Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door roger
#42071
<<Overigens blijkt die MRSA wel heel goed te reageren op een combinatie van Tea tree en Eucalyptus!<<

Dat bleek niet uit die reportage, daar werd gezegd dat een eventuele uitbreken van SARS niks zou zijn in vergelijking met een uitbreken van MRSA.

We gaan dus in ieder geval zorgen dat we tea tree en eucalyptus in huis hebben dan. :) :)
Door Helen
#42179
Hitam schreef: Stafylococcen is een hele gewone infectie die veel voorkomt. Alle gevoelige plekken waar wondjes zitten kunnen besmet worden met stafylococcen. Ze zijn inderdaad altijd op de huid aanwezig en daardoor treedt en zo gemakkelijk besmetting op.
Het is, zoals gebruikelijk, een kwestie van weerstand.
De stafylococcen die bij dieren voorkomen zijn doorgaans nog overal gevoelig voor, voor veel antibiotica bedoel ik.
De MRSA (Methicilline resistente Stafylococcus Aureus) is de gevreesde multiresistente ziekenhuisbacterie. Die komt tot nu toe buiten het ziekenhuis nog niet voor.
In ziekenhuizen wordt veel met antibiotica en ontsmettingsmiddelen gewerkt en daardoor ontstaat er gemakkelijker resistente stammen. Reden te meer om hiervan te leren en zorgvuldig met antibiotica om te gaan.
Ik heb als bijbaantje enkele jaren in het ziekenhuis gewerkt. De laatste jaren op de IC en hartbewaking en daar lag heel vaak inderdaad een patient met MRSA besmetting, vaak afkomstig uit een buitenlands ziekenhuis. Heel vervelend voor de patient. Al het personeel moet volledig ingepakt naar binnen en er mag maar weinig bezoek naar binnen en dat ook ingepakt. Ik heb ook wonden gezien van besmette patienten. Nou ik kan je verzekeren dat dat geen pretje is. Ik heb trouwens altijd geweigerd om bij patienten met MRSA naar binnen te gaan. Ik had zoiets van dit is mijn bijbaantje, niet mijn beroep en ik wil ondanks het geringe risico niet mijn gezondheid risceren voor mijn bijbaantje...Alle patient die ik gezien heb met MRSA zijn trouwens beter geworden.

groetjes Helen
Gebruikersavatar
Door Hitam
#42913
Roger, ik denk niet dat ze Tea tree en eucalyptus onderzocht hebben in een ziekenhuis. Daar kijken ze alleen naar reguliere antibiotica.
Door kaszi
#1879279
Zonet een hondje van mij gediagnosticeerd met actieve stafylokokken (likte aan poten, bekje jeukt en oorinfectie). Ze krijgt nu aangepaste antibiotica, maar mijn vraag is, is dit ook besmettelijk naar de andere honden?  Heb nog 4 andere honden in huis.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door