Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ster
#472940
Erna schreef:Wel heb ik de naam van de dierenarts achterhaald zodat die volgende week op een telefoontje kan rekenen.
Ik zou zoals je al eerder schreef idd eerst ff het dossier zien los te peuteren voordat je ergens over begint. Niet te vroeg de slapende honden wakker maken ;) Goed hoor dat je de strijd aangaat!
Door Fido
#472955
écht jammer om dit te lezen.

Helaas zijn er da die hun vak alléén nog maar voor het geld doen.
Soms is het wel eens frustrerend dat je met een hoog academische opleiding in verhouding weinig verdiend. Een advocaat (laag academische opleiding) kan met gemak 180 euro per uur vragen maar als een da dat doet dan is de wereld te klein, terwijl een da veel verantwoordelijk heden heeft omdat het met levend materiaal :-\ bezig is.

Ondanks het , toch wel onderbetaalde, vak moet je als da wel je verantwoordelijkheden nemen.
Als iets niet lukt (of goed gaat) dan moet je in overleg treden met de eigenaar! Een da is een mens en geen god! Daarbij is het werken met levend materiaal :-\ nooit helemaal te voorspellen (dat maakt het ook weer uitdagend).

Het zou wel heel erg worden als iedere klant die voortaan zijn dier laat castreren naar de twee verwijderde testikels moet gaan vragen. Een corrupte da kan de klant dan nog voor de gek houden met het laten zien van andere testikels.

Helaas zijn er ook in deze branche "collega's" >:( :-[ die het niet zo nouw nemen met de regel naar eer en geweten. (hebben ze wel een geweten??).
Ik ken nog veel meer van deze droevige verhalen.
Aan de andere kant heel veel mensen zijn ook niet kritisch genoeg en stellen veel te weinig vragen..........
men neemt genoegen dat hun dier een prik krijgt maar wat het is enz. vraagt men niet.......

Zover ik het weet, kijkt het tuchtcollege of de da een kunstfout heeft gemaakt. Het niet tot twee tellen van iemand die da is, lijkt mij wel een kunstfout ;).

Ps een heldere da had met de genoemde (gedrags) klachten, nog voor het bloed plassen, via een bloedbepaling kunnen vaststellen dat de hond nog manlijke geslachtshormonen had en dus nog inbezit van een niet ingedaalde testikel.
Dit had ook een hoop leed kunnen voorkomen!

Ik hoop dat hond en eigenaar nog heel veel stabiele en leuke jaren met elkaar hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groeten, Edith
Door Truus
#473099
Verschrikkelijk zoiets, ga ervoor Erna! Jeetje..dierenartsen ::)....
Ik zit er nog steeds mee in m'n maag, dat onze D.A. een hondje van onze uitlaatgroep heeft in laten slapen terwijl ik op de site van Atjo Westerhuis las, dat een bloedtransfusie nog heel goed de oplossing had kunnen zijn maar...het is al te laat :-\.
Wat weten dierenartsen uberhaupt? ???
Het vertrouwen is helemaal weg.

Succes jij. ;)
Door tieneke
#473100
Erna schreef: Ik ben inmiddels al weer even verder.

Heb inmiddels de eerste eigenaren gesproken die zich net als ik kapot schrokken. Zij wisten zoals verwacht van niets.

Max heeft een wond gehad vanaf zijn navel tot in zjin lies. Helaas hebben zij de rekening ook niet meer en kan ik die nu ook niet vinden. Wel heb ik de naam van de dierenarts achterhaald zodat die volgende week op een telefoontje kan rekenen. De datum van castratie weet ik ook omdat dat in een briefje stond van de oude eigenaren en dat heb ik wel gevonden.

De eigenaren gaan nu een e-mail naar mij opstellen waarin ze verklaren dat Max daadwerkelijk een buikoperatie heeft gehad om de testikel te verwijderen en dat zij niet zijn ingelicht over het feit dat de testikel er nooit uitgehaald is.

De trein komt op stoom en ik op oorlogspad. ;D ;D
Hakkuuuuu 8) ;D
Door chamourel
#475136
poeh hé dat is niet niks...........
voordat je nou helemaal uit je vel springt.......
zou ik wel ff navragen HOE ze Max hebben gecastreerd.......
tegenwoordig kunnen ze namelijk ook de bal afbinden(net als bij mensen) dan sterft hij in de buik af.......maar ja , als hij zo'n enorme wond heeft gehad lijkt me dat sterk dan kunnen ze hem er net zo goed uithalen...........dat afbinden is meer in het leven gebracht om juist die grote wonden te voorkomen........ :-\
dus dat zal wel niet........
misschien had hij er wel 3. :-X :-X
tja de wonderen zijn de wereld nog niet uit he.
je kan denk ik nooit bewijzen dat die beunhaas er geen bal uitgehaald heeft...........zal heel moeilijk worden, maar heel veel succes ermee...... ;)
Door *Ilse
#477860
Niet te geloven, je durft bijna niet eens meer naar een dierensarts toe zeg!
Ik heb zelf ooit een kat gehad die ook maar een bal had, die da heeft de kater inderdaad helemaal opengemaakt zodat ie goed kon zoeken naar de bal, er was alleen geen bal!
Maar hij vertelde ook dat hij dit moest doen omdat als er een bal achter bleef het wel eens een lastig katertje kon worden. Er zijn dus wel dierenartsen die hun vak verstaan, maar het lijkt wel of het er steeds minder worden! ;)
Gebruikersavatar
Door Nitus
#478098
Jeetje zeg!! Dat geloof je toch haast niet... Helaas is het dus de waarheid. Ook heel triest voor Max natuurlijk :'(.
Hoe staat het er nu voor met 'de zaak'?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door