Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
#472579
Grrrretvergrrrrretverdegretver >:( >:( >:( >:(
Zo'n ongelofelijk beunhaas moesten ze z'n vergunning afnemen!
Arme Max, al die narigheid en al dat gedonder met bazen op z'n minst doordat die %$%@$@$ z'n werk niet fatsoenlijk doet.
Zet 'm op meid!
Door Erna
#472607
Weet je wat ik nu niet begrijp......

Dat je als da een hond openmaakt, de bal dus blijkbaar niet kunt vinden, de hond weer dichtnaait, gewoon je mond houdt en de rekening presenteert. Ik snap het werkelijk niet.

En dat Max open is geweest weet ik zeker. Ik heb hem een week na zijn operatie gezien met wond. Echt ongelofelijk.

Dit overigens naast alle ellende voor de hond zelf hoor, want dat is natuurlijk nog het allerergste. Wanneer we hadden geweten dat die bal er nog zat hadden we misschien anders met hem om kunnen gaan. Nu wist niemand beter dan dat hij gecastreerd was en het daar niet aan kon liggen.

En wat ik me nu ineens ook realiseer: Max heeft in de periode dat hij bij ons was gewoon tussen de loopse teven gelopen. Omdat hij van nature nogal hitsig was letten we altijd heel erg goed op zodat hij niet op ze kon klimmen maar het had zeker in een onbewaakt ogenblik kunnen gebeuren. Dan was het leed helemaal niet te overzien geweest. Godzijdank heeft hij die kans nooit gekregen. We hadden dan wel eerder geweten dat ie nog een bal had. ::)
Door Ster
#472634
Erna schreef:Dat je als da een hond openmaakt, de bal dus blijkbaar niet kunt vinden, de hond weer dichtnaait, gewoon je mond houdt en de rekening presenteert. Ik snap het werkelijk niet.
Het zou ook kunnen dat ze de bal wel hebben gevonden, maar vergeten zijn om hem eruit te halen. Verstrooidheid dus. Als niemand op zo'n moment goed oplet dan komt in het dossier te staan 'ballen verwijderd'. Dit gebeurd helaas wel vaker, ook dat er bv afval in lichamen achterblijft, zoals doekjes enzo. Het maakt het niet minder erg, maar het wordt dan lastiger om de DA ter verantwoording te roepen, omdat iedereen daar dan niet beter weet dan dat de ballen zijn verwijderd. Maar je hebt natuurlijk keihard bewijs van de DA die hem uiteindelijk alsnog heeft verwijderd!
Door Lizzy
#472740
Kan best zijn dat meneer een leuk feestje heeft gehad, de dag ervoor. Maar dan moet tie maar fijn niet gaan opereren >:(. Ik vind dit echt erg voor Max en alle mensen die er bij betrokken zijn geweest. En ik vind het toch ook echt op z'n minst vreemd te noemen dat de DA de hond heeft opengemaakt, naar de bal heeft gezocht, 'm blijkbaar niet heeft gevonden, de hond dicht heeft genaaid en z'n mond heeft gehouden. Tenzij de hond drie testikels had, maar hoe groot zou die kan zijn?

Nu is het allemaal goed afgelopen. Max heeft een heerlijke fijne baas die hem de kans heeft gegeven. Maar je moet er toch niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als..... nee laat maar, ik wil er niet eens aan denken!
Door Erna
#472794
Lizzy schreef:
Nu is het allemaal goed afgelopen. Max heeft een heerlijke fijne baas die hem de kans heeft gegeven. Maar je moet er toch niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als..... nee laat maar, ik wil er niet eens aan denken!
Nee hoor meis, hij was nooit ingeslapen. Ik geef eerlijk toe dat we het er wel eens over gehad hadden toen ie hier was omdat hij zo vervelend was. We trokken dat echt niet meer. Maar inslapen was nooit een optie.
Door Erna
#472832
Het hele dressoir op zijn kop gezet maar nog even geen rekening gevonden, wel leuke foto's van puppy Max

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tis de zwarte. De rest van het nest was bruin.
Laatst gewijzigd door Erna op vr 20 jan 2006, 18:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#472859
Nou zeg wat een beunhaas.
Ik hoop dat je de rekening kan vinden en ik zou er zeker werk van maken.
tggg,die vent moet gewoon geshorst worden als d.a.

En ik vind het ook erg zielig voor Max.
Door roefus
#472865
Ik vind het zeker zielig voor Max (al helemaal als ik naar die puppy-foto's kijk).
Maar, het tuchtcollege....dat is een hele hoop ellende.
Ik heb het zelf ooit gedaan.
Je krijgt meteen te maken met 'fout door schuld' of niet.
En al sta je hónderd keer in je recht...dat bewijs je niet één, twee, drie.

Het gaat erom, hoelang je adem is, hoelang je vechten wil.
Vaak wordt aangedrongen op een 'schikking'.
En dan gaat het er ook nog 's om of die betreffende DA op de lijst staat, van 'aangesloten zijn' bij het één of ander.
Ik weet het niet meer precies.

In ieder geval, als ik dit alles lees.....ben ik doodgewoon blij dat die hond het uiteindelijk bij een 'goeie baas' getroffen heeft.
En dat er iets opgelost is.
Je hoopt dan nog dubbel, dat zijn leventje vanaf nu een stralend leventje zal zijn.
Door Erna
#472886
Ik ben inmiddels al weer even verder.

Heb inmiddels de eerste eigenaren gesproken die zich net als ik kapot schrokken. Zij wisten zoals verwacht van niets.

Max heeft een wond gehad vanaf zijn navel tot in zjin lies. Helaas hebben zij de rekening ook niet meer en kan ik die nu ook niet vinden. Wel heb ik de naam van de dierenarts achterhaald zodat die volgende week op een telefoontje kan rekenen. De datum van castratie weet ik ook omdat dat in een briefje stond van de oude eigenaren en dat heb ik wel gevonden.

De eigenaren gaan nu een e-mail naar mij opstellen waarin ze verklaren dat Max daadwerkelijk een buikoperatie heeft gehad om de testikel te verwijderen en dat zij niet zijn ingelicht over het feit dat de testikel er nooit uitgehaald is.

De trein komt op stoom en ik op oorlogspad. ;D ;D
Door Erna
#472887
roefus schreef: Ik vind het zeker zielig voor Max (al helemaal als ik naar die puppy-foto's kijk).
Maar, het tuchtcollege....dat is een hele hoop ellende.
Ik heb het zelf ooit gedaan.
Je krijgt meteen te maken met 'fout door schuld' of niet.
En al sta je hónderd keer in je recht...dat bewijs je niet één, twee, drie.

Het gaat erom, hoelang je adem is, hoelang je vechten wil.
Vaak wordt aangedrongen op een 'schikking'.
En dan gaat het er ook nog 's om of die betreffende DA op de lijst staat, van 'aangesloten zijn' bij het één of ander.
Ik weet het niet meer precies.

In ieder geval, als ik dit alles lees.....ben ik doodgewoon blij dat die hond het uiteindelijk bij een 'goeie baas' getroffen heeft.
En dat er iets opgelost is.
Je hoopt dan nog dubbel, dat zijn leventje vanaf nu een stralend leventje zal zijn.
Ik hoef ook helemaal geen geld terug, dat is niet belangrijk. Wel dat die slager een berisping krijgt! Mijn adem is lang in dit en vechten zal ik.
Laatst gewijzigd door Erna op vr 20 jan 2006, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door roefus
#472891
Erna schreef: Ik hoef ook helemaal geen geld terug, dat is niet belangrijk. Wel dat die slager een berisping krijgt! Mijn adem is lang in dit en vechten zal ik.
Geld is meestal ook niet belangrijk.
Het gaat om 'recht halen'.
Maar ook dat is moeilijk.
Ik wens je alles succes.
Gebruikersavatar
Door sylvia
#472897
Zo, eerst even mijn bakkes dicht vouwen :o wat een ****** is die DA. Ik heb er echt geen woorden voor, het is gewoon pure oplichterij. Ik heb er gewoon geen woorden voor, tis te erg voor woorden :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door