Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door patricia20
#486333
mijn verhaal begint dus bij chicka,een hondje van 2 ½ jaar jong, die ik met de fles heb grootgebracht(doordat haar moeder na de geboorte is overleden).
al vanaf dat ze pup is, begonnen de klachten al,oorontsteking,anaalklierproblemen,jeuk,het kauwen en likken van de pootjes en anus,dit is eigenlijk tot de dag van vandaag nog steeds aan de gang,en heb ik besloten,na veel informatie te hebben gezocht,over te gaan op versvlees,ik heb al meerdere brokken geporbeert,maar dat mocht niet baten(niet zoals ik het zien wil)
nu is mijn vraag eigenlijk,zou iemand mij kunnen helpen om het juiste voer voor haar te vinden mbt vervsvlees (diepvries)
ik kan er zelf niet uitkomen,en zie door het bos de bomen niet meer...

spooky is een teefje van nu 5 maanden,die sinds een maand of 3 bij ons is,ze kwam bij ons met erge diaree,en lichtelijk ondervoed,nu gaat het heel goed met haar, maar zou haar toch ook graag op versvlees willen hebben.
ze heeft nog wel regelmatig last van diaree,maar dat is dan opeens weer over. ???

wie wil mij hierbij helpen?
Door margreet
#486349
Als je in de Bibliotheek kijkt zie je alle merken diepvriesvlees wel staan en ja welke precies goed is voor jouw honden,dat is mss wel uitproberen ???
Maar ik denk dat er vanavond nog wel meerdere leden zullen reageren hoor dus geholpen met denken wordt je hier wel ;)
Door danielle1980
#486364
patricia20 schreef: ze heeft nog wel regelmatig last van diaree,maar dat is dan opeens weer over. ???

wie wil mij hierbij helpen?

vertel eens, hoe vaak is dat?
welke kleur is het?
wat voor diaree?spuitpoep, drap, heel zacht?
wat voor kleur is de ontlasting als t normaal is?
Door K@rin
#486367
op de Versvlees sites staan ook verkooppunten, dus zoek er één bij jou in de buurt ........
Gaat het dan goed op dat merk dan is het prima, anders moet je speurtocht verder gaan om zo de juiste voeding bij jou hondjes te zoeken .........
Door Lizzy
#486382
Ik vind het moeilijk om je een merk te adviseren. Wat voor de ene hond prima is, is voor de andere hond het net weer niet. Maar als je merken als bijvoorbeeld Bandit, Bibi, Carnibest, Duck, Energique, Prins, Rodi, Tolerant neemt, dan zit er daar vast wel eentje tussen die EN goed verkrijgbaar is voor jou EN waar jouw honden het goed op doen!

Ik zou er bij beide honden voor kiezen om ze langzaam over te schakelen. hier staat hoe: http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... readid=790

En ik zou je ook willen adviseren om probiotica aan beide honden te gaan geven. Je kunt dit bij bijna iedere reformwinkel kopen onder de naam Acidophilus. Ook zaken als De Tuinen verkopen het wel. Het is ook bij de dierenarts te bestellen, onder de naam Protexin, Pro Soluble. Andere goede merken zijn dus: Akropharma (reformwinkel/drogist), de Groene Os (te bestellen via Internetshops), Solgar (wel duur maar wel goed - drogist).

Als je hond met al die problemen niet opknapt, dan zou het volgens mij een goed idee zijn om met haar eens naar een holistisch dierenarts te gaan. Maar, ik zou zelf de rauwe voeding zeker een kans geven! Het kan best lang duren voordat je resultaat gaat zien, maar slechter zal ze er niet van worden.
Door patricia20
#486461
[quote="danielle1980"]
vertel eens, hoe vaak is dat?
welke kleur is het?
wat voor diaree?spuitpoep, drap, heel zacht?
wat voor kleur is de ontlasting als t normaal is?
[/quote]

gemideeld denk ik toch wel om de 2 dagen,licht bruin,en uiteenlopend van diaree tot drap,normaal is de kleur bijna hetzelfde,maar dus nog wel heel erg zacht!

bedankt allemaal voor de tips, ik zal morgen eens naar dierenwinkels gaan hier in de buurt,en zo proberen een versvlees te kopen,en te proberen,

gister was ik bij intratuin(een tuincentrum) en daar zag ik ook allemaal pakjes staan met versvlees (diepvries)
het heete nature food of iets in die geest, kan het nergens vinden op internet,wie heeft misschien een idee wat ik bedoel? want dan kan ik dat proberen

voor lizzy,ik zal dan zeker langzaam over gaan op vers,
en misschien een stomme vraag,maar wat is probiotica? ::)
Door Audrina
#486524
[quote="patricia20"]

bedankt allemaal voor de tips, ik zal morgen eens naar dierenwinkels gaan hier in de buurt,en zo proberen een versvlees te kopen,en te proberen[/quote]

Ik weet niet waar in Delft je precies zit. Maar beide dierenwinkels in winkelcentrum de Hoven verkopen i.i.g. versvlees. De ene binnen in de Hoven (beestelspul) heeft sowieso Rodi en soms Duck en Smuldier en als je er naar vraagt kunnen ze evt Energique of AHV voor je meenemen van de groothandel. Wat die buiten de Hoven (faunaland?) heeft verschilt per keer, maar meestal hebben ze er wel Duck of Runner.

Bij de meeste Albert Heijn's hebben ze Rodi en bij de C1000 Smuldier.

Ik woon ook in Delft en voer hoofdzakelijk Carnibest, dus als je dat eens wilt proberen kan ik wel wat voor je meenemen de volgende keer dat ik ga halen. :)

En Nature Diet is geen versvlees, maar een soort luxe blikvoer in een kuipje. ;)
Laatst gewijzigd door Audrina op di 07 feb 2006, 18:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Laura2004
#486649
Ik heb dus ook een hondje met allerlei klachten, ongeveer dezelfde klachten als jouw hond. Ook jeuk, kale plekken, diarree etc.
Ik heb met mijn hond eerst een eliminatie dieet gedaan en daaruit is gebleken dat ze allergisch is voor kip.
Uiteindelijk ben ik overgegaan op bibi, waar ze het goed op deed (maar ook regelmatig een terugval had).
Sinds een paar maanden barft ze volledig en gaat het eigenlijk perfect (ik durf het eigenlijk niet te vaak te zeggen, want ik ben bang dat het dan weer mis gaat).
Ze heeft soms weer een keertje diarree en ik heb nog steeds het gevoel dat er wel iets mis is met haar. Maar wat dat weet ik niet en door de vele dierenarts bezoeken ben ik niet veel wijzer geworden.
Maar het gaat nu in ieder geval al een maandje goed. Ze begint een dikkere vacht te krijgen en haar onlasting is (bijna) perfect.
We zijn nu dus 9 maanden verder en nu begint het pas goed te gaan. Dus verwacht ook geen wonderen, want het kan gewoon heel lang gaan duren.
Het is heel jammer dat ik van Ziggy geen voor en na foto's heb, want je zou echt versteld staan. Ziggy was echt helemaal kaal (iedereen op straat keek ons na) en nu ziet ze er fantastisch uit. :D
Ga in ieder geval over op kvv en als dat niet werkt dan kan je misschien een eliminatie dieet doen om een voedingsallergie uit te sluiten. Je hebt van Carnibest een eliminatie dieet. Kijk op : www.carnibest.nl en neem contact op met corrine. ;) Veel succes!
En begrijp me niet verkeerd hoor, misschien dat jouw hond wel in een maandje opknapt ;)
Door patricia20
#486686
aan audrina,
die dierenwinkels ken ik wel,ik woon zelf 5 min bij de hoven vandaan(wippolder) dus daar zit ik zo!
ik heb besloten om carnibest als eerste te gaan proberen en dan eend/rijst voor voor chicka!
voor spooky ben ik nog even aan het zoeken,omdat ik verschillende bercihten heb gelezen over puppyvoer
ik bedoel of ze nu wel of geen puppyvoer moet krijgen,(ze is nu 5 maandjes,kruising mechelse herder/duitse staande)
ze groeit heel hard in de hoogte nu,waardoor ze ook best wel magertjes is ...

oh en laura2004, zeker zonde dat je geen voor en na foto's hebt, mensen kunnen zoiets soms maar moeilijk bevatten! (of ze willen het gewoon niet haha)
Door roefus
#486696
Eigenlijk denk ik dat je je pup ook Carnibest kunt voeren.
Alleen dan meer hoeveelheid (waarschijnlijk het dubbele ofzo).
Door patricia20
#486916
ok, dat dacht ik ook al, maar las nu weer dat ze ook van carnibest voor puppy's hebben,dat is hetzelfde als het egwone voer zeg maar, alleen zitte ner wat meer stoffen in?
Door tieneke
#487646
[quote="patricia20"]
ik bedoel of ze nu wel of geen puppyvoer moet krijgen,(ze is nu 5 maandjes,kruising mechelse herder/duitse staande)
ze groeit heel hard in de hoogte nu,waardoor ze ook best wel magertjes is ...




[/quote]
Ik zou snel de brokken wegkieperen,zeker nu de hond zo hard in de hoogte groeit.
Met versvlees groeien ze veel gelijkmatiger op.
Onze honden hebben zelfs geen moment groeipijnen gehad als pup(vanaf de fokster alleen rauw)dit was met onze vorige Leo wel anders,konstant zaten we bij de Da als hij weer eens straalkreupel liep en jammerde van de pijn en dat op dure puppybrokjes,wisten wij toen veel :-[
Door patricia20
#487903
jeetje, ja ik ben vandaag nog even naar een dierenscpeciaalzaak geweest, maar daar verkochten ze geen carnibest .. hmmz,morgen even verder kijken dus.
wil ook snel over om het allemaal te proberen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door