Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lil
#471998
[quote="tvs"]
ik heb een tuig dat bij de "springer "hoort, brede banden ook lekker voor in de auto
[/quote]

Bestaan die ook al? Goh zo leer je nog eens wat over tuigjes.
Door Erna
#471999
[quote="Jolly"]
en op die vraag wordt nog even geen antwoord gegeven, maar wordt wel door diverse meteen als bevestiging gezien, waarop de vraagsteller meteen een volle lading krijgt. :-\
[/quote]

Volle lading valt nog wel mee denk ik. En is het ook niet zo dat een vragensteller duidelijk moet zijn? Het zou toch niet zo moeten zijn dat we bij iedere vraag die gesteld wordt moeten gaan afvragen of ze toch niet iets anders bedoelen?

Er staat kofferbak en in het nederlands betekent dat de afgesloten en dichte bagageruimte van een auto. Ik kan er niets anders van maken.
Door tvs
#472001
[quote="Erna"]
Volle lading valt nog wel mee denk ik. En is het ook niet zo dat een vragensteller duidelijk moet zijn? Het zou toch niet zo moeten zijn dat we bij iedere vraag die gesteld wordt moeten gaan afvragen of ze toch niet iets anders bedoelen?

Er staat kofferbak en in het nederlands betekent dat de afgesloten en dichte bagageruimte van een auto. Ik kan er niets anders van maken.
[/quote] als iemand ziet dat binnen tien minuten de hond poept, kan het woord kofferbak natuurlijk ook een andere betekenis hebben.wij hadden het vroeger altijd over de kattebak en dat was in een kever gewoon achter de achterbank.
het is altijd het zelfde met dat mailen en reageren enzo. je moet zo zorgvuldig met je woorden omgaan, voor je het weet druk je je per ongeluk verkeerd uit en dat zal iedereen wel eens aan de hand hebben toch?
Laatst gewijzigd door tvs op do 19 jan 2006, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door emielenjolanda
#472002
sorry dat sommige mij verkeerd begriijpen maar als er vier mensen meerijden en ik heb een opel station en hij zit dus in een OPEN kofferbak en kan me zien en de mensen achterin zijn met de hond aan het spelen. dat tuigje heb ik geprobeert maar heb je wel eens een puppy zichzelf zien ophangen. nou ik wel en dus voor mij geen tuigje meer :'(

en even warm als voor ramen achterin open ??? ??? ???
Door Erna
#472003
[quote="tvs"]
als iemand ziet dat binnen tien minuten de hond poept, kan het woord kofferbak natuurlijk ook een andere betekenis hebben.wij hadden het vroeger altijd over de kattebak en dat was in een kever gewoon achter de achterbank.
het is altijd het zelfde met dat mailen en reageren enzo. je moet zo zorgvuldig met je woorden omgaan, voor je het weet druk je je per ongeluk verkeerd uit en dat zal iedereen wel eens aan de hand hebben toch?
[/quote]

Tuurlijk heeft iedereen dat wel eens een keer maar dan is het toch niet aan de lezers om steeds maar weer zichzelf af te vragen wat er nu bedoelt wordt?

Zodra de vragensteller door heeft dat zijn/haar woorden verkeerd begrepen worden dan zal er wel gereageerd worden zoals ook in dit geval. Opgelost weer.
Door tvs
#472005
[quote="emielenjolanda"]
sorry dat sommige mij verkeerd begriijpen maar als er vier mensen meerijden en ik heb een opel station en hij zit dus in een OPEN kofferbak en kan me zien en de mensen achterin zijn met de hond aan het spelen. dat tuigje heb ik geprobeert maar heb je wel eens een puppy zichzelf zien ophangen. nou ik wel en dus voor mij geen tuigje meer :'(

en even warm als voor ramen achterin open ??? ??? ???
[/quote]hekje kan ook , ik zet vaker een raampje open als het maar niet tocht
in het begin ging 1 van m'n kinderen wel eens bij de hond zitten om te wennen maar dat vond ik ook weer niet zo veilig.
Door Erna
#472006
[quote="emielenjolanda"]
sorry dat sommige mij verkeerd begriijpen maar als er vier mensen meerijden en ik heb een opel station en hij zit dus in een OPEN kofferbak en kan me zien en de mensen achterin zijn met de hond aan het spelen. dat tuigje heb ik geprobeert maar heb je wel eens een puppy zichzelf zien ophangen. nou ik wel en dus voor mij geen tuigje meer :'(

en even warm als voor ramen achterin open ??? ??? ???
[/quote]

In die speciale autotuigjes kan een hond volgens mij niet opgehangen worden of er moeten wel hele rare toeren uitgehald worden. De gordel van de auto wordt door een lus van het tuig op de rug van de hond gehaald en in de houder van de gordel geklikt. Op de autogordel staat altijd wat spanning zodat het vrijwel onmogelijk is om daar in verstrikt te raken.

In ieder geval, je hond is nog pup en zal wellicht nog wat last hebben van wagenziekte. In de open achterbak waar de hond zit zijn de schommelingen van de auto het meeste te voelen zodat hij daar ook de meeste problemen ondervindt.

Ze groeien meestal wel over de wagenziekte heen maar je moet er wel voor zorgen dat hij geen hekel aan de auto krijgt hierdoor. Ik zou hem voorlopig op de achterbank zetten.
Door Elise
#472012
Misschien kan je oefenen met langzaam opbouwen. Dus niet met de auto weg gaan, maar gewoon je pup voor een paar minuutjes in de achterbak en dan zelf ook in de auto zitten. Belonen als hij niks doet en hem er weer uit halen. Volgende keer wat langer, dan weer wat langer en dan op een gegeven moment een stukje gaan rijden.
Ik weet nog dat toen Phoebe pupje was, ze nog te klein was om wat te zien in de achterbak, ze kon nog niet door het raam naar buiten kijken zeg maar. Ik kan me voorstellen dat een pupje dat eng vindt.

Succes iig met Bas :)
Door emielenjolanda
#472016
ik heb hem nu ook op de achterbank en ik denk dat ik maar minder mensen mee gaat nemen en de achterbank voor de hond hou is hij lekker rustig en geen stank meer van de poep maar bedankt voor de reacties.

en doen wat elise schrijft
het tuigje was bij de halfords vandaan (heb er ook nog niet veel kaas van gegeten om alles van een hond te begrijpen namelijk de eerste hond)
Door Erna
#472019
[quote="emielenjolanda"]
ik heb hem nu ook op de achterbank en ik denk dat ik maar minder mensen mee gaat nemen en de achterbank voor de hond hou is hij lekker rustig en geen stank meer van de poep maar bedankt voor de reacties.

en doen wat elise schrijft
het tuigje was bij de halfords vandaan (heb er ook nog niet veel kaas van gegeten om alles van een hond te begrijpen namelijk de eerste hond)
[/quote]

Kom ook eens kijken op www.dalmatierforum.nl Daar zitten meer mensen met een eerste dalmatierpuppy.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#472112
waarschijnlijk is het probleem de beweging van de auto zo ver achterin de auto. Volgens mij voel je daar elke beweging extra (ga maar eens achterin een bus zitten).

En als dit zo is dan valt er dus weinig aan te doen.
Door maximus
#472118
[quote="tvs"]
ik heb een tuig dat bij de "springer "hoort, brede banden ook lekker voor in de auto
[/quote] hoe bevestig jij die tuig aan de gordel, normaal zit Max los in de kofferbak (niet gesloten hoor ;)) om zit hij lekker naar buiten te kijken maar voor de vakantie naar Frankrijk willen wij hem op de achterbank maar wel vast. Ik heb ook zo'n tuig, dus ik dacht: misschien weet jij het wel!!
Door Lizzy
#472124
Ja, dat aan de halsband is uien. Dit is een beter voorbeeld:

Afbeelding
Door *Natasja*
#472128
Beau deed het als pup zijnde alleen in de auto van Arno (toen nog een Opel Zafira). In mijn auto (een Hynudai Atos) deed hij het niet. Misschien dat hij de ruimte te groot vind, je zou kunnen proberen de ruimte waar hij in zit tijdelijk wat kleiner te maken.
Door tvs
#472129
[quote="maximus"]
hoe bevestig jij die tuig aan de gordel, normaal zit Max los in de kofferbak (niet gesloten hoor ;)) om zit hij lekker naar buiten te kijken maar voor de vakantie naar Frankrijk willen wij hem op de achterbank maar wel vast. Ik heb ook zo'n tuig, dus ik dacht: misschien weet jij het wel!!
[/quote]ik heb er een los bandje bij dat weer aan het tuig kan waar de gordel doorheen gaat. heb het weleens geprobeerd en het werkt, hij zit overigens meestal gewoon in de achterbak.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door