Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hautesse
#486588
Ik las net op een ander forum over een nieuw virus!

Overgenomen van een ander forum:

Onderstaand bericht las een kennisje net op www.retrieverforum.nl :

Een collega trainer van mij, die zelf met Duitse herders werkt.Vertelde mij het volgende, een herder van een vriend, waar zij voor twee weken geleden nog mee in Hoogeveen showde is gisteren gestorven aan een onbekend virus. Het begint met braken en diarree, ze zijn gelijk naar de DA gegaan, hebben antibiotica gehad en de hond knapte weer op. Toen begon het vrijdag opnieuw en kwam er de hele tijd bloed uit zijn anus. Weer naar de DA, het bleek dat deze al overuren draaide alleen omdat er steeds meer kwamen met deze verschijnselen. de Herder is van zondag op maandag gestorven anderhalf jaar oud, in het westen is er een pup aan gestorven. Wat ik heb begrepen staat er op het forum van de Duitse herder meer te lezen, hier wordy al overwogen om de trainingen deze week af te blazen.

In reacties op dit bericht kwam o.a. de suggestie dat het misschien om het 'Coronavirus' zou gaan naar voren. Alleen al in de Dierenkliniek in Enschede lagen al 60 honden aan het infuus.

Dus heel erg opletten als een hond veel braakt en diarree heeft!!!

http://www.forum.duitseherders.com/foru ... m.php?f=28
Hier wordt over het virus gesproken.
_________________


Groetjes Lieke ;)
Door Hautesse
#486603
ja en het erge is dat Hautesse aan de diarree is en moet overgeven...ik ben best wel een beetje bang

lieke ;)
Door ginny
#486631
er is hier bij ons in het dorp en bij mijn moeder ook een virus geweest, braken en heftige diarree, hoorde in de buurt ook een hoop mensen die dezelfde klachten hadden bij hun honden, de honden van mijn moeder hebben het ook gehad, de jongste was gelukkig na twee dagen over maar het oudje van mijn moeder(bijna 17 ) heeft het zwaar voor zijn kiezen gehad, ook mijn pup is ziek geweest maar nu gelukkig weer beter,

misschien is het hetzelfde geweest, maar bij honden met misschien minder weerstand komt het veel harder aan, vind het wel heftig klinken allemaal..eng hoor...

sterkte met hautesse!!

groetjes simone
Door Debora
#486669
Jeetje das schrikken :o maar idd misschien gaan de honden met mindere weerstand er aan onderdoor. Sterkte met Hautesse hoor, ik hoop dat die snel weer opknapt :-*
Door Hautesse
#486672
Heb net mijn DA gebeld hoef me geen zorgen te maken over visrus met Hautesse Gelukkig...Het is waarschijnlijk een soort buikgriep ik moet het aankijken is ze morgen nog aan de diarre en spugen moet ik langskomen...Mijn hart sloeg ff een paar keer over!

Lieke ;)
Door Truus
#486977
Okee, bedankt voor de waarschuwing, ik zal het in de gaten houden bij onze uitlaatclub ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door