Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sennaruby
#475000
Vanaf het moment dat mijn hond Senna haar eerste epileptische aanval kreeg, ben ik mij gaan verdiepen in epilepsie bij honden en ben ik op zoek gegaan naar alle mogelijke informatie. Ik vond voornamelijk Engelstalige artikelen, websites en boeken.
Het viel mij op dat naast het feit dat er maar weinig Nederlandstalige informatie te vinden was, de meeste informatie soms erg tegenstrijdig was en dat geen enkel boek, artikel of internetsite volledig was. Vaak riep een bepaald artikel weer zoveel nieuwe vragen op of het sprak alles wat ik daarvoor gelezen had op bepaalde punten zo tegen, dat ik voor mezelf alles op ben gaan schrijven om alle tegenstrijdigheden te bekijken en alle verschillende informatie te kunnen ordenen. En dat werd een erg lang verhaal!

Toen is bij mij het idee ontstaan om er een informatiefoldertje van te maken voor eigenaren van epileptische honden die, net als ik, op zoek zijn naar meer informatie. Voor een foldertje zou ik echter (te)veel informatie moeten weglaten en daarom heb ik besloten alle informatie bij elkaar te houden en er dan maar een dikker boekje van te maken in plaats van een foldertje.

Het boekje gaat in op de volgende onderwerpen:

Wat is epilepsie?
Soorten epilepsie
De aanvallen
Diagnose en onderzoeken
Behandelwijzen
Voeding en epilepsie (KVV en BARF)
Vaccineren
Epilepsie en geneesmiddelen
Epilepsie en narcose
Clustering, status epilepticus en het valiumprotocol
Wat te doen als....?
Veelgestelde vragen

Het boekje bestaat uit 40 pagina's. De omslag is in fullcolor en het binnenwerk zwartwit om de kosten zo laag mogelijk te houden. Er staan ook veel foto's in.
Het is een zeer informatief en onmisbaar boekje voor iedereen met een hond die epilepsie heeft of die er meer over wil weten.

Het boekje kost 2,50 euro excl. verzendkosten (die bedragen waarschijnlijk 1,17 euro).

Mail of PB me voor je eventuele bestelling of vragen!

Groetjes,

Fieke
#475644
Daar heb ik zeker op gekeken!! Ik heb volgens mij alle mogelijke informatie doorgespit!
Linda (Timmy), de webmaster van die site, heeft dit boekje ook doorgelezen en me erg goed geholpen met allerlei vragen. Het is zeker een goede site!! Zeer duidelijk en informatief!

Groetjes,

Fieke
#476556
Het boekje kan besteld worden door 3,67 euro over te maken op rekeningnummer 53.31.40.890 t.n.v. F. van Loosdregt te Blesdijke ovv je volledige adres.

Samen met het boekje krijg je dan ook een postertje opgestuurd om bij je dierenarts op te hangen zodat zoveel mogelijk mensen het boekje kunnen bestellen.

Groetjes,

Fieke
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door