Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chamourel
#488621
onze Jelle kwam op 5 jarige leeftijd gecastreerd bij ons , en toen was hij op beide zijkanten helemaal kaal....
omdat hij in het asiel afgschreven werd, heb ik hem laten testen op zijn schildklier (want met nog meer honden en kids was het niet te doen hem op speciaal voer en niks anders te zetten, er valt nog wel eens wat op de grond) schildklier was goed dus Jelle meegenomen (toen nog Romy :-\ voor een reu ?)
hij heeft een paar maanden die kale plekken gehouden totdat de eerste teef hier loops werd, zijn haar is gaan groeien en tot op de dag van vandaag (hij is nu ruim 10 jaar) is hij NOOIT mer kaal geweest ;D ;D ;D
ik denk eerder aan een hormonale kwestie.
Door guillaumeo
#488727
Hallo Chamourel en Duco,

Bedankt voor jullie bijdragen.

Ik heb inmiddels contact gehad met mijn trimmer die wist te melden dat deze klacht bij airedales vaak voorkomt en - zonder dat er ooit een duidelijke diagnose werd gesteld - meestal (in 90% van de gevallen) ook weer over gaat. :-\

Ik kreeg een uitgebreid antwoord van Paul Barte. Hij vermoedt dat Ravel de klachten langzaam (maanden, jaren) heeft opgebouwd en dat de darmflora danig is aangetast. Om de huid te herstellen, zal het probleem van binnenuit aangepakt moeten worden. Hij adviseerde me de overstap op vers voer (ik haal morgen Carnibest) alsmede het stoppen met alle brokken, brood, pasta en hondesnoepjes. Tevens heb ik bij hem een flesje borage-olie besteld.

Ik hoop dat ik binnenkort net als Duco kan melden dat het probleem overwonnen is. En ik moet zeggen dat ik er ook best vertrouwen in heb!
Door Netty
#488978
hi Guillaumeo
goed dat je helemaal overstapt op versvoer, mijn teckel is er ook beter uit gaan zien, na huidproblemen, en daarna versvoer.....
niet schrikken als je in het begin vererging krijgt, dat is het ontgiften, het gaat over, de een is er sneller vanaf dan de ander, niet schrikken dus, gewoon doorgaan, je doet het goed ;) ;D
Door guillaumeo
#489017
Hartelijk dank voor de bemoedigende woorden. En wat de uitspraak van de trimmer betreft: Ik moet bekennen dat ik hem ook erg kort door de bocht vond....

Wel grappig dat ik toch gestart ben met Duck in plaats van Carnibest omdat het erg gebruiksvriendelijk is (schijven van 100 gram). Nu lees ik op de site wisselende ervaringen met Duck. Maar later een keuze voor een ander merk is snel gemaakt.

Ik heb gedroogde pensstaafjes gekocht om Ravel af en toe ook een beloning te kunnen geven. Heeft iemand daar ervaring mee?

Trouwens, voordat ik het vergeet: Ravel is zeker vijf maal in zijn bak gaan kijken of het voer echt op was. Het begin is dus veelbelovend! :)
Laatst gewijzigd door guillaumeo op vr 10 feb 2006, 12:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door guillaumeo
#489046
Peet schreef:
Standaard visolie in een kant-en-klaar product doen, kan wél problemen geven bij dieren die overgevoelig zijn voor visolie, of ivm supplementen een over-dosis zouden krijgen. ;)
Binnenkort krijg ik van Paul Barte een flesje borage-olie. Van het Kruidvat heb ik visolie-capsules (Bional), met 500 mg visolie per capsule.
Als KVV ben ik begonnen met Duck.

Mijn vraag: hoe kan ik de olie het best doseren ervan uitgaande dat ik niet te weinig maar zeker ook geen overdosis wil geven?? ???
Door Mevroi Kruim
#489069
Gedroogde pensstaafjes doen ze hier een moord voor. Ze worden voor zover ik weet luchtgedroogd en er zitten geen conserveermiddelen in, kan dus geen kwaad.

Overigens: voor de visolie kun je ook de vis zelf voeren. Voor later, als Ravel goed reageert op verse voeding. Zalmafval (koppen en staarten) en sardien bevatten veel vet, de zo geroemde visolie dus ;) Rechtstreeks van de bron.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#489290
guillaumeo schreef: Binnenkort krijg ik van Paul Barte een flesje borage-olie. Van het Kruidvat heb ik visolie-capsules (Bional), met 500 mg visolie per capsule.
Als KVV ben ik begonnen met Duck.

Mijn vraag: hoe kan ik de olie het best doseren ervan uitgaande dat ik niet te weinig maar zeker ook geen overdosis wil geven?? ???
Welke olie?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#489294
guillaumeo schreef: Hallo Chamourel en Duco,

Bedankt voor jullie bijdragen.

Ik heb inmiddels contact gehad met mijn trimmer die wist te melden dat deze klacht bij airedales vaak voorkomt en - zonder dat er ooit een duidelijke diagnose werd gesteld - meestal (in 90% van de gevallen) ook weer over gaat. :-\

Ik kreeg een uitgebreid antwoord van Paul Barte. Hij vermoedt dat Ravel de klachten langzaam (maanden, jaren) heeft opgebouwd en dat de darmflora danig is aangetast. Om de huid te herstellen, zal het probleem van binnenuit aangepakt moeten worden. Hij adviseerde me de overstap op vers voer (ik haal morgen Carnibest) alsmede het stoppen met alle brokken, brood, pasta en hondesnoepjes. Tevens heb ik bij hem een flesje borage-olie besteld.

Ik hoop dat ik binnenkort net als Duco kan melden dat het probleem overwonnen is. En ik moet zeggen dat ik er ook best vertrouwen in heb!

Fijn dat je van Paul zo'n goed advies gekregen hebt.
Door guillaumeo
#489398
Hai Angelique,

Vanaf vandaag krijgt Ravel als KVV Duck lam en rijst in twee porties per dag en hij is er dol op! En niks geen problemen met de ontlasting gehad bij de directe overgang. Ik geef hem steeds een capsule visolie erbij. Maar mag ik hem twee capsules per dag geven? En wat moet ik doen als ik de borage-olie in huis heb?? ???
Door Duco
#489403
Je moet 1 ml borage olie per 10 kg gewicht van de hond geven. Paul zal er wel een spuitje bij geven waarmee je de hoeveelheid nauwkeurig kan doseren. Olie gewoon over het voer verdelen.
Door Peet
#489697
Voor een flinke hond als Duco (Herder), zou ik hem 1 tot max 2 per dag geven. Of de helft van de dagelijke hoeveelheid aanbevolen voor volwassenen.

Ik geef zelf de Krachtige Visolie capsules van de Hema, die bevatten zowel Visolie als Boreage. Dit zijn flinke capsules, maar voor een grote Herder (verstopt in iets lekkers) geen probleem. Daarvan krijgt mijn herder er 1 per dag.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door