hier staan alle kleuren groentes:
http://www.5aday.com/html/consumers/healthcolors.php
GROEN:
Artichokes
Arugula
Asparagus
Broccoflower
Broccoli
Broccoli rabe
Brussels sprouts
Chinese cabbage
Green beans
Green cabbage
Celery
Chayote squash
Cucumbers
Endive
Leafy greens
Leeks
Lettuce
Green onion
Okra
Peas
Green pepper
Sno Peas
Sugar snap peas
Spinach
Watercress
Zucchini
Door lyadeh
#500048
Joke om met jou te beginnen, ik heb niet het vermoeden dat Mo zich niet goed voelt door lam. Ik heb wel een sterk vermoeden dat ze niet goed op rund en tarwe reageert. Ik stuur je een pb'tje, want ik wil graag nog wat over de islamitische slager in Tolbert weten.

van de dierenarts moest ik alleen groene groente geven omdat ze van deze groente de uitwerking van bepaalde stoffen weten. Welke stoffen precies heb ik niet meegekregen.

"Kruimel" wat de groene groente betreft. Ik mag van de da ook geen kool geven. Maar bedankt voor de uitgebreide lijst groene groente, ik zoek hier zeker nog wel wat van uit. Bedankt!
Door 202spots
#500111
Joke Miedema schreef: Dan blijft spinazie, andijvie, sla, rucola, snijbiet, gekookte boontjes en waterkers over.
Mag ook geen blad toch ???
Sperzieboon,snijboon,Steelselderij,Artichokes,Asperges,courgette,komkommer,snow peas,groene paprika,groene pompoen soort ...

~~~~~~~~~~~
Green vegetables contain varying amounts of phytochemicals such as lutein and indoles, which interest researchers because of their potential antioxidant, health-promoting benefits.

Include GREEN in your low-fat diet to maintain:
A lower risk of some cancers*
Vision health
Strong bones and teeth
Door lyadeh
#500387
Van de da mag ze wel blad groenten maar ik denk zelf dat als ze veel bladgroente eet ze toch wat dunne ontlasting gaat krijgen De da adviseert alleen groene groenten.Weet niet meer waarom ,maar het heeft met stoffen i n de groenten te maken.Weet niet meer welke stof.Groene paprika mag even niet want de fam. van de nachtschade kan reacties geven.Wat zijn Snow peas voor"dingen"?
Door 202spots
#500777
lyadeh schreef: ..Wat zijn Snow peas voor"dingen"?
Ook wel sugar beans, chinese boontje?

AfbeeldingAfbeelding
Laatst gewijzigd door mahuni op zo 26 feb 2006, 16:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Door lyadeh
#501743
zou het kunnen zijn dat de glucemisch e waarden van groene groenten bij da "goed " bekend is en dat onze da daarom voor de zekerheid alleen groene groente voorschrijft ?Moet er donderdag weer naar toe vraag het toch nog even na.Wil jullie vraag van waarom alleen gr.gr. toch graag beantwoord zien.
Door ~Joke~
#501781
Ik denk dat je rustig verschillende bladgroentes kunt voeren, ook boerenkool, bloemkool, spruitjes en broccoli. Gewoon een mix van verschillende soorten bladgroente en 1 koolsoort bv boerenkool maken. Met een beetje beginnen en als dat goed gaat de hoeveelheid wat opvoeren.
De familie van de nachtschades vermijden.
Door lyadeh
#503771
Ga morgen geit halen .Mo moet aan het dieet beginnen.Onze da is ook naar de lezing van Drs.G. ter Haar geweest(oorontsteking -voedselallerdie),ze herkende de ontstekingen die Mo aan haar oren heeft door getoond beeldmateriaal -denk ik-.O p de site van Atjo las ik dat het zelf samenstellen van een eliminatiedieet een zeer bewerkelijke klus is i.v.m.het voeren van de juiste samenstelling van oa. ess.aminozuren,vetzuren, vitamines,mineralen .Mo krijgt straks alleen geit (rijst) en gr.groente, ik hoef er niets aan toe te voegen !!Zelfs hoeft ze geen botten te eten ivm het calcium.Ze is 8 jaar ,kan zo"n oude hond 8-10 weken op haar reserves teren??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door