Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Hitam
#40513
Volgens mij is borstelen tijdens de rui niet erg. Je moet alleen niet extreem veel borstelen. Die van ons worden tijdens de rui een keer per week geborsteld, om de losse haren te verwijderen. Scheelt ook weer stofzuigen. We stofzuigen de honden trouwens ook, vinden ze lekker.
Door Femke
#40540
ik geef al vanaf oktober iedere dag zalmolie en sindsdien hebben we last van versnelde rui.....alleen het houdt niet meer op. ;D ;D ;D

Ach we hebben een makkelijke vloer, alleen soms word ik er wel eens moe van dat ik altijd hondenharen in mijn eten vindt.... :-\ :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#40831
Zalmolie wordt bijna altijd gemaakt van gekweekte zalmen en die worden weer vaak behandeld met chemische middelen.
Persoonlijk vind ik zalmolie niet ideaal.
Olie van andere koudwatervissen is, denk ik, beter.
Door Jolly
#41114
oke Tannetje, welke kan ik dan beter kopen en vooral waar, want ik heb bij het kruidvat alleen de zalm gezien en dus gekocht bij de Da idem dito alleen niet gekocht ;D en bij de Tuinen ben ik nog niet geweest.
Door Jolly
#41116
tis trouwens wel een geklooi hoor die dingen open te krijgen zonder dat je zelf onderzit, kan ik het niet gewoon met capsule en al in zijn mik douwen? Hij verteerd toch ook botten, waarom zouden wij mensen wel een capsule kunnen verteren en Chasey niet?
Weet iemand dat?
Door Paul_Barte
#41131
Kan ook heel gegeven worden als de hond het wil hebben tenminste haha.
Met een schaartje het puntje eraf knippen en leegspuiten......geen probleem hoor, je moet er natuurlijk niet in knijpen tijdens het knippen LOL.
Door Jolly
#41154
ja zeg dat dan meteen, sta ik te knijpen in dat ding ;D

daarbij ze zijn wel klein zeg, dus puntje eraf, welk puntje?
ach ik was mijn handen meteen en dan is de geur ook weg, zal morgen meteen ff kijken of het meteen in zijn mik gaat, meestal maakt die geen zak uit, hij krijgt ook wel eens een vit c tablet, niet omdat dat nodig is, maar omdat ik ereen neem en hij dat dan ook wil ;D ook met die dingen geen probleem.
Door avalon
#41620
Jolly schreef: ik borstel nooit :-[, maar merk het aan de hoeveelheid haar die ik elke dag wegveeg/stofzuig. toen ik hem aan het kroelen was kwam er ook ontieglijk veel haar af en dus ook die schilfers.

Ik borstel ook nooit :-[ (ik sta de hele dag al honden te borstelen dus in die van mij heb ik dan ff geen zin). Als ze heel erg gaan verharen stop ik ze in bad, laat de shampoo ff inwerken, spoel ze goed uit en daarna met een waterblazer het water eruit blazen (en al heel veel haar), daarna föhnen en met een rubberborstel de rest eruit borstelen. Dan na een half jaar nog es een keer. (als het mij uitkomt ;D).
Door Jolly
#42005
even een vraagje:' sinds het begin van deze topic krijgt Chasey dus een capsule zalmolie per voerbeurt, dus 2 capsules op een dag, kan het kloppen dat hij hierdoor: A) meer gaat schijten, B) moeilijker door gaat schijten en C) meurt als een otter, laat zeker om de 5-10 minuten poepies, :-\
Gebruikersavatar
Door Hitam
#42034
Ik gebruik Eskimo-3 van Biodynamics. Weet niet zo goed waar dat te krijgen is. Bestel het zelf bij de groothandel.
Bestaat in capsules en in een flesje. Daarin zit olie van verschillende soorten wilde diepzeevissen.

Capsules kun je gewoon als snoepje tussendoor geven, hoef je niet open te maken. Als je het door het eten wilt doen is los gemakkelijker, dan kun je er een scheutje door doen. Capsules is eigenlijk beter omdat olie onder invloed van licht en lucht snel slechter wordt, gaat oxideren.

Jolly, het kan zijn dat Chasey niet goed reageert op de visolie. Gaat het over als je het niet geeft?
Door Jolly
#42180
hum , denk dat het niet de olie is geweest maar het bot dat meneer ergens heeft opgegraven, vandaag heeft tie me nog geen poepie laten ruiken ;D,( leuke woordspeling zeg.)

Voor de rest gaat alles super, heel makkelijk hoor een hond die erg blij kwispelt als je zegt:"Chasey, Pilletje".
Bek open doen, capsule achterin ff slikken zeggen en klaar, dan krijgt tie wel meteen zijn bak BB dus misschien assosiert tie het daar wel mee ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door