Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Steph
#470689
Hallo iedereen,
mijn fameuze kouseneter is terug aan het werk gegaan, het ergste van al is dan nog dat hij ze deze middag uitgekotst had en voor ik bij hem was terug opgegeten heeft. Ik zou toch soms mijn haren kunnen uittrekken van mijn("lieve") hond. Ik ga hem nu goed veel eten geven met parrafineolie. Iemand een idee hoeveel parrafine olie ik mag toedienen aan een hond van 56 kg. Ook vraag ik mij af wat beter zou zijn grote stukken voedsel of gemalen. Ik ga niet direct naar de Da, want die geeft hem dan een injectie waar hij moet van overgeven, maar wel 2 dagen super slecht van is; Het is een grote hond en een kleine kous. Nu maar weer hopen dat het er langs de achterkant uitkomt. Dat wordt weer uitwerpselen onderzoeken deze week.
Laatst gewijzigd door Steph op di 17 jan 2006, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Fido
#470701
Wat voor parafine is het?

Als het gewoon vloeibare parafine is dan kan je best wel veel geven. Wordt niet opgenomen maar spoelt lekker door.

Drinkt jouw hond dat dan gewoon op?
Ik ben gewend om parafine met de sonde toe te dienen.

Groet, Edith
Door ~anna~
#470705
Jeetje sterkte.
Mijn oudste hond heeft een keer een geel schoonmaakdoekje opgegeten daar kwam ik pas achter toen hij het uitbraakte het was toen al half verteert.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op di 17 jan 2006, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Steph
#470828
De kous is er weer uit gekomen langs de voorkant deze keer. Als iemand dit ooit ook eens mocht tegenkomen en je kunt niet direct naar de da gaan dan raad ik aan van je hond zoveel mogelijk kleine beetjes verschillende dingen te doen eten (enkel eetbaar voor de hond natuurlijk en niet overdrijven in massa) en hem dan rustig te houden. Dit is mij al tweemaal gelukt. Resultaat hij voelt zich een kwartier beroerd, maar de kous is eruit en hij heeft geen antimorfine injectie moeten krijgen waar hij dagen ziek van is.
Het is inderdaad vloeibare parfine maar ik mix het altijd in wat yoghurt of zo... (heb wel maar een soeplepel of 3 durven geven)
Nog nooit zo tevreden geweest dat gans mijn living ondergespugd was.
Dit is toch echt ook een groot voordeel die ik merk met kvv te geven ipv van brok. De maag reageert veel rapper op iets die er niet in thuis hoort. Ik spreek uit ervaring, met brokken lukte het nooit om zonder chemische hulpmiddellen iets uit de maag te krijgen. En nu heeft hij grote honger natuurlijk....
Door Ine
#471064
Steph schreef: De kous is er weer uit gekomen langs de voorkant deze keer. Als iemand dit ooit ook eens mocht tegenkomen en je kunt niet direct naar de da gaan dan raad ik aan van je hond zoveel mogelijk kleine beetjes verschillende dingen te doen eten (enkel eetbaar voor de hond natuurlijk en niet overdrijven in massa) en hem dan rustig te houden. Dit is mij al tweemaal gelukt. Resultaat hij voelt zich een kwartier beroerd, maar de kous is eruit en hij heeft geen antimorfine injectie moeten krijgen waar hij dagen ziek van is.
Het is inderdaad vloeibare parfine maar ik mix het altijd in wat yoghurt of zo... (heb wel maar een soeplepel of 3 durven geven)
Nog nooit zo tevreden geweest dat gans mijn living ondergespugd was.
Dit is toch echt ook een groot voordeel die ik merk met kvv te geven ipv van brok. De maag reageert veel rapper op iets die er niet in thuis hoort. Ik spreek uit ervaring, met brokken lukte het nooit om zonder chemische hulpmiddellen iets uit de maag te krijgen. En nu heeft hij grote honger natuurlijk....
Bij veel honden is een flinke schep zout genoeg om hem/haar te laten kotsen. Ik vind dat iets makkelijker.
Wel fijn, dat hij eruit is!! :D
Laatst gewijzigd door Ine op wo 18 jan 2006, 00:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Chris113
#471115
ine schreef: Bij veel honden is een flinke schep zout genoeg om hem/haar te laten kotsen. Ik vind dat iets makkelijker.
Wel fijn, dat hij eruit is!! :D
Ja, dat merk ik na een strandwandeling... Hendrik drinkt zeewater en vervolgens komt alles of via de voor of via de achterkant met een noodgang naar buiten...
Door Fido
#471145
Wat te doen als je hond wat naar binnen werkt wat niet gezond is?

Bij giftige middelen/stoffen: DIRECT naar de da. Zelf NIETS doen. Als het kan iets meenemen wat er naar binnen is gegaan of de info erover.

Bij niet scherpe dingen of b.v. teveel chocolade:
hond eerst een beetje laten eten, daarna eetlepel zout in de bek en de hond laten drinken. Hond gaat dan meestal binnen kwartier braken. Zoniet dan overleg da!
Hond voelt zich de uurtjes daarna niet zo erg lekker maar dit is minder heftig en lang dan de "prik"bij de da.

Bij iets scherpere dingen (stokje, botje enz) hond zsm ontbijtkoek geven of wat witbrood. Dit pakt het materiaal in zodat het een gladdere doorgang heeft.
Houdt wel rekening met de verhouding grote, vreemd voorwerp en maat hond.
Een ingeslikte cocktail prikker bij een berner senner kan het bovenstaande. De cocktail prikker bij een malthezer is spoed da!

Vloeibare parafine kan men ook geven bij niet scherpe vreemde voorwerpen. Dit wordt niet opgenomen maar maakt de doorgang gladder.

Voor dit alles geld!!! Bij enige twijfel de da bellen!
De uren erna je hond in de gaten houden, desnoods s'nachts de wekker zetten om je dier te controleren!
Je dier moet attend blijven. dwz dat als je hem roept dat het op je reageerd. Wordt het dier sloom, reageerd het minder enz, de da bellen.
Als je dier de dag(en) daarna, na het eten braakt kán er een verstopping zijn. Da bellen!

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.

Groetjes Edith
Door tieneke
#471406
Gelukkig is die sok er weer veilig uit,stomme honden ook met dat gepik.
Tinus heeft er nu ook nog af en toe last van,moet echt alles opruimen wat hij misschien zou lusten ::) ::)
Door Steph
#471621
Ik heb in het begin een injectiespuit gevuld (zonder naald) met zoutoplossing dat ging inderdaad heel goed, al moest hij de 2 de keer niets meer weten van injectiespuiten en hebben we zelfs nu bij de Da zoveel moeite als hij een injectiespuit ziet. Als ik gewoon zout in wat eten doe helpt dit niet. In ieder geval als je het eruit kunt laten komen is het toch altijd beter he. ( Ik heb het wel enkel over als je hond een stukje textiel of zo opgegeten heeft).
Ik denk echt dat ik de domste Zwitser ter wereld heb!!
Door tieneke
#471682
Steph schreef: Ik heb in het begin een injectiespuit gevuld (zonder naald) met zoutoplossing dat ging inderdaad heel goed, al moest hij de 2 de keer niets meer weten van injectiespuiten en hebben we zelfs nu bij de Da zoveel moeite als hij een injectiespuit ziet. Als ik gewoon zout in wat eten doe helpt dit niet. In ieder geval als je het eruit kunt laten komen is het toch altijd beter he. ( Ik heb het wel enkel over als je hond een stukje textiel of zo opgegeten heeft).
Ik denk echt dat ik de domste Zwitser ter wereld heb!!
En ik een Leonberger die superblond is,wat hij in zijn korte leven al heeft opgevreten is niet meer normaal,de schoonmaakdoekjes en schuursponsjes :o pikte hij als klein puppie zo uit de gootsteen,met poepen zagen we in het begin dat ie dat deed een oranje of geel kleurtje eruit komen :-X
Meteen hierna alles weggehaald maar soms vergeet je wat en hij is zo vreselijk gehaaid...stond er gewoon al op te loeren volgens mij :-\zwijn!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door