Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#475221
Het zusje van mijn Zingara blijkt genetisch vrij van CEA/PRA.Het is mogelijk dat ook Zingara genetisch vrij is.Zij had 2 nestjes met een genetisch vrije reu.De nakomelingen kunnen dus ook genetisch vrij zijn.Alleen moet zij (Zingara) wel een bloedtest (optigentest)ondergaan.De kans bestaat dat mijn Vixxen dan ook genetisch vrij is.Een waardevolle aanwinst zou het zijn.Maar eerst bloedonderzoek.Het bloed moet naar New York gestuurd worden. ;)
#475230
Unique schreef: Het zusje van mijn Zingara blijkt genetisch vrij van CEA/PRA.Het is mogelijk dat ook Zingara genetisch vrij is.Zij had 2 nestjes met een genetisch vrije reu.De nakomelingen kunnen dus ook genetisch vrij zijn.Alleen moet zij (Zingara) wel een bloedtest (optigentest)ondergaan.De kans bestaat dat mijn Vixxen dan ook genetisch vrij is.Een waardevolle aanwinst zou het zijn.Maar eerst bloedonderzoek.Het bloed moet naar New York gestuurd worden. ;)
wat een vooruitgang, vroeger was het ogen testen en op hoop van zegen dat de ouders genetisch goed inelkaar zaten ;) Ik ben wel benieuwd, is deze onderzoek knoert duur?
Door Ine
#475249
Die test is jaren geleden ook bij Joop gedaan.
Toen was de test nog niet zo goed als nu en van de zomer kreeg ik een nieuwe officiële uitslag, ze hadden dus opnieuw gekeken! ;D
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#475263
conleeuw schreef: wat een vooruitgang, vroeger was het ogen testen en op hoop van zegen dat de ouders genetisch goed inelkaar zaten ;) Ik ben wel benieuwd, is deze onderzoek knoert duur?

Ik ben op zoek naar de kosten via de fokster van Zingara.Nog geen mailtje terug gehad.Het bloed (4 ml) kan bij de eigen DA afgenomen worden.Deze kan dit naar het DR.van Haeringen laboratorium (in Wageningen) sturen.Die sturen het naar New York. Ik hoop snel het kostenplaatje te krijgen.Dan zou ik heel graag willen weten of Zingara genetisch CEA/PRA vrij is.Want dan is mijn Vixxen (genetisch vrij x genetische vrij) ook helemaal vrij van CEA/PRA. ;) En ook de rest van hun nakomelingen. ;)
Laatst gewijzigd door *Lia* op ma 23 jan 2006, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#476124
Ik weet niet specifiek iets over deze bloedtest.
Wel heb ik zaterdag een lezing gehad van een geneticus over DNA testen.
Hij gaf aan, met als voorbeeld PRA, dat binnen een ras een afwijking op meerdere genen kan liggen. Je kunt bv PRA dan pas ook geheel uitsluiten als deze verschillende genen bekend zijn en onderzocht kunnen worden.
Per ras kunnen zelfs de gen-defecten nog weer wisselen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door